Gå til innhold

Trenger råd ang min syke sønn

Anbefalte innlegg

Jeg hadde et innlegg her for ca 14 dager siden ang min sønn på 3 år. Han hadde litt feber(38) og var helt slapp, sove hele tiden, vondt i hodet og lyssky. Vi dro da til legen og fikk pencillin pga litt høy crp, legen fant egentlig ikke noe annet galt. 

5 dager etter oppstart av pencillin fikk sønnen min feber og veldig vondt i øret. Han hadde 40 i feber og lå rett ut. Vi dro igjen til lege som mente det var ørebetennelse. Fikk ny pencillinkur fordi den forrige ikke fungerte. Nå har han vært feberfri i 2 dager, men han klager på at han er sliten og trøtt. 
Når han prøver å leke så tar det 5 min så legger han seg ned på gulvet og sier han er trøtt og sliten. I tillegg sovnet han 19.30 i går og idag sov han til 11.20 og klaget fortsatt på at han er trøtt🤔 Han våkner til vanlig rundt kl 07 og er en svært aktiv gutt ellers. 
Jeg vet ikke om dette kan komme av at han har vært syk frem og tilbake nå i 2 uker. 
Hva tenker dere? Han er en gutt som er litt undervektig og småspist til vanlig men er fortsatt svært aktiv ellers. Han drikker også greit med vann selv om urinen er mørk. 

Anonymkode: 3eef3...1c8

Fortsetter under...

Om han har vært syk i 2 uker og vært gjennom 2 kurer med penicillin så er det kanskje ikke rart at han er sliten. Hvis han i tillegg har fått i seg lite mat disse ukene så blir man jo slapp av det også. Jeg regner med at du ikke har sendt han i barnehagen enda? Om det var mitt barn ville jeg holdt han hjemme, se om du får i han litt mer mat og drikke og se om det kommer seg. 

Anonymkode: 59ac6...604

Ville tatt han med til legen og testet han for virus sykdommer, eks kyssesyken og influensa? Det gir forhøyet crp. Det går mye kyssesyken her jeg bor, ikke så vanlig når de små men de kan jo bli utsatt for smitte de også.

Anonymkode: 8abb3...e6a

Annonse

Synes du fikk mange gode svar på Facebook-innlegget (til dere nysgjerrige, så er det også anonymt). Ville fulgt opp videre der. «Misfarging» av urin er sjelden noe godt tegn. Ikke nødvendigvis farlig, men ikke noe godt heller. Ville ikke ventet til over helgen

Anonymkode: b65dc...620

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...