Gå til innhold

Hvordan sette en pris på vintageklær når jeg skal selge?

Anbefalte innlegg

Jeg har en dødskul dus rosa dress fra Hm. Enkeltspent jakke og bukse med lavt liv og flare.  Jeg tror jeg  brukte den på nyttårsaften i 2000.

Den er i perfekt stand, veldig god kvalitet og kostet ca 1000 kr (kan jeg tenke meg).

Den er kul altså, og jeg tror at den type bukse er "in" nå, jakken er kort og helt klassisk 

Men hvordan i all verden finner jeg ut hva jeg kan ta for den?

400 fordi den er så gammel, eller 2000 fordi den er så gammel😅?

Anonymkode: 4300e...918

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Synes ikke du kan ta det dobbelte av kjøpsprisen på et HM-plagg altså, uavhengig av hvor trendy det er.

Anonymkode: bee6a...980

Selvsagt kan hun det om noen vil betale det. Ikke vær tåpelig.

Anonymkode: c2b58...bc2

Annonse

Et H&M plagg fra 2000 er ikke vintage for meg. 
Umulig å si pris. Det er vel bare å starte høyt og se om du får respons. 
Synes dog det er rart den kostet så mye på H&M, husker jeg kjøpte en kåpe der rett før jeg begynte i ny jobb i 2001. Den gav jeg 899,- og det var svindyrt til å bli kjøpt der. 

Anonymkode: 6b533...a7e

En HM dress fra år 2000 er da ikke vintage?

Men markedet bestemmer hva du kan få for den, det kan godt hende noen er villig til å betale det samme som du gav den gang, men jeg tviler på at den er verdt mer.

Anonymkode: 7bd4e...9e9

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

Synes dog det er rart den kostet så mye på H&M, husker jeg kjøpte en kåpe der rett før jeg begynte i ny jobb i 2001. Den gav jeg 899,- og det var svindyrt til å bli kjøpt der. 

Neida, men for andre så kaller man det vintage når det er over 20 år gammelt, klær altså.

Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Jeg skrev ca 1000, det er 23 år siden jeg kjøpte den så om jeg bommer på ett par hundre kroner så mener jeg at det kan tilgies 

Anonym bruker skrev (31 minutter siden):

En HM dress fra år 2000 er da ikke vintage?

Men markedet bestemmer hva du kan få for den, det kan godt hende noen er villig til å betale det samme som du gav den gang, men jeg tviler på at den er verdt mer.

Anonymkode: 7bd4e...9e9

Jo, den er vintage..om ikke merket har noe å si da? Blir ikke hm vintage med alderen altså?

ReneRene skrev (58 minutter siden):

Bilde? 

Vet du, jeg tok bilder akkurat nå, men det er så mange kritikere på tråden at jeg er usikker på om jeg tør å legge de ut😅

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vet du, jeg tok bilder akkurat nå, men det er så mange kritikere på tråden at jeg er usikker på om jeg tør å legge de ut😅

Nei gjør det. Jeg ble nysgjerrig. Den hørtes jo fin ut! 

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Nei gjør det. Jeg ble nysgjerrig. Den hørtes jo fin ut! 

Men den er ikke strøket eller noen ting og den er mye finere irl enn på bildene, kanskje du synes den er dødskjedelig😅🙈

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Men den er ikke strøket eller noen ting og den er mye finere irl enn på bildene, kanskje du synes den er dødskjedelig😅🙈

Det tror jeg ikke. 

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Jo, den er vintage..om ikke merket har noe å si da? Blir ikke hm vintage med alderen altså?

Vet du hva vintage er?

Vintage er et originalt og ekte produkt fra en annen tid, da gjerne knyttet opp mot design og kvalitet. 
En dress fra H&M er KANSKJE retro. Men den er ikke vintage. 

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Vet du hva vintage er?

Vintage er et originalt og ekte produkt fra en annen tid, da gjerne knyttet opp mot design og kvalitet. 

Ok, eldgammel dress fra hm da😅 De fleste skjønner jo hva jeg mener uansett om du har rett eller ei. Men retro er den ikke i hvert fall

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Vet du hva vintage er?

Retro er jo noe som er laget for å etterligne en eldre stil. Altså ikke noe som faktisk er gammelt.

Anonymkode: 5f061...d34

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Retro er jo noe som er laget for å etterligne en eldre stil. Altså ikke noe som faktisk er gammelt.

Anonymkode: 5f061...d34

Retro kan være gammelt jo. 
Dessuten er vel vintage helst 30 år og eldre. 

Som andre skriver så er det lurt å sjekke hva andre tar for tilsvarer.

Men en ting HM er ikke vintage uansett alder. Vintage er noe man bruker på kvalitetsklær/designerklær over en viss alder. Ser ofte at HM og Vero Moda blir annonsert som vintage, men det er det ikke. 

Anonymkode: 09661...fe6

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Jeg har en dødskul dus rosa dress fra Hm. Enkeltspent jakke og bukse med lavt liv og flare.  Jeg tror jeg  brukte den på nyttårsaften i 2000.

Den er i perfekt stand, veldig god kvalitet og kostet ca 1000 kr (kan jeg tenke meg).

Den er kul altså, og jeg tror at den type bukse er "in" nå, jakken er kort og helt klassisk 

Men hvordan i all verden finner jeg ut hva jeg kan ta for den?

400 fordi den er så gammel, eller 2000 fordi den er så gammel😅?

De tar imot sånt på loppemarked 

Anonymkode: 1ae6c...906

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...