Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #1 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg er dum. Det er hovedpoenget i denne tråden. Hvordan endre det? Jeg er ikke interessert i noe, jeg er likegyldig, og greier ikke sette i gang med nye prosjekter. Jeg ble henvist til DPS fordi fastlegen mente jeg var deprimert, men DPS mener dette ikke skyldes depresjon (jeg er enig), men har nå gjennomgått ADHD utredning og skal begynne på medisin. Mulig bare dette kan være til hjelp. Men feks politikk, jeg har null kunnskap og kan ikke delta i samtaler rundt dette. Har i flere år tenkt at jeg må lese, men jeg klarer ikke å lese meg opp. Jeg begynner, men etter 2 setninger så gir jeg opp (manglende konsentrasjon og forståelse). Jeg kan ikke spille noen instrumenter. Jeg skulle så gjerne spilt piano. Jeg forstår ikke hvorfor det er krig i Ukraina, hva høyre står for, hvorfor krona er svekket, hva inflasjon er osv osv... forstår ikke lokalpolitikk, leser i aviser og prøver å lære, men jeg fanger ikke opp essensen. Jeg vil, men får ikke til. Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #2 Del Skrevet 30. mars 2023 Jeg vil, men får ikke til, skriver du. Dette er jo faktisk hovedproblemet med ADHD, vi har eksekutive vansker. Å starte på ting er utrolig utfordrende. Jeg ville faktisk startet med å lese/lytte til noen bøker om ADHD, og kanskje spesielt kvinner med ADHD, for da tror jeg mye vil falle på plass for deg. Under utredningen har de enten tatt en evnetest på deg, og da regner jeg med du vet resultatet av denne, eller så har de ikke tatt den fordi (sitat fra min utreder på DPS): "Vi tar kun slike tester hvis vi mistenker at det kan foreligge lavt evnenivå". Altså, har du ikke tatt den, har de vurdert deg til å være minimum normalt intelligent, kanskje til og med over gjennomsnittet siden de da ikke en gang har vært i tvil. Det kan jo være greit å vite. Det kan også være greit å vite at nesten alle med ADHD ofte føler seg dumme, rett og slett fordi vi så ofte sliter med konsentrasjon, oppmerksomhet (får ikke med oss ting) og hukommelse. Jeg gjør det selv, enda jeg vet at jeg egentlig har høy intelligens, men jeg føler meg ofte dum fordi jeg ikke får til ting andre tilsynelatende så lett får til. Jeg vil tro at medisiner kan hjelpe deg, fordi det sannsynligvis vil bedre konsentrasjonen din betraktelig. Prøv uansett først å lære deg mer om ADHD og hva det egentlig er, det vil sannsynligvis være lettere også fordi du vil kjenne deg igjen og dermed også kunne holde på konsentrasjonen. Anonymkode: c3b01...297 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937794 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 30. mars 2023 #3 Del Skrevet 30. mars 2023 Du er neppe dum. Det er forskjell på intelligens og kunnskapsnivå. Jeg er veldig lite interessert i politikk selv, men følger med gjennom media for å holde meg litt oppdatert. Har venner som er engasjerte, men jeg kjeder meg grenseløst ved tema, så jeg vet ikke hvordan du kan lære mer om det med mindre du melder deg inn i noe lokallag? Det går også an å følge med i ulike debatter på kommunen sine sider, og det kan jeg gjøre hvis tema fenger. Du kan vel lære å spille piano? Hvis du tar det i ditt tempo og ikke setter deg for høye mål ( som de som vil lære nettopp piano ofte gjør 🙂 ) Jeg kan også bare si at det er ikke så mange som vet så mye om krigen osv. Folk har ofte overfladisk kunnskap og lett fordøyelig informasjon. Ofte trengs ikke så mye mer heller. Det er en lang historie med Sovjetunionen og landene som ble selvstendige. Mange uenigheter og konflikter, og det handler om Nato sin tilnærming og rolle. Mye å sette deg inn i. Jeg vet ikke om du kanskje tror at alle kan og vet så himla mye- det stemmer altså ikke. Men nå vil du jo tydeligvis ha inn kunnskap da. Er det mulig at du kan se på dokumentarer og div videoer om temaer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #4 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg vil, men får ikke til, skriver du. Dette er jo faktisk hovedproblemet med ADHD, vi har eksekutive vansker. Å starte på ting er utrolig utfordrende. Jeg ville faktisk startet med å lese/lytte til noen bøker om ADHD, og kanskje spesielt kvinner med ADHD, for da tror jeg mye vil falle på plass for deg. Under utredningen har de enten tatt en evnetest på deg, og da regner jeg med du vet resultatet av denne, eller så har de ikke tatt den fordi (sitat fra min utreder på DPS): "Vi tar kun slike tester hvis vi mistenker at det kan foreligge lavt evnenivå". Altså, har du ikke tatt den, har de vurdert deg til å være minimum normalt intelligent, kanskje til og med over gjennomsnittet siden de da ikke en gang har vært i tvil. Det kan jo være greit å vite. Det kan også være greit å vite at nesten alle med ADHD ofte føler seg dumme, rett og slett fordi vi så ofte sliter med konsentrasjon, oppmerksomhet (får ikke med oss ting) og hukommelse. Jeg gjør det selv, enda jeg vet at jeg egentlig har høy intelligens, men jeg føler meg ofte dum fordi jeg ikke får til ting andre tilsynelatende så lett får til. Jeg vil tro at medisiner kan hjelpe deg, fordi det sannsynligvis vil bedre konsentrasjonen din betraktelig. Prøv uansett først å lære deg mer om ADHD og hva det egentlig er, det vil sannsynligvis være lettere også fordi du vil kjenne deg igjen og dermed også kunne holde på konsentrasjonen. Anonymkode: c3b01...297 😭❤️ Takk for svar. Skal absolutt ta til meg det du skriver, og selv om det er vanskelig så skal jeg lese om ADHD. Bare det du skriver hjelper, så det å lese om ADHD vil nok gi meg noen sårt trengte aha-opplevelser. Ingen evnetest hos meg 😐 Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #5 Del Skrevet 30. mars 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Du er neppe dum. Det er forskjell på intelligens og kunnskapsnivå. Jeg er veldig lite interessert i politikk selv, men følger med gjennom media for å holde meg litt oppdatert. Har venner som er engasjerte, men jeg kjeder meg grenseløst ved tema, så jeg vet ikke hvordan du kan lære mer om det med mindre du melder deg inn i noe lokallag? Det går også an å følge med i ulike debatter på kommunen sine sider, og det kan jeg gjøre hvis tema fenger. Du kan vel lære å spille piano? Hvis du tar det i ditt tempo og ikke setter deg for høye mål ( som de som vil lære nettopp piano ofte gjør 🙂 ) Jeg kan også bare si at det er ikke så mange som vet så mye om krigen osv. Folk har ofte overfladisk kunnskap og lett fordøyelig informasjon. Ofte trengs ikke så mye mer heller. Det er en lang historie med Sovjetunionen og landene som ble selvstendige. Mange uenigheter og konflikter, og det handler om Nato sin tilnærming og rolle. Mye å sette deg inn i. Jeg vet ikke om du kanskje tror at alle kan og vet så himla mye- det stemmer altså ikke. Men nå vil du jo tydeligvis ha inn kunnskap da. Er det mulig at du kan se på dokumentarer og div videoer om temaer? Sant det. Jeg vet at jeg ikke er dum/uintelligent, men føler meg så utrolig utenfor og ja, dum, i forhold til alle andre. Når de diskuterer politikk, historie, litteratur... tja.. alt? 😵 Ja jeg kan absolutt lære meg å spille piano😊 Men det som stopper meg er at jeg ikke kan NOE om noter. Aner ikke hva de ulike notene er. Men jeg har tenkt at hvis jeg kan lære meg å spille etter gehør, så er det en mer enn god nok metode for meg😊 Det er sikkert mye sannhet i det du sier, er sikkert mange som prater om både politikk og historie som prater om det de kan og at mye er overfladisk. Det er jo ikke noe jeg kan vite, som ikke vet det overfladiske engang🥴 men skal huske på det neste gang jeg føler meg dum, at disse som sitter i lunsjen eller i venninnegjengen og skravler de er jo langt fra eksperter på området. Kanskje jeg til og med kan tørre å be de forklare enkelte ting for meg 🫣 Jeg har hatt lyst til å tilegne meg kunnskap de siste 7 årene, har prøvd kurs, dokumentarer, webinarer, podkaster, låne bøker på biblioteket, Google info, lese aviser osv. Men ingen ting går inn. Så fortvilelsen er stor fordi jeg føler jeg har prøvd så mye. Men mulig medisinering vil hjelpe på konsentrasjonen, og at det blir enklere å ta grep. Takk for at du svarte ❤️ Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937899 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #6 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): 😭❤️ Takk for svar. Skal absolutt ta til meg det du skriver, og selv om det er vanskelig så skal jeg lese om ADHD. Bare det du skriver hjelper, så det å lese om ADHD vil nok gi meg noen sårt trengte aha-opplevelser. Ingen evnetest hos meg 😐 Anonymkode: 56609...b82 Og det er positivt, for da har de opplevd deg som minimum normalt intelligent, kanskje til og med over det også! Jeg har et, eller kanskje det blir to, konkrete tips til det å lære mer om seg selv. Jeg tør å anta to ting om deg nå. 1. Du har mobiltelefon, 2. Du har earbuds eller headset el. Storytel, hvis du ikke allerede har appen, kan du prøve 2 uker gratis. Hvis du installerer denne og takker ja til de gratis ukene, gjør følgende: google (ikke søk i appen) "Fra dyktig flicka til utbrent kvinne Storytel", så vil denne komme opp som lydbok. Jeg leser, og forstår svensk, men jeg takler ikke å lese svensk. Lytte til det derimot går fint, og denne er innlest på veldig lett og forståelig svensk. Denne boken om kvinner og ADHD er helt fantastisk, jeg tror sjeldent en bok har gitt meg så mye som denne. Men, fordi vi ofte er rastløse av oss, anbefaler jeg deg å lytte til den (bare last den ned til offline) mens du går tur, gjør husarbeid eller noe aktivitet, det er mye enklere å konsentrere seg da. Anonymkode: c3b01...297 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #7 Del Skrevet 30. mars 2023 Kanskje det vil endre seg med medisiner? Og mht å få inn stoff fra avisene osv: jeg har en voksen sønn med ADHD, full pott på hele utredningen. Hans hemmelige våpen er å ikke lese dem, men høre dem opplest (en funksjon du kan få på mobil/pc) og i tillegg kjøre opp hastigheten! (også en funksjon på mobil/pc). Han mister tråden hvis det går for sakte å tilegne seg stoff, da begynner tankene å vandre og konsentrasjonen svikter. Men å høre noen som prater i full speed, det greier han å følge med på. Anonymkode: 2b9eb...6a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ReneRene Skrevet 30. mars 2023 #8 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Sant det. Jeg vet at jeg ikke er dum/uintelligent, men føler meg så utrolig utenfor og ja, dum, i forhold til alle andre. Når de diskuterer politikk, historie, litteratur... tja.. alt? 😵 Ja jeg kan absolutt lære meg å spille piano😊 Men det som stopper meg er at jeg ikke kan NOE om noter. Aner ikke hva de ulike notene er. Men jeg har tenkt at hvis jeg kan lære meg å spille etter gehør, så er det en mer enn god nok metode for meg😊 Det er sikkert mye sannhet i det du sier, er sikkert mange som prater om både politikk og historie som prater om det de kan og at mye er overfladisk. Det er jo ikke noe jeg kan vite, som ikke vet det overfladiske engang🥴 men skal huske på det neste gang jeg føler meg dum, at disse som sitter i lunsjen eller i venninnegjengen og skravler de er jo langt fra eksperter på området. Kanskje jeg til og med kan tørre å be de forklare enkelte ting for meg 🫣 Jeg har hatt lyst til å tilegne meg kunnskap de siste 7 årene, har prøvd kurs, dokumentarer, webinarer, podkaster, låne bøker på biblioteket, Google info, lese aviser osv. Men ingen ting går inn. Så fortvilelsen er stor fordi jeg føler jeg har prøvd så mye. Men mulig medisinering vil hjelpe på konsentrasjonen, og at det blir enklere å ta grep. Takk for at du svarte ❤️ Anonymkode: 56609...b82 Noter er alfabetet 🙂 bare se at de går etter det 🙂 tror sikkert at du får sperre som er helt vanlig. Helt til det plutselig går opp et lys. Mange med akkurat samme problem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937917 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #9 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ja jeg kan absolutt lære meg å spille piano😊 Men det som stopper meg er at jeg ikke kan NOE om noter. Aner ikke hva de ulike notene er. Men jeg har tenkt at hvis jeg kan lære meg å spille etter gehør, så er det en mer enn god nok metode for meg😊 Akkurat dette er youtube bra på! Anonymkode: 2b9eb...6a4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937922 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #10 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Og det er positivt, for da har de opplevd deg som minimum normalt intelligent, kanskje til og med over det også! Jeg har et, eller kanskje det blir to, konkrete tips til det å lære mer om seg selv. Jeg tør å anta to ting om deg nå. 1. Du har mobiltelefon, 2. Du har earbuds eller headset el. Storytel, hvis du ikke allerede har appen, kan du prøve 2 uker gratis. Hvis du installerer denne og takker ja til de gratis ukene, gjør følgende: google (ikke søk i appen) "Fra dyktig flicka til utbrent kvinne Storytel", så vil denne komme opp som lydbok. Jeg leser, og forstår svensk, men jeg takler ikke å lese svensk. Lytte til det derimot går fint, og denne er innlest på veldig lett og forståelig svensk. Denne boken om kvinner og ADHD er helt fantastisk, jeg tror sjeldent en bok har gitt meg så mye som denne. Men, fordi vi ofte er rastløse av oss, anbefaler jeg deg å lytte til den (bare last den ned til offline) mens du går tur, gjør husarbeid eller noe aktivitet, det er mye enklere å konsentrere seg da. Anonymkode: c3b01...297 Herregud, at jeg ikke har tenkt tanken før. Lydbok. Dumhet igjen føler jeg 🤦♀️ Takk for tips både ang lydbok og konkret boktips. At du har hatt såpass nytte av boka gir meg stor tro på at jeg vil oppleve det samme😊 Å lytte til en bok i stedet for å plages med å skulle lese, oppfatte og ta inn (uten nytte) må jo være perfekt, i tillegg til at jeg kan gå tur, gjøre husarbeid og ikke sitte stille og gruble over hva jeg skulle gjort. Åhhh, lykke! Du er god du😊😊😊😊 Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937961 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #11 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Kanskje det vil endre seg med medisiner? Og mht å få inn stoff fra avisene osv: jeg har en voksen sønn med ADHD, full pott på hele utredningen. Hans hemmelige våpen er å ikke lese dem, men høre dem opplest (en funksjon du kan få på mobil/pc) og i tillegg kjøre opp hastigheten! (også en funksjon på mobil/pc). Han mister tråden hvis det går for sakte å tilegne seg stoff, da begynner tankene å vandre og konsentrasjonen svikter. Men å høre noen som prater i full speed, det greier han å følge med på. Anonymkode: 2b9eb...6a4 Takk, skal absolutt prøves. Jeg mister også tråden veldig fort, vil bare komme til poenget, men når det dras veldig ut så tenker jeg på alt annet og poenget er borte. Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #12 Del Skrevet 30. mars 2023 ReneRene skrev (39 minutter siden): Noter er alfabetet 🙂 bare se at de går etter det 🙂 tror sikkert at du får sperre som er helt vanlig. Helt til det plutselig går opp et lys. Mange med akkurat samme problem! Ok, så det er faktisk vanlig. Takk, det hjelper faktisk veldig mye å vite at det ikke er meg det er noe feil med 🙈 Skal lese (høre?) litt om noter og forhåpentligvis går det opp et lys 😊 Jeg var veldig flink til å spille instrumenter på barneskolen, så kanskje det kommer tilbake. Spilte bassgitar, kassegitar og den herlige blokkfløyta etter noter. Så det må jo være mulig å forstå det igjen 😊 Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #13 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Akkurat dette er youtube bra på! Anonymkode: 2b9eb...6a4 Sant, mange videoer. Takk for påminnelse 😊 Lagrer denne tråden forresten, så mange fine folk som vil hjelpe, alle gode tips på ett sted 😁❤️ Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149937966 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #14 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Herregud, at jeg ikke har tenkt tanken før. Lydbok. Dumhet igjen føler jeg 🤦♀️ Takk for tips både ang lydbok og konkret boktips. At du har hatt såpass nytte av boka gir meg stor tro på at jeg vil oppleve det samme😊 Å lytte til en bok i stedet for å plages med å skulle lese, oppfatte og ta inn (uten nytte) må jo være perfekt, i tillegg til at jeg kan gå tur, gjøre husarbeid og ikke sitte stille og gruble over hva jeg skulle gjort. Åhhh, lykke! Du er god du😊😊😊😊 Anonymkode: 56609...b82 Bare hyggelig å være til hjelp 😊 Vi er jo flere i samme situasjon, og jeg synes i hvert fall at psykoaudokasjon (altså å lære om egen diagnose) har vært utrolig viktig for å forstå meg selv bedre og dermed også kunne tilgi meg selv og bli snillere med meg selv. Jeg er helt sikker på at du har mange flotte og positive egenskaper, men etter et helt liv der du (hvis du likner meg) har følt deg litt annerledes, utenfor og "rar", så går det jo på selvfølelsen løs. I tillegg kan jeg anbefale deg å lytte til podcasten til ADHD-jentene, de er utrolig fine. Jeg hadde aldri lyttet til podcaster før, men disse koser jeg meg skikkelig med, og har faktisk fått mye bedre selvtillit av å lytte til dem. Endelig masse kvinner som er like vimsete og rare som meg selv 😅 Anonymkode: c3b01...297 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149938016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #15 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Bare hyggelig å være til hjelp 😊 Vi er jo flere i samme situasjon, og jeg synes i hvert fall at psykoaudokasjon (altså å lære om egen diagnose) har vært utrolig viktig for å forstå meg selv bedre og dermed også kunne tilgi meg selv og bli snillere med meg selv. Jeg er helt sikker på at du har mange flotte og positive egenskaper, men etter et helt liv der du (hvis du likner meg) har følt deg litt annerledes, utenfor og "rar", så går det jo på selvfølelsen løs. I tillegg kan jeg anbefale deg å lytte til podcasten til ADHD-jentene, de er utrolig fine. Jeg hadde aldri lyttet til podcaster før, men disse koser jeg meg skikkelig med, og har faktisk fått mye bedre selvtillit av å lytte til dem. Endelig masse kvinner som er like vimsete og rare som meg selv 😅 Anonymkode: c3b01...297 Takk for podkast-tips 😊 Ja det går på selvfølelsen løs. Har jobbet med det de siste årene uten å forstå at det faktisk skyldes ADHD. Så kan egentlig takke fastlegen som var så påståelig ang at jeg var deprimert, så kom jeg til et sted som ga meg riktig hjelp og lyttet til hva jeg faktisk plages med😊 Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149938021 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #16 Del Skrevet 30. mars 2023 Måten du skriver på forteller at du er rimelig skarp. Det er helt åpenbart ikke noe galt med intelligensen din, du skjønner hva du burde kunne, du skjønner at det er dumt at ikke du kan det, du frustreres av at hodet ditt burde romme mer. Hvilket forteller om en stor kapasitet. Ut fra det du skriver, virker det mest som om det bare er konsentrasjonen som svikter. Håper du får hjelp til dette. Mange som får ADHD-diagnosen som voksne og blir rett medisinert, får seg noen enorme overraskelser; er det SÅNN det er å kunne fokusere?! og blir ekstremt lettet over at de ikke var dumme likevel. Du har fått masse kloke innspill her. Satser på at du får god oppfølging i tjenesten, og heier skikkelig på deg. Anonymkode: 58a10...f4b Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149938097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #17 Del Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Måten du skriver på forteller at du er rimelig skarp. Det er helt åpenbart ikke noe galt med intelligensen din, du skjønner hva du burde kunne, du skjønner at det er dumt at ikke du kan det, du frustreres av at hodet ditt burde romme mer. Hvilket forteller om en stor kapasitet. Ut fra det du skriver, virker det mest som om det bare er konsentrasjonen som svikter. Håper du får hjelp til dette. Mange som får ADHD-diagnosen som voksne og blir rett medisinert, får seg noen enorme overraskelser; er det SÅNN det er å kunne fokusere?! og blir ekstremt lettet over at de ikke var dumme likevel. Du har fått masse kloke innspill her. Satser på at du får god oppfølging i tjenesten, og heier skikkelig på deg. Anonymkode: 58a10...f4b Tusen takk ❤️ Jeg håper virkelig at medisinen kan gi meg en slik overraskelse 🤞 Anonymkode: 56609...b82 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149938279 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #18 Del Skrevet 31. mars 2023 Når det kommer til politikk og hva som skjer i verden, kanskje du gjør det for komplisert? Hva med Aftenposten junior eller supernytt. Du trenger ikke gå rett på finansavisen. Gjør det enkelt. Det å finne en hobby kan være vrient, jeg har ikke funnet min ennå og er over 40. Hus, jobb, utdannelse og barn har spist opp overskuddet. Prøve og feile er ikke farlig, test ut til du finner noe som treffer. Anonymkode: 41675...b4f Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439234-hvordan-ta-grep-om-eget-liv-interresser-kunnskap/#findComment-149938436 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå