Gå til innhold

Hvilken saus passer til karbonader?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ser ikke for meg annen saus enn brun. Men et tips er å kjøpe Toro skysaus og hive oppi. Den er perfekt til hjemmelaget for å få litt mer smak på en dag du lager saus uten kjøttkraft. Så kan du kanskje ha i litt tyttebær eller en brunost skive også. 

Jeg har aldri fått noe annet enn brun saus til, men om du ikke er så glad i det kan du jo variere smaken på den litt. Hva slags kraft/buljong du bruker, løk og hvitløk i, krydder, det er mye du kan gjøre med en saus for å endre den litt. Ha i litt fløte, litt soyasaus for umami osv.

Så ville jeg stekt løk og hatt potetstappe om de ble litt tørre. Kokte grønnsaker, løk, potetstappe saus og tyttebær, så blir det nok supert.

Anonymkode: 5483a...baa

Annonse

Anonym bruker skrev (På 30.3.2023 den 11.25):

Jeg har aldri fått noe annet enn brun saus til, men om du ikke er så glad i det kan du jo variere smaken på den litt. Hva slags kraft/buljong du bruker, løk og hvitløk i, krydder, det er mye du kan gjøre med en saus for å endre den litt. Ha i litt fløte, litt soyasaus for umami osv.

Så ville jeg stekt løk og hatt potetstappe om de ble litt tørre. Kokte grønnsaker, løk, potetstappe saus og tyttebær, så blir det nok supert.

Jeg må innrømme at det ikke blir saus fra bunnen av, men en toro saus 😁 Vi spiser nesten aldri saus, så saus er et litt ukjent territorium, men fått bra tips til hvordan spice den opp litt og tilbehør, det blir nok bra uansett dette 😁

Hi

Anonymkode: 7097e...43b

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg må innrømme at det ikke blir saus fra bunnen av, men en toro saus 😁 Vi spiser nesten aldri saus, så saus er et litt ukjent territorium, men fått bra tips til hvordan spice den opp litt og tilbehør, det blir nok bra uansett dette 😁

Hi

Denne sausen bruker vi til mye

https://meny.no/oppskrifter/Sauser-og-dressinger/Sauser/peppersaus/

Bruker ikke syltet pepper, bare vanlig pepper fra pepperkvernen.

Lager den med kylling eller oksebuljong av denne typen til allslags kjøtt

https://oda.com/no/products/13969-knorr-fond-du-chef-kjott-4x28g/?&clid=14342128317_145659109089_630892030747&keyword=&gclid=EAIaIQobChMIv9Gw4_iQ_gIVyRV7Ch231gh1EAQYBCABEgJaZPD_BwE&gclsrc=aw.ds

Enkel og lage, veldig god. Mye bedre enn posesaus (selv om jeg også tyr til det av og til)

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hi

Den Toro kantarellsausen er ganske god til karbonader :)

Anonymkode: 74bbc...ce4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...