Gå til innhold

Gleder du deg til påske?

Anbefalte innlegg

LillaGorilla♥♥ skrev (16 timer siden):

Gleder meg til ekstra tid med familien ja, men gruer meg litt også, siden det er siste uken med hunden vår. Fikk beskjed av veterinæren om at han bør få slippe før det han sliter med blir særlig mye verre, så vi har bestemt at det blir første tirsdagen etter påska- så vi kan bruke fridagene til å ta et skikkelig farvel. Så det blir jo bittersøtt dette her. 💔 Gruer meg skikkelig, han har vært både bestekompis, turvenn og ren terapi i noen år som har vært litt kjipe. 😢

Så vi skal bruke påsken på å skjemme ham bort og bare gjøre fine ting ❤️

Klem til dere ❤️ Vet hvor kjipt det er.

Fortsetter under...

LillaGorilla♥♥ skrev (17 timer siden):

Gleder meg til ekstra tid med familien ja, men gruer meg litt også, siden det er siste uken med hunden vår. Fikk beskjed av veterinæren om at han bør få slippe før det han sliter med blir særlig mye verre, så vi har bestemt at det blir første tirsdagen etter påska- så vi kan bruke fridagene til å ta et skikkelig farvel. Så det blir jo bittersøtt dette her. 💔 Gruer meg skikkelig, han har vært både bestekompis, turvenn og ren terapi i noen år som har vært litt kjipe. 😢

Å nei, så leit!

Gjest Danida

Huff, leit å høre... 

Annonse

Jeg skal være hjemme. Er under behandling så jeg tar ikke sjansen på å reise på hytta og ikke risikere å komme ned igjen fra fjellet om det skulle bli behov for det. Men mannen tar ungene med seg og drar - mitt forslag, eller ordre kanskje.  De handler  inn til meg før de drar, så jeg trenger ikke å gå i butikken. Men skal kose meg inne og med små gåturer ute,  litt påskesnop og enkel, men god mat og akkurat det jeg orker av husarbeid. Hvem vet, kanskje jeg har ommøblert huset til de kommer hjem...  (tvilsomt).

Anonymkode: fb03c...d6e

Så trist.

:klem:

Anonymkode: fb03c...d6e

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Ja,gleder meg til fri😊 Ingen vekkeklokke,matpakker og stress.        
Vi har ingen store planer i år,men satser på at dette været som er nå fortsetter🌞🌞 

Da blir det litt turer,kaffe ute,grille ei pølse,invitere venner/familie på middag,lese,se påskekrim og nyte. 

Anonymkode: 966e2...293

Lurer veldig på hvor du bor, for her er været helt elendig! Men gleder meg stort til påske og fri uansett. Tror solen skal komme etterhvert på Østlandet også☀️

Anonymkode: a6ec9...107

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som dere får fine påske 🐣

Anonymkode: abfdd...ef2

Man velger seg en fin påske. Den er nemlig forutsigbar - påsken står i almanakken flere år i forveien. Så den kan man planlegge, og gjøre noe bra ut av.

Annonse

Danida skrev (15 minutter siden):

Man velger seg en fin påske. Den er nemlig forutsigbar - påsken står i almanakken flere år i forveien. Så den kan man planlegge, og gjøre noe bra ut av.

Ja, man vet om den i god tid. Håper den kan bli sånn noenlunde. 

LillaGorilla♥♥ skrev (På 29.3.2023 den 20.48):

Trist å høre! 

Gjest Danida
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Man får prøve på det da gjerne. Det man kan styre selv. 

Det er veldig mange ting i livet man ikke kontrollerer. Hva været blir og hvordan vaktlista ser ut og hva andre folk skal si eller gjøre, det bestemmer vi ikke over. Derfor er det viktig å ta grep om de man faktisk kan kontrollere.

Danida skrev (13 minutter siden):

Det er veldig mange ting i livet man ikke kontrollerer. Hva været blir og hvordan vaktlista ser ut og hva andre folk skal si eller gjøre, det bestemmer vi ikke over. Derfor er det viktig å ta grep om de man faktisk kan kontrollere.

Det er det mye ut av ja. Så enig med deg i å prøve å styre det man kan om ikke annet. 

Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Skal bli fint. Jobber to dager - så storbyferie med familien noen dager. Resten av påsken bare pusle og sulle hjemme. Håper på vårglimt og bra turvær. Oslo er topp i påsken ❤️

Anonymkode: af65d...e66

Hvilken storby? 

LillaGorilla♥♥ skrev (På 29.3.2023 den 20.48):

Å det var trist. Mistet gamlingen min på 12 år rett før jul. Da hadde siste seniorkontroll avdekket at noe ikke var i orden. Trolig kreft, men han hadde ikke plager på det tidspunktet. 
Gikk seks måneder så merket jeg at nå må jeg nok ta det tunge valget. 💔

Jeg har lyst på ny hund men sorgen og savnet må legge seg litt, Påsken er jo også en super tid å ha hund, deilig vær for både to og firbente  

Skjem han godt bort. ❤️

Anonymkode: 20abf...d80

Jeg gleder meg alltid til påske. 
Jeg er en speiling av de som er gale etter jul når det gjelder påske. 
Da vasker jeg, pynter og henger opp vårgardiner, skifter trekk på sofaen og gjør stua vårklar. Jeg elsker påskepynt. Fargene, mye pasteller og lyse glade farger. Påskekyllinger og påskehare. 
Jeg har sikkert et glorete og tacky hjem, henter frem påskepynt med masse nostalgi. Da mormor døde valgte jeg ut påskepynten hennes. Ingen andre ville ha den så det sier vel sitt. 😂

Påsken er vår, en ny start, verden våkner til liv. Fuglene synger og det begynner å spire, og jeg har minidrivhus i alle vinduskarmer. Gulrøtter, agurk, tomat og mase blomster. 

Og i år skal venninnegjengen ha champagnelunsj som i gamledager. Ikke blitt så mye av de siste årene siden alle har hatt små barn, men i år passer det for alle. På med finkjole og lette sommersko og ut på Aker brygge. Håper på solskinn. ☀️

Anonymkode: 20abf...d80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...