Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #51 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ser den er sett av personen på messenger. Jeg bare skjønner ikke hvorfor sende sånt når det ikke ligger noe i det. Det er spm her. Hvorfor gjør noen sånt? Synes det er dårlig gjort, Anonymkode: 64009...076 Det ligger kanskje masse i det. Men det går over hodet på deg. Blir du alltid slik? Når folk ikke svarer på sekundet? Er du SÅ usikker? La personen få sjekke kalender, høre med mannen når det passer osv osv osv osv. Anonymkode: f131f...2fd
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #52 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hun svarer vel i kveld da. Man må ikke svare på sekundet. Man er gjerne opptatt, man må sjekke kalender osv. Har ingenting med deg å gjøre. Slapp av. Du trenger egentlig ikke svar på en uke. Anonymkode: f131f...2fd To uker siden nå. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #53 Skrevet 29. mars 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Slutt a. Et vanlig liv der ting "koker bort" herregud for noen unnskyldningninger. Det handler ene og alene om respekt, planlegging og gjennomføring. Ikke noe annet. Koker bort faktisk. Akkurat som "livet skjer". Mange unnvikelser? Det handler også om å kunne være bittelitt raus med hverandre. Selv om du tydeligvis har stålkontroll på alt det sosiale, er det noen av oss som har sosiale liv som er velfungerende og med stor grad av gjensidig raushet og forståelse for at ting ikke alltid følges opp. Å tro at dette er en eller annen form for «test» er helt en utrolig mistenkeliggjøring av noe som mange av oss ikke ville leet et øyelokk over en gang. Anonymkode: 69d87...75d
ReneRene Skrevet 29. mars 2023 #54 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det handler også om å kunne være bittelitt raus med hverandre. Selv om du tydeligvis har stålkontroll på alt det sosiale, er det noen av oss som har sosiale liv som er velfungerende og med stor grad av gjensidig raushet og forståelse for at ting ikke alltid følges opp. Å tro at dette er en eller annen form for «test» er helt en utrolig mistenkeliggjøring av noe som mange av oss ikke ville leet et øyelokk over en gang. Anonymkode: 69d87...75d Jeg er ikke særlig raus når folk ikke viser respekt nei. Overhodet ikke. Ikke når de bruker unnskyldning om at ting "koker bort' heller. Jeg tror vi har en veldig ulik oppfatning av hva et velfungerende sosialt liv betyr. For å si det sånn. At Ts får ansvaret for en venninne som ikke responderer er helt merkelig. Sågar etter intstiv fra venninnen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #55 Skrevet 29. mars 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Jeg er ikke særlig raus når folk ikke viser respekt nei. Overhodet ikke. Ikke når de bruker unnskyldning om at ting "koker bort' heller. Jeg tror vi har en veldig ulik oppfatning av hva et velfungerende sosialt liv betyr. For å si det sånn. At Ts får ansvaret for en venninne som ikke responderer er helt merkelig. Sågar etter intstiv fra venninnen. Ja, det tror jeg virkelig vi har ulik oppfatning av. Det er forøvrig ingen som har gitt HI ansvaret, men endel har - i likhet med meg - sagt at man godt kan sende en ny melding. Det betyr ikke at man eier ansvaret, men sier noe om hva som er innafor å gjøre. Det er selvsagt forutsatt at man ser på et møte med en venninne som noe hyggelig og ikke først og fremst en slags oppmerksomhets-transaksjon. Anonymkode: 69d87...75d
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. mars 2023 #56 Skrevet 29. mars 2023 ReneRene skrev (8 minutter siden): Jeg er ikke særlig raus når folk ikke viser respekt nei. Overhodet ikke. Ikke når de bruker unnskyldning om at ting "koker bort' heller. Jeg tror vi har en veldig ulik oppfatning av hva et velfungerende sosialt liv betyr. For å si det sånn. At Ts får ansvaret for en venninne som ikke responderer er helt merkelig. Sågar etter intstiv fra venninnen. Jeg tenker at mange er såpass runde i vennskap at de ikke tolker alt som tester eller som mangel på respekt. De fleste er der at de følger opp selv hvis de ikke får svar. Det er helt innafor.
ReneRene Skrevet 29. mars 2023 #57 Skrevet 29. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 minutt siden): Jeg tenker at mange er såpass runde i vennskap at de ikke tolker alt som tester eller som mangel på respekt. De fleste er der at de følger opp selv hvis de ikke får svar. Det er helt innafor. Det er jo ikke akkurat uvanlig at vi er uenige 🙂
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #58 Skrevet 29. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (13 minutter siden): Jeg tenker at mange er såpass runde i vennskap at de ikke tolker alt som tester eller som mangel på respekt. De fleste er der at de følger opp selv hvis de ikke får svar. Det er helt innafor. Men hvorfor følger ikke den opp som har fått svar? Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #59 Skrevet 29. mars 2023 Tenker folk vil være stygg! Ikke annet. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #60 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Tenker folk vil være stygg! Ikke annet. Anonymkode: 64009...076 Ja. Det stemmer sikkert. Hun sendte melding for å være slem. Du er virkelig verdens dårligste venn. Anonymkode: be699...2e6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #61 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Ja. Det stemmer sikkert. Hun sendte melding for å være slem. Du er virkelig verdens dårligste venn. Anonymkode: be699...2e6 Ja, så klart jeg er. Men at hun henvender seg til meg om treff og når jeg svarer dropper hun ut og svarer meg ikke en gang (ser det er sett) Gått 2 uker. Anonymkode: 64009...076
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 29. mars 2023 #62 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ja, så klart jeg er. Men at hun henvender seg til meg om treff og når jeg svarer dropper hun ut og svarer meg ikke en gang (ser det er sett) Gått 2 uker. Anonymkode: 64009...076 Hun. Har. Sikkert. Bare. Glemt. Meldingen.
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #63 Skrevet 29. mars 2023 Det er da helt vanlig å kunne glemme en melding. Jeg har en del verv som gjør at jeg får mange meldinger og meldingene ramler dermed fort nedover på listen slik at jeg ikke får en påminnelse da meldingen er falt ut av listen man ser. Jeg kan tro jeg har svart eller jeg kan ha glemt hele meldingen. I vennskap, på jobb og andre steder for den saks skyld så spiller man hverandre gode. Er det noen som har glemt noe eller ikke lar høre fra seg som forventet som sender man dem en melding. Det å sitte stille og vente på at andre skal få konsekvenser av feilen sin gjør ting unødvendig dumt for flere. I din situasjon ser jeg for meg at følgende kan ha skjedd: Vedkommende har lyst til å treffes, har tid den uken og sender deg en melding. Du kan ikke den uken og foreslår neste uke. Vedkommende tror hun ikke kan, men må sjekke. Etter å ha sett at hun ikke kan den uken glemmer hun å gi beskjed. Hun vet ikke når hun har tid for hun er opptatt i påsken og har ikke oversikt over tiden etter påske. Kanskje er hun en person med mange baller i luften som må ta treff på kort varsel fordi det er vanskelig å ha oversikt over forpliktelser? Så kan du velge å forholde deg til dette som de fleste andre i rause vennskap. Du kan skrive det på kontoen for glemsel/travelhet og selv ta kontakt etter påske å foreslå en dato. Er hun vanligvis travel er nok uken etter påske ganske travel også, så jeg hadde nok ventet til uken etter det igjen. Foreslå da et treff med konkret tid, sted og dato. Det er slik de fleste forventer at man oppfører seg i vennskap. Om man skal følge rigide regler for min tur og din tur og bli sur og bitter om noen gjør en feil så er det oppskriften på å miste vennskapet. Jeg hadde i alle fall synes det var vanskelig å opprettholde et vennskap der jeg måtte gå på eggeskall for å ikke gjøre noe feil. Der jeg ikke kan slappe av og der det ikke er rom for å gjøre feil og der man ikke spiller hverandre gode (heller motsatt, der man blåser opp små feil og gjør dem kjempestore og tillegger vedkommende slemme intensjoner). Vennskap der den andre har så stygge tanker om en at den tenker på det ofte og mye, er veldig langsint/-sur og skriver lange beretninger av hvor dum og slem vedkommende er, er ganske kvelende. Anonymkode: daebf...254
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #64 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Ja, så klart jeg er. Men at hun henvender seg til meg om treff og når jeg svarer dropper hun ut og svarer meg ikke en gang (ser det er sett) Gått 2 uker. Anonymkode: 64009...076 Men tror du at hun gjorde dette for å være slem? Ja eller nei? Anonymkode: be699...2e6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #65 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Håper dere får det til snart 😊 Jeg prøver å gjøre det. Derfor svarte jeg raskt på meld og sa det var kjekt og sa når det passet. Jeg mener folk velger selv hva de vil og ikke. Man får til det man vil. Jeg kan bare velge for meg. Og da velger jeg å ignorer dette fra nå. Hadde hun sendt på nytt er det ikke sikkert jeg ville svart henne. Og alle tomme fraser om sånt. Anonymkode: 64009...076 Du sier du mener folk velger selv hva de vil og ikke vil. Er det derfor du velger å la være å svare egne venner når de først har tatt kontakt med deg, da? For det har du latt være å gjøre... men da har du greid å skyld det også på dem. Hvorfor? Og når du selv har tatt initiativ, den andre vil gjerne komme til deg, men du følger ikke opp med å si når hun skulle komme... da skylder du også på henne. Ja, du kan bare velge for deg selv. Så hvorfor kritiserer du dine venner for å gjøre akkurat det du selv stadig vekk gjør mot dem??? Logg av nett, ta tak i eget liv, ikke fortsett med alle disse maniske trådene på nett. Og ikke drikk bort påsken. Anonymkode: aae41...4f9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #66 Skrevet 29. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (1 time siden): Hun. Har. Sikkert. Bare. Glemt. Meldingen. Det er virkelig ikke vanlig å sende en meld om å møtes forså å ikke svsre mer. Det er ikke snakk om barn Anonymkode: f4cbd...6c2
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #67 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Men hvorfor følger ikke den opp som har fått svar? Anonymkode: 64009...076 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tenker folk vil være stygg! Ikke annet. Anonymkode: 64009...076 Da du ikke fulgte opp lunsjinvitasjonen etter å ha fått svar om tiden venninnen din kunne komme... da var det vel din hensikt å være stygg med henne også da, ikke annet... Eller er det bare det at du oppriktig mener at du skal ha andre regler enn alle andre du har med å gjøre, at alle må gjøre det du vil, mens du godt kan la være å følge opp og svare og da skal det være greit? I så fall, hvorfor mener du det? Anonymkode: aae41...4f9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #68 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Da du ikke fulgte opp lunsjinvitasjonen etter å ha fått svar om tiden venninnen din kunne komme... da var det vel din hensikt å være stygg med henne også da, ikke annet... Eller er det bare det at du oppriktig mener at du skal ha andre regler enn alle andre du har med å gjøre, at alle må gjøre det du vil, mens du godt kan la være å følge opp og svare og da skal det være greit? I så fall, hvorfor mener du det? Anonymkode: aae41...4f9 Hvorfor svarer du ikke på dette, HI? Om ikke annet - tenk litt gjennom hva det er du faktisk gjør når du holder på slik. Du velger å skyve andre fra deg, det er ikke de som skyver deg unna! Det positive med dette er at du kan endre hva du gjør, og det kan bli veldig positivt. Du har til og med innrømmet det en gang, at du har sett dette. Snakk med legen din og psykiatrisk sykepleier om hvor dårlig du takler slike situasjoner og hvordan du skyver andre ut av livet ditt, for det sier mye om hvordan du har det. Men igjen, det positive er at dette faktisk er lett å gjøre noe med. Anonymkode: aae41...4f9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #69 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Da du ikke fulgte opp lunsjinvitasjonen etter å ha fått svar om tiden venninnen din kunne komme... da var det vel din hensikt å være stygg med henne også da, ikke annet... Eller er det bare det at du oppriktig mener at du skal ha andre regler enn alle andre du har med å gjøre, at alle må gjøre det du vil, mens du godt kan la være å følge opp og svare og da skal det være greit? I så fall, hvorfor mener du det? Anonymkode: aae41...4f9 Nei, det er ikke andre regler for meg. Vi hadde snakket løst om lunsj og hadde ikke avtalt tid. Jeg fulgte opp senere med tid og har hatt lunsjen nå. Kanskje jeg tolker veldig nå. Vet ikke og vet jeg kan sende en meld og høre. Blir bare så frustrert og lei meg. Jeg er så langt fra perfekt som du kan komme. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #70 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Hvorfor svarer du ikke på dette, HI? Om ikke annet - tenk litt gjennom hva det er du faktisk gjør når du holder på slik. Du velger å skyve andre fra deg, det er ikke de som skyver deg unna! Det positive med dette er at du kan endre hva du gjør, og det kan bli veldig positivt. Du har til og med innrømmet det en gang, at du har sett dette. Snakk med legen din og psykiatrisk sykepleier om hvor dårlig du takler slike situasjoner og hvordan du skyver andre ut av livet ditt, for det sier mye om hvordan du har det. Men igjen, det positive er at dette faktisk er lett å gjøre noe med. Anonymkode: aae41...4f9 Min tanke er jo at når hun ikke svare meg igjen at hun har ombestemt seg. Eller hva nå grunnen er. Det tenker jeg ihvertfall grunnen er da. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #71 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Min tanke er jo at når hun ikke svare meg igjen at hun har ombestemt seg. Eller hva nå grunnen er. Det tenker jeg ihvertfall grunnen er da. Anonymkode: 64009...076 Hun velger jo selv hva hun vil. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #72 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Min tanke er jo at når hun ikke svare meg igjen at hun har ombestemt seg. Eller hva nå grunnen er. Det tenker jeg ihvertfall grunnen er da. Anonymkode: 64009...076 Men når du lot være å svare venner, da... var det også deres feil den gang, mente du. Du har ingenting å tape på å være litt mer frempå, ta litt mer initiativ. Andre har kanskje mer hektiske liv enn deg, da er det du som har mest å vinne på å være den som tar initiativ og følger opp. Det at andre ikke alltid svarer betyr ikke at de ikke vil ha kontakt eller ikke ønsker å møte deg. Men, du bestemmer hvordan du vil se på ting. Slik du holder på nå velger du å gjøre deg selv mer deprimert, du skaper mer depresjon. Du kan velge å gjøre ting på en mer hensiktsmessig måte for deg selv, og du kan gi andre like mye rom som du selv ønsker at andre skal gi deg. Anonymkode: aae41...4f9
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #73 Skrevet 29. mars 2023 Jeg sender meldinger jeg ikke får svar på, og jeg mottar meldinger jeg glemmer å svare på. Senest for noen dager siden sendte en venninne en felles snap til meg og to andre om "skal vi ta en reunion snart?". Jeg holdt på med noe da jeg så snappen, så jeg glemte å svare. Det betyr ikke at jeg ikke vil møte dem. 🙄 Anonymkode: d12bb...ad6
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #74 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Men når du lot være å svare venner, da... var det også deres feil den gang, mente du. Du har ingenting å tape på å være litt mer frempå, ta litt mer initiativ. Andre har kanskje mer hektiske liv enn deg, da er det du som har mest å vinne på å være den som tar initiativ og følger opp. Det at andre ikke alltid svarer betyr ikke at de ikke vil ha kontakt eller ikke ønsker å møte deg. Men, du bestemmer hvordan du vil se på ting. Slik du holder på nå velger du å gjøre deg selv mer deprimert, du skaper mer depresjon. Du kan velge å gjøre ting på en mer hensiktsmessig måte for deg selv, og du kan gi andre like mye rom som du selv ønsker at andre skal gi deg. Anonymkode: aae41...4f9 Jeg håper du forstår at jeg ikke tar det opp for å være vanskelig eller stygg. Ser jeg uttaler meg hardt her, men er frustrert. For jeg tar det så inn over meg. Ikke så lett på det som andre svarer her. Med det og sånn jeg tenker trekker jeg meg vekk automatisk og tar ikke kontakt. Liker ikke å være den som er mest på eller maser. Det er ikke dermed sagt at jeg ikke gjør det. Har gjort det med den lunsjen og møte med ene jeg gikk ut med. Tenker selv det er så enkelt at hører jeg ikke mer så vil de ikke. Jeg vet at de har mer aktivt liv enn meg og ikke like mye tid som meg. Fordi vi velger og prioriterer. At jeg gjerne er nederst på listen. Anonymkode: 64009...076
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #75 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg sender meldinger jeg ikke får svar på, og jeg mottar meldinger jeg glemmer å svare på. Senest for noen dager siden sendte en venninne en felles snap til meg og to andre om "skal vi ta en reunion snart?". Jeg holdt på med noe da jeg så snappen, så jeg glemte å svare. Det betyr ikke at jeg ikke vil møte dem. 🙄 Anonymkode: d12bb...ad6 Det forstår jeg og det er lett for, men 14 dager venter du vel ikke? Og det er venner dette er ikke like nærmt. Anonymkode: 64009...076
Anbefalte innlegg