Gå til innhold

Dere som har erfaring med 4-hjulstrekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det veldig merkbar forskjell på vinterføre? 

Når jeg kjører på jobb om morgenen er det aldri brøytet. Føler det er 50/50 om jeg kommer meg på jobb eller ikke enkelte dager. Flaks eller uflaks bestemmer. 

Har en liten forhjulstrekk med 70 hk. Er det motorstørrelsen som er viktigst eller ville det vært merkbart om min bil hadde 4-hjulstrekk?

Skal bytte bil til høsten  og må ha en tryggere bil på vinterføre, uten å betale flere hundre tusen.

Firehjulstrekk, gode dekk og motor spiller vel alle en rolle.

Anonymkode: 54d58...a52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes firehjulstrekk er deilig, kommer alltid frem, og opp. Her jeg bor er det mye bakker, men jeg har aldri opplevd å stå og spinne i firehjulstrekken. 

Jeg kommer ikke til å bytte tilbake.

Men om det ikke blir brøytet har høyden også noe å si. Noen biler er veldig lave, det nytter ikke når det er dårlig brøytet.

Anonymkode: 7c38d...77e

Skrevet

Kan ikke sammenlignes. Men til syvende og sist er det sjåføren det kommer an på, ikke bilen. 

Anonymkode: dc9d2...c06

Skrevet

Har 4wd, og kommer aldri til å bytte til noe annet. Men tenker også at dine 70hk var svært lite dersom du bor utenfor byen.

Anonymkode: 66d36...e2f

Skrevet

Takk for svar dere😊😊

Bor ikke utenfor byen, men må opp en bakke for å komme hjem og bakken er ofte et problem ved snøfall. I tillegg til at gata ikke brøytes før på ettermiddagen.

Skrevet

Det er mye lettere å komme seg fram med 4-hjulstrekk. Her har det vært mye snø i vinter og uten dét ville jeg ha hatt problemer med å komme fram overalt. Kjørte forhjulstrekk en liten periode i vinter, og savnet bilen min med 4-hjulsrekk. 

Anonymkode: 6e667...74c

Skrevet

Takk, er ikke i tvil om at jeg må ha 4-hjulstrekk da 👍😁

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...