Gå til innhold

Noen som har operert hallux valgus nylig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan du fortelle litt om hvordan det var? Fikk du narkose eller lokalbedøvelse? Mye smerter og hevelse? Hadde du gips eller bare spesialsko? Hvor lang tid tok det før du ble bra i foten?

Anonymkode: 57f01...908

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trodde de ikke gjorde det mer, fordi mange ofte blir verre, og fordi det er så himla vondt.

Eller er det den nye kikhullsoperasjonen du mener? 

Anonymkode: 7cec2...1f2

Skrevet

Skulle få lokalbedøvelse, men fikk lett panikk og fikk narkose. Ble gipset. Var mye vondere enn jeg kunne forestilt meg. Ble bra etter fem måneder.

Anonymkode: 035a2...8d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Trodde de ikke gjorde det mer, fordi mange ofte blir verre, og fordi det er så himla vondt.

Eller er det den nye kikhullsoperasjonen du mener? 

Anonymkode: 7cec2...1f2

Det vet jeg ikke. Ortopeden sa ikke noe om hvilken operasjonsmetode de skulle bruke, men han nevnte at det var flere forskjellige. Det eneste jeg vet er at beinet i stortåa må deles på to steder. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det vet jeg ikke. Ortopeden sa ikke noe om hvilken operasjonsmetode de skulle bruke, men han nevnte at det var flere forskjellige. Det eneste jeg vet er at beinet i stortåa må deles på to steder

Det høres grusomt vondt ut.

Anonymkode: d6410...524

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 28.3.2023 den 20.09):

Kan du fortelle litt om hvordan det var? Fikk du narkose eller lokalbedøvelse? Mye smerter og hevelse? Hadde du gips eller bare spesialsko? Hvor lang tid tok det før du ble bra i foten?

Narkose

Ikke mye smerter eller hevelse

Gips

Ca 6 uker

Men deretter fikk jeg 2 barn, så nå er valgusen min like hallux som før... den er mindre vond, da, men den er fortsatt synlig.

Anonymkode: 15ec7...2e0

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 29.3.2023 den 15.09):

Det høres grusomt vondt ut.

Anonymkode: d6410...524

Er ikke vondt i narkose, nei.

Og dette er jo ikke normale "brudd", de sager den jo pent over. Tror mitt stortåbein kun ble saget på ett sted?

Anonymkode: 15ec7...2e0

Skrevet

Ene ansatte i barnehagen til datteren min gjorde det for et par år siden.

Hun sa det var veldig vondt etterpå, gikk på krykker ganske lenge og det tok et halvt år før hun følte det var ok, men 100% smertefri har hun ikke blitt.

Anonymkode: d7ed3...772

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...