Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #26 Skrevet 28. mars 2023 Ja, det er normalt at en 6 åring klikker, men ikke på den måten. Syns dere skal snakke med fastlegen å få en henvisning til BUP. Syns det kan høres ut som muligens ADHD. Dersom det er det bør dere gjøre det raskt ved tanke på at han begynner på skolen til høsten Anonymkode: c615a...57c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #27 Skrevet 28. mars 2023 Ville absolutt tatt en tur til legen og fått henvisning til BUP. Han bør utredes, og det bør gjøres så fort som mulig. Spesielt med tanke på at han snart skal begynne på skolen. Anonymkode: b4cab...e59
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #28 Skrevet 28. mars 2023 ReneRene skrev (12 timer siden): Hvis du vil konsentrere deg om det ts skriver og heller svare henne, tror jeg det er mer nyttig enn at du svarer meg. Håper du holder deg til det selv heretter. Anonymkode: cccc0...1f1
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #29 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Har voldsomme raserianfall som varer i opp mot en time! Han klikker, sparker og slår. Gråter og kaver... Han blir helt svett, må dusje han etter disse anfallene.. det skjer ukentlig Anonymkode: d49e6...55e Da er spørsmålet... Hvordan reagerer dere på raserianfall hans? Der ligger svaret. Det barnet trenger er ikke lange forklaringer. Når de er midt i anfallet, går ikke fornuft inn. Du setter deg ned. Sier at du forstår han. Jeg ser du er lei deg osv osv. Da roer de seg mye bare av det. Still spørsmål. Da jenta vår var 4,tok det flere timer å lande. Så forandret vi foreldre oss, ikke barnet, så tok det 5 min istedenfor. Gå inn på folkom. no, bhg bruker denne siden, og alt av Hedvig Montgomery. Anonymkode: c7020...93e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #30 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Ikke så vanlig å dusje ungene hver gang de er svette, men helt normalt at 6-åringer klikker. Anonymkode: d353a...df4 En dusj kan roe ned også. Jenta her trenger en kald klut for å roe ned. Anonymkode: c7020...93e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #31 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 timer siden): Hvis noe han er forberedt på ikke skjer, eller hvis jeg bruker feile ting f.eks håndkle. Jeg prøver å forstå han, forklarer og trøster. Ingenting nytter. Anonymkode: d49e6...55e Da må du bare fortsette. De er 6 år, de vil ta mere ansvar og bestemme over sitt eget liv. Helt normalt. Her skal 6 åringen først ut og inn døra, vasker hender først osv. En gang far vasket hender før han, klikka sønnen, mens da jeg vasket hender og jeg så han begynte å bli sur fortalte jeg han rolig at jeg forstår at han ville vaske hender først, men jeg var så møkkete at jeg måtte vaske hender først. Han tar den. Han er ikke sjefete ellers, men han er høysensitive og prematur født så noen greier har han for seg. Far kan være litt oppkavende og si at hallo, jeg vasker hender når jeg. Jeg sier at jeg forstår, men at sånn ble det ikke i dag. Han lytter alltid til meg. De må jo lære seg at alt ikke går slik som planlagt, men da er det viktig at vi er der i stormen. Tolmodige og guide dem. HI På face er det foreldremestrings gruppe. De har lagt ut mye ino om problemstillingen din. Anonymkode: c7020...93e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #32 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Da er spørsmålet... Hvordan reagerer dere på raserianfall hans? Der ligger svaret. Det barnet trenger er ikke lange forklaringer. Når de er midt i anfallet, går ikke fornuft inn. Du setter deg ned. Sier at du forstår han. Jeg ser du er lei deg osv osv. Da roer de seg mye bare av det. Still spørsmål. Da jenta vår var 4,tok det flere timer å lande. Så forandret vi foreldre oss, ikke barnet, så tok det 5 min istedenfor. Gå inn på folkom. no, bhg bruker denne siden, og alt av Hedvig Montgomery. Anonymkode: c7020...93e Det er ikke bestandig at svaret ligger i hvordan foreldrene reagerer. Som jeg skrev over, det der kan være ADHD. De bør snakke med fastlegen og få en henvisning til BUP, og dersom det ikke er en diagnose kan de få veiledning til hvordan de skal takle disse anfallene. Det er IKKE alltid det er foreldrene som gjør noe galt Anonymkode: c615a...57c
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #33 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Da er spørsmålet... Hvordan reagerer dere på raserianfall hans? Der ligger svaret. Det barnet trenger er ikke lange forklaringer. Når de er midt i anfallet, går ikke fornuft inn. Du setter deg ned. Sier at du forstår han. Jeg ser du er lei deg osv osv. Da roer de seg mye bare av det. Still spørsmål. Da jenta vår var 4,tok det flere timer å lande. Så forandret vi foreldre oss, ikke barnet, så tok det 5 min istedenfor. Gå inn på folkom. no, bhg bruker denne siden, og alt av Hedvig Montgomery. Anonymkode: c7020...93e Det er akkurat det jeg gjør. Når ikke inn til han når han klikker. Jeg må bare være der for han. Anonymkode: d49e6...55e
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #34 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Da må du bare fortsette. De er 6 år, de vil ta mere ansvar og bestemme over sitt eget liv. Helt normalt. Her skal 6 åringen først ut og inn døra, vasker hender først osv. En gang far vasket hender før han, klikka sønnen, mens da jeg vasket hender og jeg så han begynte å bli sur fortalte jeg han rolig at jeg forstår at han ville vaske hender først, men jeg var så møkkete at jeg måtte vaske hender først. Han tar den. Han er ikke sjefete ellers, men han er høysensitive og prematur født så noen greier har han for seg. Far kan være litt oppkavende og si at hallo, jeg vasker hender når jeg. Jeg sier at jeg forstår, men at sånn ble det ikke i dag. Han lytter alltid til meg. De må jo lære seg at alt ikke går slik som planlagt, men da er det viktig at vi er der i stormen. Tolmodige og guide dem. HI På face er det foreldremestrings gruppe. De har lagt ut mye ino om problemstillingen din. Anonymkode: c7020...93e Jeg er medlem i den Facebook gruppen. Tro meg, nytter ikke med den metoden du skisserer altså. Det er faktisk ganske mye verre enn det. Jeg har tatt cos kurs og har fått veiledning av barneverntjenesten så skulle tro jeg var rustet til oppgaven. Anonymkode: d49e6...55e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå