Gå til innhold

Tips til påsketur med ungdom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal avgårde på en liten påsketur, men usikker på hva vi skal finne på. Alt er blitt så sinnsykt dyrt, så føles feil å svi av 20.000 for fly og hotell for fire dager i København.. Noen med noen forslag som ikke koster skjorta? Vil gjerne gjøre noe aktivt, god mat, kanskje litt shopping. Bor på Østlandet. 

Anonymkode: 8c0bc...ad3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøre til Gøteborg og være noen dager der?

Anonymkode: aa22b...296

Skrevet

Det kommer jo an på hva du får for pengene. Summen i seg selv er jo ikke viktig, men valutaen du får for den. Jeg har problemer med å forstå enkelte tankeganger her når det gjelder økonomi. Spørsmålet må jo nesten bli hva du ser på som verdi å få med seg på ferie om du har pengene. Ikke finne noe annet fordi det er billigere og second choise som kanskje er dårligere.

Det er vel en grunn til at du har tenkt København? 

Skrevet

Vi kjører til Køben! Hotellet kom på 4400 danske😁 bor også på Østlandet 

Anonymkode: effec...106

Skrevet
ReneRene skrev (17 timer siden):

Det kommer jo an på hva du får for pengene. Summen i seg selv er jo ikke viktig, men valutaen du får for den. Jeg har problemer med å forstå enkelte tankeganger her når det gjelder økonomi. Spørsmålet må jo nesten bli hva du ser på som verdi å få med seg på ferie om du har pengene. Ikke finne noe annet fordi det er billigere og second choise som kanskje er dårligere.

Altså, vi har ikke råd til å svi av rundt 30.000 på en påsketur (mat, opplevelser i tillegg til reisen som kommer på 20’). Da sparer vi heller halvparten til sommerferien og finner et rimeligere alternativ. Derfor jeg spør her: om noen har gode tips til litt rimeligere alternativ.

Hadde Køben vært noe helt spesielt kunne vi selvsagt brukt 30K på turen, men det er nettopp fordi det ikke er verdt det at jeg søker alternativer. 

Skrevet
ReneRene skrev (17 timer siden):

Selvsagt er summen viktig. Kjære folk. 

Anonymkode: 69f46...7a9

Skrevet

Hva med DFDS til København? Da har man 6 timer i byen og rekker fint å få med seg litt. Eventuelt supplere med en ekstra overnatting der? 

Anonymkode: 70fff...eb3

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 timer siden):

Vi kjører til Køben! Hotellet kom på 4400 danske😁 bor også på Østlandet 

Oi, da har dere virkelig funnet et rimelig alternativ! Vurderer å sette oss i bilen vi også, men liitt langt🙈

Skrevet
Anonym bruker skrev (33 minutter siden):

Oi, da har dere virkelig funnet et rimelig alternativ! Vurderer å sette oss i bilen vi også, men liitt langt🙈

Har du sjekket Airbnb ? Ellers slår jeg et slag for Gøteborg. Fantastisk by!

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ja det var helt tilfeldig! Har kjørt dit flere ganger, syns det er så mye bedre enn å kjøre til Vestlandet. Føles kortere 😅

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva med DFDS til København? Da har man 6 timer i byen og rekker fint å få med seg litt. Eventuelt supplere med en ekstra overnatting der? 

Anonymkode: 70fff...eb3

Vi får 3 timer der i påska...

Anonymkode: ea851...42b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Billig?

Anonymkode: c8d98...b32

Skrevet
Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi får 3 timer der i påska...

Anonymkode: ea851...42b

Hvorfor bare 3?

Skrevet

København er super, vi har enten vært der 7 t eller tatt en overnatting 

i år blir det Kiel, absolutt ikke spesielt billig men når biltur utgår så blir det sånn

Skrevet

I fjor tok vi DFDS til Kjøbenhavn. La inn en ekstra hotellovernatting. Det ble en dag me byvandring, middag på kvelden og litt sightseeing dagen etter før båten gikk tilbake. Vel i land i Oslo la vi inn et besøk på Munch før vi kjørte hjem.

Anonymkode: d0ff3...888

Skrevet

Du skrev skrev aktivt, god mat og gjerne litt shopping, i tillegg billig.

Jeg ville droppet shopping, gått for skitur(aktivt) og den gode maten kan dere lage sammen.

Trenger nødvendigvis ikke reise langt, men ta skitur (langrenn eller alpint) som dagsturer og deretter lage god mat hjemme, alternativt på restaurant.

Skiutstyr kan man låne gratis flere steder. 

Og kanskje legge inn en spillkveld hvor dere har turnering, i både brettspill og dataspill. Her er det populært med dataspill som er bilkjøring hvis voksne og ungdom konkurrerer mot hverandre. 

Anonymkode: aa22b...296

Skrevet
ReneRene skrev (På 27.3.2023 den 18.29):

Det er mye du har problemer med å forstå, hvorfor svare bare svada?

Hi: Hva med å ta danskebåten og finne et billig hotell? Det er mye billigere enn å fly.

Anonymkode: 37c3d...ae9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...