Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Hvordan overlever dere kjøpesentre? Var på et nå nettopp. Nærmeste apotek her. Måtte gå forbi 3 interiørbutikker og en blomsterbutikk. Brakk meg av luktene, men håper meg klarte å skjule det. Men så er jeg så klart allergisk not noen blomster og begynte å klø i nesen så sikkert lur ut der jeg gikk og klødde meg i nesen og brakk meg samtidig😂 jeg unngår så klart å dra innom der så langt det lar seg gjøre, men hvordan skal man komme seg gjennom sånne steder uten å brekke seg? Anonymkode: 05f0a...82f
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Jeg brekker meg ikke, men kan slite veldig med alle luktene. Det er helt grusomt rett og slett. Men et godt tips er å unngå kjøpesenter. Eller ta på deg munnbind- ingen reagerer på det lenger. Du får også kjøpt en stift på apoteket du kan smøre på litt under nesen så du ikke lukter annet enn det, men husker ikke hva den heter.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Ikke godt å vite. Munnbind som dekker munn og nese? En ting er blomsterbutikker, de vil jo alltid lukte. Skjønner at det ikke er godt Men disse "parfymeluktende"-butikkene som stinker lang vei av syntetisk lukt, er helt forferdelig. Det er klart at det lukter på en parfymeri, men ofte er de ikke parfymeriene som er verst heller, synes jeg. Det er merkebutikker som f.eks Rituals og når jeg er på det kjøpesenteret vi bruker mest, så handler jeg ikke på noen av butikkene som ligger i nærheten av Rituals. Det ligger en kafe i nærheten også, og dit går jeg bare om det er plass helt i andre enden. Anonymkode: bda66...e3e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (23 minutter siden): Jeg brekker meg ikke, men kan slite veldig med alle luktene. Det er helt grusomt rett og slett. Men et godt tips er å unngå kjøpesenter. Eller ta på deg munnbind- ingen reagerer på det lenger. Du får også kjøpt en stift på apoteket du kan smøre på litt under nesen så du ikke lukter annet enn det, men husker ikke hva den heter. Jeg skriver vel at jeg unngår det så langt det lar seg gjøre, men av og til må man. Den stiften lukter mentol, det er like ille. Brekker meg når jentene i huset tar på neglelakk også Anonymkode: 05f0a...82f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Ikke godt å vite. Munnbind som dekker munn og nese? En ting er blomsterbutikker, de vil jo alltid lukte. Skjønner at det ikke er godt Men disse "parfymeluktende"-butikkene som stinker lang vei av syntetisk lukt, er helt forferdelig. Det er klart at det lukter på en parfymeri, men ofte er de ikke parfymeriene som er verst heller, synes jeg. Det er merkebutikker som f.eks Rituals og når jeg er på det kjøpesenteret vi bruker mest, så handler jeg ikke på noen av butikkene som ligger i nærheten av Rituals. Det ligger en kafe i nærheten også, og dit går jeg bare om det er plass helt i andre enden. Anonymkode: bda66...e3e Er kafé ved siden av de butikkene jeg passerte også. Hadde aldri klart å sitte der Anonymkode: 05f0a...82f
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg skriver vel at jeg unngår det så langt det lar seg gjøre, men av og til må man. Den stiften lukter mentol, det er like ille. Brekker meg når jentene i huset tar på neglelakk også Anonymkode: 05f0a...82f Men ta på munnbind, og dynk enentuelt med lukt du liker? Det er ingen annen løsning!! Alle som venter på sånne hokus- pokus svar her?!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (18 minutter siden): Men ta på munnbind, og dynk enentuelt med lukt du liker? Det er ingen annen løsning!! Alle som venter på sånne hokus- pokus svar her?! Jeg spør bare hva andre gjør. Jeg ber ikke om tips til å løse problemet. Anonymkode: 05f0a...82f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 Jeg reagerer på parfymer, eller mer riktig å si tilsetningsstoffene som er i mange parfymerte produkter. Får så kraftige migreneanfall at jeg er sengeliggende i mange dager, noen ganger må jeg legges inn på sykehus. Jeg er på senteret med en gang det åpner siden det er minst folk da, går dit kun hvis jeg må. Anonymkode: 6fb3b...40a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Jeg puster med munnen og «lukker» nesa. Her er stort sett alle butikker, med unntak av matbutikkene, inne på senteret, så må liksom fra tid til annen. Puster da kun med munnen til lenge etter jeg har kommet med vekk 🥴 Anonymkode: 6e90b...c40
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Jeg får fort migreneanfall av lukter. Verst er Rituals osv. Husker jeg kjøpte en julegave. Jeg sto bak ei dame som fikk handleposer av papir sprayet av lukt! 3 spray utenpå papirposen! Trodde jeg skulle dø. Jeg visste hva jeg skulle kjøpe i gave, skulle bare løpe inn og ut. Da det var min tur sa jeg i fra FØR jeg fikk posen at jeg er veldig var for lukt og at jeg ikke trenger spray, men hun gjorde det likevel. 😑 Så jeg tok ut gaven før jeg var halvveis ute av butikken og kastet posen i søpla. Anonymkode: 1a114...025
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg får fort migreneanfall av lukter. Verst er Rituals osv. Husker jeg kjøpte en julegave. Jeg sto bak ei dame som fikk handleposer av papir sprayet av lukt! 3 spray utenpå papirposen! Trodde jeg skulle dø. Jeg visste hva jeg skulle kjøpe i gave, skulle bare løpe inn og ut. Da det var min tur sa jeg i fra FØR jeg fikk posen at jeg er veldig var for lukt og at jeg ikke trenger spray, men hun gjorde det likevel. 😑 Så jeg tok ut gaven før jeg var halvveis ute av butikken og kastet posen i søpla. Anonymkode: 1a114...025 Da tror jeg faktisk at jeg hadde tatt det jeg hadde kjøpt ut av posen og slengt den inn over disken. Jeg hadde i alle fall kastet den inni butikken uten å gidde å finne en søppelkasse. Anonymkode: bda66...e3e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Jeg kan også få migrene av det, men heldigvis ikke alltid. Er på senteret kun når jeg må og da selvsagt når jeg har tid, og det stinker fra alle butikker og luktene blander seg og da brekker jeg meg så tårene renner Anonymkode: 05f0a...82f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Jeg tåler luktene, for så vidt, men jeg får astmaanfall av noe av det som er i ting som lukter sterkt, så jeg unngår helst parfymerier og interiørbutikker. Duftlys, duftpinner og sånt er det verste. Av og til må jeg, og da holder jeg rett og slett pusten og går fort gjennom de delene som lukter mest. På parfymeri handler jeg gjerne på klikk og hent eller på nettet. Rituals er absolutt verste stedet. Der legger jeg meg helt over i andre siden av korridoren når jeg må gå forbi. Jeg fatter ikke at folk klarer å jobbe der. Det lukter jo så sterkt flere meter utenfor butikken at jeg omtrent får tårer i øynene. Mannen tåler heller ikke voldsomme lukter, så da han fikk julegave fra jobben fra Rituals så åpnet vi den ikke. Det oset jo parfyme av posen den sto i. Så vi pakket den i dobbel plast, la den i boden og ga den til en vi kjenner som elsker sånt ved første anledning. Det lukter fortsatt parfyme i boden. Anonymkode: 6332a...605
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Unngår duftlys, frisørprodukter (grøss) og andre steder hvor det skal «lukte godt». Blomsterbutikker går helt fint, den lukten er mer naturlig og derfor ikke så invaderende. Unngår for øvrig også butikker som spiller enerverende og masete musikk (ofte klesbutikker), jeg begriper ikke hvordan folk klarer å jobbe der. Anonymkode: 699cc...75b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har alltid en lukt på innsiden av genseren/i albuen som jeg selv liker. Selv om jeg er var på lukt, er noen gode og andre plagsomme. Spesielt hvis jeg går på toalettet etter enkelte kan den hjelpe meg en del, for der kan jeg slite skikkelig. Anonymkode: 83103...43b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Jeg kan i hvert fall finne ut om det er en Rituals-butikk på senteret allerede i parkeringshuset… Jeg holder pusten og går så fort som mulig forbi butikker som lukter mye. Rituals er jo helt krise. Anonymkode: 1a7ff...d50
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #17 Skrevet 27. mars 2023 Oppholder meg lite på kjøpesenter, men går ikke inn steder hvor det lukter sterkt. Unngår duftlys på IKEA f.eks eller Body Shop. Får vondt i hodet og blir kvalm ved for mye lukt. Unngår overfylte steder og store folkemengder, og å sitte tett på folk Anonymkode: 37102...f56
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #18 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg har alltid en lukt på innsiden av genseren/i albuen som jeg selv liker. Selv om jeg er var på lukt, er noen gode og andre plagsomme. Spesielt hvis jeg går på toalettet etter enkelte kan den hjelpe meg en del, for der kan jeg slite skikkelig. Anonymkode: 83103...43b Hvilke lukter liker du? Jeg sliter med å finne noen jeg liker Anonymkode: 05f0a...82f
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #19 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvilke lukter liker du? Jeg sliter med å finne noen jeg liker Anonymkode: 05f0a...82f Jeg er veldig glad i lavendel, har funnet noen oljer som ikke lukter syntetisk på helsekosten. Ellers liker jeg godt lukten av enkelte håroljer, med langt hår, har jeg heldigvis en back-up der 😃 Anonymkode: 83103...43b
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #20 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Jeg er veldig glad i lavendel, har funnet noen oljer som ikke lukter syntetisk på helsekosten. Ellers liker jeg godt lukten av enkelte håroljer, med langt hår, har jeg heldigvis en back-up der 😃 Anonymkode: 83103...43b Jeg prøvde lavendel, men synes det også blir sterkt. Men teposer er ikke så ille. Kanskje jeg skal begynne å ta det i ermene Anonymkode: 05f0a...82f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå