Gå til innhold

Hvis noen skulle rydde ut dine ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helga hjalp jeg mamma med å rydde ut alle tingene til tanten min fra leiligheten. Tante døde for litt siden og leiligheten etter henne skal selges. 

Når man går gjennom alle tingene slik finner man jo mye rart, mye man ikke skjønner hvorfor er tatt vare på osv. 

Tankene mine begynte da å vandre til hva folk hadde funnet og tenkt om meg om de i dag skulke ryddet ut etter meg. Har dere tenkt tanken? Og har dere mye rart som blir rart for andre å finne? 

Anonymkode: 16d25...bbd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å ja. Er helt liv fullt.

Anonymkode: 47acf...35a

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Å ja. Er helt liv fullt.

*et

Skrevet

Ingen av mine nære vil finne noe overraskende her. Ikke andre som kjenner meg heller. Jeg er en ganske tydelig person som alle rundt meg vet hva de kan forvente av, så ingenting vil overraske dem, det vet jeg. En annen ting er at jeg rydder og holder mer orden, og tenker mer hvordan det ser ut overalt. Det ble jeg veldig obs på da mitt nærmeste familiemedlem døde. Det så ikke ille ut der heller, men det var et annet ekkelt familiemedlem som kritiserte lukt og søppel. Og grunnen var kun at vi ikke kom inni leiligheten på et par døgn, og det sto mat i en kjele. Etter det har jeg vært veldig nøye med alt sånt. 

Skrevet

Det meste er ganske standard, men jeg tipper de vil flire godt når de ser at jeg har beredskapspakke som inkluderer frø 😆 og sikkert bli litt ukomfortabel når de finner vibratoren. Utover det har jeg samlet papirer og annet, slik at de finner lett forsikringer og andre praktiske ting som ikke alltid er så lett å finne ut av i en slik situasjon. 

Hvis jeg fremdeles har det den dagen det skjer da. Forhåpentligvis en stund til, 

Anonymkode: ff299...f87

Skrevet

Jeg har dagbøker fra ungdommen som jeg hver dag vurderer å brenne 😅 ellers er det nok mest skrot.

Anonymkode: 2c795...4cd

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har dagbøker fra ungdommen som jeg hver dag vurderer å brenne 😅 ellers er det nok mest skrot.

Anonymkode: 2c795...4cd

Ikke brenn dem. Det er bare min mening og et råd fra meg. Jeg fikk en hel livshistorie fra farmoren min og tanten min pga brev og slike personlige ting som det og dagbok. Jeg leste i to netter og satte utrolig stor pris på det, og jeg skjønte at jeg ikke var så outsider i familien likevel. Min tante hadde gått gjennom så mye av det samme, og det var så utrolig rart og fint å se. Så la dem være sånn at andre kan finne en forbindelse i sin egen historie. 

Skrevet

Ikke mange mnd siden jeg var med å rydde ett dødsbo, slektning av mannen. Trodde ikke hun hadde så mange ting, men det avr så mye som vi måtte gå igjennom. 

Jeg ringte mamma dagen etter og sa at nå sjal hjem og rydde mitt "dødsbo." 😬 

Stakkars folk som skal rydde etter meg. Har vært døden nær 3 ganger, så vet jo at det kan skje i morgen eller om 40 år. 

En eldre slektning har holdt det ryddig hjemme i mange tiår, slik at det skal være enkelt å rydde. 

Jeg burde rydde og kaste mer. Fæl til å ta vare på minner. 

Anonymkode: 17ac2...10f

Skrevet

De vil finne en haug med isbokser. Vet ikke hvorfor jeg tar vare på de, i den mengden. Jeg er veldig glad i is 😂 Ellers ingen overraskelser, og ganske ryddig. Jeg liker ikke å eie for mange ting.

Anonymkode: d5a4d...604

Skrevet

Har tømt flere dødsbo i mitt liv og tenkt de samme tankene.
Svaret er vel at noen ting frambringer minner som vi selv ikke er del av.

Anonymkode: 0acf7...304

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...