ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #51 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg irriterer de på ingen måte. Jeg er hyggelig, blid, hjelpsom og godt likt. Jeg skjønte ikke hvorfor du mener at jeg irriterer noen. Hva baserer du det på?? Anonymkode: 602c9...f70 Som jeg skrev til å begynne med så baserer jeg det på at du ikke vil bidra til felleskapet i denne saken, og at du har uttrykt at du ikke liker det de andre vil spise. Sånt kan irritere. Det hjelper heller ikke på at du syns at de er frekke og mindre smarte av * mange grunner. Du vet ikke om du irriterer dem. Kanskje de viser det nettopp ved å gå inn på kontoret ditt og ta alle tingene dine? 🙃
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #52 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg synes det er enda mer rart å LÅSE kontordøra si. Teknisk sett er vel kontoret og utstyret arbeidsgivers eiendom. Har du sensitive dokumenter etc er det vel mer naturlig med et låsbart arkivskap. Jeg har eget kontor. Og heldigvis ingen kolleger som tar hverken mine private ting eller kontorutstyr. Men kontoret ryddes ved arbeidsdagens slutt og andre kan selvfølgelig bruke bord, stol og skjerm dersom det er behov Anonymkode: a9d4f...e3d Virkelig? Du har aldri hørt om låste kontordører? På mine to siste arbeidsplasser var det et absolutt krav å aldri gå fra kontoret ulåst. Kollegaer har nøkler, men går ikke inn unntatt i svært sjeldne tilfeller, og ALDRI for å hente noe privat. Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg irriterer de på ingen måte. Jeg er hyggelig, blid, hjelpsom og godt likt. Jeg skjønte ikke hvorfor du mener at jeg irriterer noen. Hva baserer du det på?? Anonymkode: 602c9...f70 Kun på hennes egen oppfatning om hva som egentlig skjer, uavhengig av hva du selv vet. Anonymkode: e193d...13b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #53 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (40 minutter siden): Som jeg skrev til å begynne med så baserer jeg det på at du ikke vil bidra til felleskapet i denne saken, og at du har uttrykt at du ikke liker det de andre vil spise. Sånt kan irritere. Det hjelper heller ikke på at du syns at de er frekke og mindre smarte av * mange grunner. Du vet ikke om du irriterer dem. Kanskje de viser det nettopp ved å gå inn på kontoret ditt og ta alle tingene dine? 🙃 Jeg vil ikke bidra i form av at de går å forsyner seg av mine ting, det er helt korrekt. Jeg er med på gavekasse. Jeg gir bort min gave til de andre (da det alltid er godteri) jeg spleiser på gaver når folk fyller rundt. Jeg er med på blomster om noen har mistet en nære. Jeg tar vakter for de som ikke vil/kan, jeg hjelper de som trenger hjelp. Jeg vil bare ikke at de skal gå inn på mitt kontor og hente ting som ikke er dems. For å si det sånn da, ville du likt om kollegaene dine gikk inn på ditt kontor og henta en 20 kroning på pulten din fordi den skulle i en felles kasse? Uten å spørre? Hadde du ikke syntes det var rart? Anonymkode: 602c9...f70
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #54 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg vil ikke bidra i form av at de går å forsyner seg av mine ting, det er helt korrekt. Jeg er med på gavekasse. Jeg gir bort min gave til de andre (da det alltid er godteri) jeg spleiser på gaver når folk fyller rundt. Jeg er med på blomster om noen har mistet en nære. Jeg tar vakter for de som ikke vil/kan, jeg hjelper de som trenger hjelp. Jeg vil bare ikke at de skal gå inn på mitt kontor og hente ting som ikke er dems. For å si det sånn da, ville du likt om kollegaene dine gikk inn på ditt kontor og henta en 20 kroning på pulten din fordi den skulle i en felles kasse? Uten å spørre? Hadde du ikke syntes det var rart? Anonymkode: 602c9...f70 For å si det sånn så hadde jeg ikke latt være å gi dem tomflaskene. Da ville jeg følt meg dum asså. Sagt at nei, det vil jeg ikke fordi jeg ikke spiser godteri selv? Nei. Aldri. Og det uansett hvor mye jeg bidro ellers 🙂 Jeg hadde heller ikke likt at noen gikk inn på kontoret mitt og tatt ting. Kan heller ikke se for meg at noen ville gjort det, for jeg har ingen problemer med å si fra så folk hører, for å si det sånn. Nå tenkte jeg faktisk etter og kan ikke huske at noen har gått over grensene mine når en ser bort fra ene eksen min.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #55 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): For å si det sånn så hadde jeg ikke latt være å gi dem tomflaskene. Da ville jeg følt meg dum asså. Sagt at nei, det vil jeg ikke fordi jeg ikke spiser godteri selv? Nei. Aldri. Og det uansett hvor mye jeg bidro ellers 🙂 Jeg hadde heller ikke likt at noen gikk inn på kontoret mitt og tatt ting. Kan heller ikke se for meg at noen ville gjort det, for jeg har ingen problemer med å si fra så folk hører, for å si det sånn. Nå tenkte jeg faktisk etter og kan ikke huske at noen har gått over grensene mine når en ser bort fra ene eksen min. Jeg kan godt GI de tomflaskene. Hele poenget her er jo at de forsyner seg! men var jo et godt poeng lenger opp i tråden da, hva med de som ikke kjøper drikke? De bare får en hel masse de uten å bidra. Ikke helt rettferdig det heller Jeg har sagt fra at ingen får gå på kontoret mitt. «Ja men jeg skulle bare». Jeg hever ikke stemmen og gjør meg til uvenn, det er jeg altfor konfliktsky til. Anonymkode: 602c9...f70
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #56 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg kan godt GI de tomflaskene. Hele poenget her er jo at de forsyner seg! men var jo et godt poeng lenger opp i tråden da, hva med de som ikke kjøper drikke? De bare får en hel masse de uten å bidra. Ikke helt rettferdig det heller Jeg har sagt fra at ingen får gå på kontoret mitt. «Ja men jeg skulle bare». Jeg hever ikke stemmen og gjør meg til uvenn, det er jeg altfor konfliktsky til. Anonymkode: 602c9...f70 Jeg blåser i om ikke noen kjøper drikke også. Jeg henger meg ikke opp i sånt. Jeg kan være mye jeg, men smålig er jeg ikke. Ikke gnien heller på noen måte. Ingen liker konflikter. Det er noe alle mennesker vil unngå med mindre de av en eller annen grunn søker drama og bråk/ krangling. Men jeg unngår ikke konflikter hvis det å si fra på viktige ting ender i det. Det er jo mye mer ubehagelig å ikke bli respektert enn at noen misliker meg.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #57 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (18 minutter siden): For å si det sånn så hadde jeg ikke latt være å gi dem tomflaskene. Da ville jeg følt meg dum asså. Sagt at nei, det vil jeg ikke fordi jeg ikke spiser godteri selv? Nei. Aldri. Og det uansett hvor mye jeg bidro ellers 🙂 Jeg hadde heller ikke likt at noen gikk inn på kontoret mitt og tatt ting. Kan heller ikke se for meg at noen ville gjort det, for jeg har ingen problemer med å si fra så folk hører, for å si det sånn. Nå tenkte jeg faktisk etter og kan ikke huske at noen har gått over grensene mine når en ser bort fra ene eksen min. Er det greit for deg at din kollega tar en 20 kroning fra pulten din? Anonymkode: e4f19...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #58 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (13 minutter siden): Jeg blåser i om ikke noen kjøper drikke også. Jeg henger meg ikke opp i sånt. Jeg kan være mye jeg, men smålig er jeg ikke. Ikke gnien heller på noen måte. Ingen liker konflikter. Det er noe alle mennesker vil unngå med mindre de av en eller annen grunn søker drama og bråk/ krangling. Men jeg unngår ikke konflikter hvis det å si fra på viktige ting ender i det. Det er jo mye mer ubehagelig å ikke bli respektert enn at noen misliker meg. Så du sier at hi er smålig og gnien da? Anonymkode: e4f19...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #59 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (15 minutter siden): Jeg blåser i om ikke noen kjøper drikke også. Jeg henger meg ikke opp i sånt. Jeg kan være mye jeg, men smålig er jeg ikke. Ikke gnien heller på noen måte. Ingen liker konflikter. Det er noe alle mennesker vil unngå med mindre de av en eller annen grunn søker drama og bråk/ krangling. Men jeg unngår ikke konflikter hvis det å si fra på viktige ting ender i det. Det er jo mye mer ubehagelig å ikke bli respektert enn at noen misliker meg. Så i bunn og grunn anklager du hi for å være smålig og gnien. Klassisk. Anonymkode: e193d...13b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #60 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Virkelig? Du har aldri hørt om låste kontordører? På mine to siste arbeidsplasser var det et absolutt krav å aldri gå fra kontoret ulåst. Kollegaer har nøkler, men går ikke inn unntatt i svært sjeldne tilfeller, og ALDRI for å hente noe privat. Kun på hennes egen oppfatning om hva som egentlig skjer, uavhengig av hva du selv vet. Anonymkode: e193d...13b Virkelig! Jeg har jobbet på mange kontorarbeidsplasser, men aldri opplevd at hvert enkelt kontor låses. Garderobeskap, arkivrom (den gang man hadde det), ytterdører og arkivskap ja. Men ikke det enkelte kontor. Hvorfor skal man det? Anonymkode: a9d4f...e3d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #61 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Virkelig! Jeg har jobbet på mange kontorarbeidsplasser, men aldri opplevd at hvert enkelt kontor låses. Garderobeskap, arkivrom (den gang man hadde det), ytterdører og arkivskap ja. Men ikke det enkelte kontor. Hvorfor skal man det? Anonymkode: a9d4f...e3d Men når hi sier at det er vanlig på hennes arbeidsplass er det ganske irrelevant hva du, eller jeg, er vant med? Hi og hennes kollegaer låser kontordøren. Sånn er det faktisk. Anonymkode: e193d...13b
Gjest Danida Skrevet 28. mars 2023 #62 Skrevet 28. mars 2023 ReneRene skrev (12 timer siden): Ja, og der kan svaret ligge. De vet godt at du ikke spiser sånt, og det var derfor jeg spurte over her. Mest sannsynlig har du gitt klart uttrykk for det, og så er det mennesker som tenker at det er sært at du ikke vil spleise på grunn av dette. Dermed "tvinger" de deg til det, og du blir også irritert av den grunn. Mål oppnådd mao. Fordi du sikkert har irritert dem. Typisk smålighet fra begge sider syns jeg, men dessverre vanlig blant mange. Om de går inn lukkede dører på kontoret ditt er det noe frekt. Hvis de går forbi åpne dører og ser flaskene er det ikke så alvorlig. Kan du ikke bare levere dem? På hvilken skrudd måte kan noen som helst bli irritert over at en kollega vil slippe å spise kake??
Gjest Danida Skrevet 28. mars 2023 #63 Skrevet 28. mars 2023 ReneRene skrev (4 timer siden): Jeg blåser i om ikke noen kjøper drikke også. Jeg henger meg ikke opp i sånt. Jeg kan være mye jeg, men smålig er jeg ikke. Ikke gnien heller på noen måte. Ingen liker konflikter. Det er noe alle mennesker vil unngå med mindre de av en eller annen grunn søker drama og bråk/ krangling. Men jeg unngår ikke konflikter hvis det å si fra på viktige ting ender i det. Det er jo mye mer ubehagelig å ikke bli respektert enn at noen misliker meg. Å si fra om at andre låser seg inn på jobben din, tar utstyr du trenger for å gjøre en jobb og stjeler ting som er dine - selv om det ikke utgjør så enorme beløp - det er ikke viktig nok?
Gjest Danida Skrevet 28. mars 2023 #64 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Panten er ikke viktig. Jeg klarer meg fint uten panten. Men hvorfor skal noen bestemme jeg skal bruke den til? Det er jo på linje med å ta en 20kroning jeg har liggende på pulten. Når du går inn på mitt kontor står det en hylle ut mot gangen, med åpning inn i rommet. Hylla er på ingen måte synlig for noen før man går inn i rommet. Hva jeg har i den hylla må da være opp til meg? Hvorfor syns så mange det er greit å låse seg inn på andres kontor for å forsyne seg av andres ting? Anonymkode: 602c9...f70 Det er ikke greit og har aldri vært det. Folk finner bare glede i å svare noe kontrari.
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #65 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Virkelig! Jeg har jobbet på mange kontorarbeidsplasser, men aldri opplevd at hvert enkelt kontor låses. Garderobeskap, arkivrom (den gang man hadde det), ytterdører og arkivskap ja. Men ikke det enkelte kontor. Hvorfor skal man det? Anonymkode: a9d4f...e3d Jeg blir bittelitt oppgitt av å måtte svare på ting som ikke finnes relevant, men vi må låse _alle_ dører i hele bygget. Eneste som er åpent er resepsjonen. Alt annet er låst, derfor går alle med nøkkel konstant. Hvorfor? Fordi vi jobber ett sted hvor det finnes pasienter. Og når kollegaer går å forsyner seg så kan du jo bare tenke deg hva fremmede mennesker kan finne på Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #66 Skrevet 28. mars 2023 Danida skrev (49 minutter siden): Det er ikke greit og har aldri vært det. Folk finner bare glede i å svare noe kontrari. Ja jeg begynner jo å forstå det nå. Tok åpenbart bare litt for lang tid Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #67 Skrevet 28. mars 2023 Jeg hadde blitt irritert. De kunne fått panten altså, men synes de kan spørre. Har du pant å donere. Jeg hadde sagt fra på en skikkelig måte. Hva som kjøpes inn er ikke relevant. Anonymkode: 369ea...25a
Sommerkroppen 2029 Skrevet 28. mars 2023 #68 Skrevet 28. mars 2023 Jo det er sært å gå inn på andres kontor og forsyne seg av ting, uavhengig av hva det er. Kan du ikke bare gjemme bort panten? Går de og leter etter den da?
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #69 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jeg hadde blitt irritert. De kunne fått panten altså, men synes de kan spørre. Har du pant å donere. Jeg hadde sagt fra på en skikkelig måte. Hva som kjøpes inn er ikke relevant. Anonymkode: 369ea...25a Nettopp. Hadde de gjort det sånn hadde jeg ikke lea et halvt øyelokk Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #70 Skrevet 28. mars 2023 Sommerkroppen 2029 skrev (32 minutter siden): Jo det er sært å gå inn på andres kontor og forsyne seg av ting, uavhengig av hva det er. Kan du ikke bare gjemme bort panten? Går de og leter etter den da? Kontoret er lite. Så når du går inn i rommet og snur deg så ser du den i hylla 🙈 men skal ta med alt hjem idag, bare fordi jeg kan. Så får jeg bare begynne med det fremover Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #71 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Kontoret er lite. Så når du går inn i rommet og snur deg så ser du den i hylla 🙈 men skal ta med alt hjem idag, bare fordi jeg kan. Så får jeg bare begynne med det fremover Anonymkode: 602c9...f70 Kan du ikke bare si hva du mener? Sannsynlig vis er det ingen som mener noe vondt med dette. Anonymkode: 05e98...c06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå