Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #26 Skrevet 27. mars 2023 Kan man ikke istedenfor foreslå at det ikke bare kjøpes godteri, men også et sunnere alternativ for disse pengene i tillegg til godteriet. Noe som inkluderer alle. Anonymkode: 054be...5ae
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #27 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har da ikke irritert noen, hvor tar du det fra? Haha! De går inn på mitt LÅSTE kontor. Og forsyner seg av flasker, ladere, teip, hullemaskin osv... Anonymkode: 602c9...f70 Man går jo ikke inn på andres låste kontor, det hadde jeg tatt opp, for det er jo noe man bare ikke gjør. Anonymkode: e4f19...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #28 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Du er ikke sær som ikke vil at kollegaer skal ta ting fra ditt låste kontor. Det er helt forståelig at du blir oppgitt over det, og spesielt når du betaler og det ikke blir levert tilbake. Så det har ingenting med særhet å gjøre. Det som kan være svært er å ikke delta og bidra når det er noe til felleskapet. Selv om du altså ikke spiser eller har særlig interesse for det personlig. Det kan oppfattes som sært. Det er jo åpenbart en ukultur på arbeidsplassen med det å forsyne seg av andres ting på andres kontor. Det er gjerne noe tull på alle arbeidsplasser, men noe overser folk ganske lett. Andre ting bør jo taes tak i. Dette hadde jeg forventet ble tatt tak i. Nå må du slutte, bare fordi hi ikke ikke gidder å bidra til å kjøpe godteri, så betyr det ikke at hun ikke bidrar til noe som helst annet, og nei, det er ikke sært. Anonymkode: e4f19...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #29 Skrevet 27. mars 2023 1 hour ago, ReneRene said: Du er ikke sær som ikke vil at kollegaer skal ta ting fra ditt låste kontor. Det er helt forståelig at du blir oppgitt over det, og spesielt når du betaler og det ikke blir levert tilbake. Så det har ingenting med særhet å gjøre. Det som kan være svært er å ikke delta og bidra når det er noe til felleskapet. Selv om du altså ikke spiser eller har særlig interesse for det personlig. Det kan oppfattes som sært. Det er jo åpenbart en ukultur på arbeidsplassen med det å forsyne seg av andres ting på andres kontor. Det er gjerne noe tull på alle arbeidsplasser, men noe overser folk ganske lett. Andre ting bør jo taes tak i. Dette hadde jeg forventet ble tatt tak i. Jeg er på jobb for å jobbe og tjene penger. Selvfølgelig er det fint om det er hyggelig på jobb og jeg synes det er greit å være med på litt innimellom, men jeg synes det er en uting å normalisere "bidrag til fellesskapet" i jobbsituasjoner. Vi tjener ikke det samme og vi har ulike utgifter, ingen vet hvor mye jeg har å rutte med og ingen kan bestemme at pant er småpenger. For meg er det i perioder det som betaler maten min de siste dagene før lønning, da er det kjipt om noen tar det. Jeg synes vi burde kunne ha det såpass profesjonelt på jobb at ikke vi tvinger hverandre til å "bidra" når man ikke har lyst. Det er helt irrelevant hva du eller de som tar panten mener, det er ikke ditt. Anonymkode: f985c...96d
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #30 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg er på jobb for å jobbe og tjene penger. Selvfølgelig er det fint om det er hyggelig på jobb og jeg synes det er greit å være med på litt innimellom, men jeg synes det er en uting å normalisere "bidrag til fellesskapet" i jobbsituasjoner. Vi tjener ikke det samme og vi har ulike utgifter, ingen vet hvor mye jeg har å rutte med og ingen kan bestemme at pant er småpenger. For meg er det i perioder det som betaler maten min de siste dagene før lønning, da er det kjipt om noen tar det. Jeg synes vi burde kunne ha det såpass profesjonelt på jobb at ikke vi tvinger hverandre til å "bidra" når man ikke har lyst. Det er helt irrelevant hva du eller de som tar panten mener, det er ikke ditt. Anonymkode: f985c...96d Ja da er vi uenige. Det er aldri store summer man må ut med på arbeidsplasser. Det er vel nettopp derfor de bruker panteflasker også. Hvis du lever av panten, så kjøper du mye drikke? Kanskje lurt å kutte ut det da, for det er jo veldig mye dyrere enn pant på tomgodset. Ikke for å snakke moral eller økonomi, for det blåser jeg i når det gjelder andre. Jeg nevner kun pga argumentene dine.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #31 Skrevet 27. mars 2023 Ikke sær. Eller jo, kanskje sær. Men du har rett. Anonymkode: 01eff...65e
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #32 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er på jobb for å jobbe og tjene penger. Selvfølgelig er det fint om det er hyggelig på jobb og jeg synes det er greit å være med på litt innimellom, men jeg synes det er en uting å normalisere "bidrag til fellesskapet" i jobbsituasjoner. Vi tjener ikke det samme og vi har ulike utgifter, ingen vet hvor mye jeg har å rutte med og ingen kan bestemme at pant er småpenger. For meg er det i perioder det som betaler maten min de siste dagene før lønning, da er det kjipt om noen tar det. Jeg synes vi burde kunne ha det såpass profesjonelt på jobb at ikke vi tvinger hverandre til å "bidra" når man ikke har lyst. Det er helt irrelevant hva du eller de som tar panten mener, det er ikke ditt. Anonymkode: f985c...96d Om man har det så trangt at man må leve av panten før lønn kan det jo være en idé å slutte å kjøpe dyr drikke på flaske eller boks. Bare som et lite tips (jeg ser at du ikke er hi). Anonymkode: e193d...13b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #33 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg tipper det er noen som tar seg en rydderunde og tror de gjør deg en tjeneste ved å rydde panten din. De gjør det sikker fra andre sitt kontor også der andre har bifalt det og så tror de at det gjelder deg også. Slik sett er det nok en misforståelse, men jeg synes likevel det er rart at man forsyner seg av noe som helst fra pulten til andre. Vi har åpent landskap og det varierer hvem som sitter inne på kontoret. Dette gjør at det er lettere å glemme ladere, kabler, strømadapterer osv. Da kan man låne fra en som ikke er der, men man legger det alltid på plass når man går hjem for dagen. Det hender noen samler inn brukte kaffekopper på slutten av dagen for å få fylle opp oppvaskmaskinen, men det kunne ikke falt noen inn å ta noen sin pant. Vi har en fellessekk for panten der man kan legge panten, men man må legge den der selv. De fleste synes dette er en enkel måte å bli kvitt panten sin på, men noen tar den også med hjem. Anonymkode: e327a...c48 Det er ingen som rydder kontorene til hverandre. Jeg har eget kontor (som alle andre) som jeg låser når jeg går for dagen. En dag sa ei kollega «jeg tok panten din jeg for den skal jo i fellesen». Jeg ble så perpleks og sa «skal den det?». hun bare smilte og gikk Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #34 Skrevet 27. mars 2023 Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan ta med deg panten din når du er ferdig for dagen? Det hadde jeg gjort.... Anonymkode: d6d26...2ae
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #35 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Men jeg skjønner ikke hvorfor du ikke bare kan ta med deg panten din når du er ferdig for dagen? Det hadde jeg gjort.... Anonymkode: d6d26...2ae Fordi det er fort gjort å glemme, ikke alltid har jeg veske osv osv. Men det rettferdiggjør jo ikke at de forsyner seg. Jeg hadde lås på en skuffeseksjon tidligere men låsen ble ødelagt så nå funker ikke den. Så da går de i mine skuffer og tar feks lader. Eller tamponger. Bare som noen eksempler. Og jeg låner da villig vekk og gir vekk om de spør, skal ikke stå på det. Men jeg må kunne ha mine ting i fred på mitt kontor. Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #36 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er på jobb for å jobbe og tjene penger. Selvfølgelig er det fint om det er hyggelig på jobb og jeg synes det er greit å være med på litt innimellom, men jeg synes det er en uting å normalisere "bidrag til fellesskapet" i jobbsituasjoner. Vi tjener ikke det samme og vi har ulike utgifter, ingen vet hvor mye jeg har å rutte med og ingen kan bestemme at pant er småpenger. For meg er det i perioder det som betaler maten min de siste dagene før lønning, da er det kjipt om noen tar det. Jeg synes vi burde kunne ha det såpass profesjonelt på jobb at ikke vi tvinger hverandre til å "bidra" når man ikke har lyst. Det er helt irrelevant hva du eller de som tar panten mener, det er ikke ditt. Anonymkode: f985c...96d Jeg synes det er frekt å forsyne seg av andres panteflasker, men jeg ville valgt bort brus og heller drukket vann hvis jeg var avhengig av pant fra brusflasker for å kjøpe mat de siste dagene før lønning. Men hvis panten var veldig viktig for meg, ville jeg passet på den som jeg passer på bankkortet mitt. Det skal være ryddig og proft på jobb og ingen burde ha massevis av tomflasker på kontoret sitt. Anonymkode: 054be...5ae
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #37 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg synes det er frekt å forsyne seg av andres panteflasker, men jeg ville valgt bort brus og heller drukket vann hvis jeg var avhengig av pant fra brusflasker for å kjøpe mat de siste dagene før lønning. Men hvis panten var veldig viktig for meg, ville jeg passet på den som jeg passer på bankkortet mitt. Det skal være ryddig og proft på jobb og ingen burde ha massevis av tomflasker på kontoret sitt. Anonymkode: 054be...5ae Panten er ikke viktig. Jeg klarer meg fint uten panten. Men hvorfor skal noen bestemme jeg skal bruke den til? Det er jo på linje med å ta en 20kroning jeg har liggende på pulten. Når du går inn på mitt kontor står det en hylle ut mot gangen, med åpning inn i rommet. Hylla er på ingen måte synlig for noen før man går inn i rommet. Hva jeg har i den hylla må da være opp til meg? Hvorfor syns så mange det er greit å låse seg inn på andres kontor for å forsyne seg av andres ting? Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #38 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Panten er ikke viktig. Jeg klarer meg fint uten panten. Men hvorfor skal noen bestemme jeg skal bruke den til? Det er jo på linje med å ta en 20kroning jeg har liggende på pulten. Når du går inn på mitt kontor står det en hylle ut mot gangen, med åpning inn i rommet. Hylla er på ingen måte synlig for noen før man går inn i rommet. Hva jeg har i den hylla må da være opp til meg? Hvorfor syns så mange det er greit å låse seg inn på andres kontor for å forsyne seg av andres ting? Anonymkode: 602c9...f70 Er det noen som syns det er greit her i denne tråden da? Noen prøver å finne forklaringer på hva dine kollegaer kanskje tenker men de fleste (alle?) mener at det ikke er greit å ta ting fra andre. Anonymkode: e193d...13b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #39 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Er det noen som syns det er greit her i denne tråden da? Noen prøver å finne forklaringer på hva dine kollegaer kanskje tenker men de fleste (alle?) mener at det ikke er greit å ta ting fra andre. Anonymkode: e193d...13b Nei, kanskje jeg misforsto. Bare forstår ikke hvorfor ikke folk kan la andres ting være. Spør først, så er alt i orden Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #40 Skrevet 27. mars 2023 Dine kollegaer er direkte frekke (og kanskje litt mindre smarte?) Anonymkode: 0c95e...4b6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #41 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Dine kollegaer er direkte frekke (og kanskje litt mindre smarte?) Anonymkode: 0c95e...4b6 Noen ganger føles det sånn ja. Av mange andre grunner enn det her og Anonymkode: 602c9...f70
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #42 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har da ikke irritert noen, hvor tar du det fra? Haha! De går inn på mitt LÅSTE kontor. Og forsyner seg av flasker, ladere, teip, hullemaskin osv... Anonymkode: 602c9...f70 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Noen ganger føles det sånn ja. Av mange andre grunner enn det her og Anonymkode: 602c9...f70 ☝️☝️☝️
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #43 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (42 minutter siden): ☝️☝️☝️ ?? Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #44 Skrevet 27. mars 2023 Hvorfor har andre nøkler til ditt kontor? Jeg hadde blitt så sur at jeg hadde gitt beskjed til sjefen om at enten fikk du ny lås til kontoret eller et låsbart skap. Det er jo tyveri når de tar dine ting som du selv har betalt for. Anonymkode: 21a6f...0b9
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #45 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): ?? Anonymkode: 602c9...f70 Det var bare det at du syns kollegaene dine er frekke ( og mindre smarte ) av *mange grunner, men tenker at du ikke irriterer dem av den grunn. Du spør til og med om du er sær. Jeg syns egentlig svaret gir seg selv her da. Som jeg var inne på helt i starten, men som du benektet med et "ha ha" 🙂
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #46 Skrevet 27. mars 2023 Jeg synes det er enda mer rart å LÅSE kontordøra si. Teknisk sett er vel kontoret og utstyret arbeidsgivers eiendom. Har du sensitive dokumenter etc er det vel mer naturlig med et låsbart arkivskap. Jeg har eget kontor. Og heldigvis ingen kolleger som tar hverken mine private ting eller kontorutstyr. Men kontoret ryddes ved arbeidsdagens slutt og andre kan selvfølgelig bruke bord, stol og skjerm dersom det er behov Anonymkode: a9d4f...e3d
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #47 Skrevet 27. mars 2023 ReneRene skrev (11 minutter siden): Det var bare det at du syns kollegaene dine er frekke ( og mindre smarte ) av *mange grunner, men tenker at du ikke irriterer dem av den grunn. Du spør til og med om du er sær. Jeg syns egentlig svaret gir seg selv her da. Som jeg var inne på helt i starten, men som du benektet med et "ha ha" 🙂 Jeg irriterer de på ingen måte. Jeg er hyggelig, blid, hjelpsom og godt likt. Jeg skjønte ikke hvorfor du mener at jeg irriterer noen. Hva baserer du det på?? Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #48 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg synes det er enda mer rart å LÅSE kontordøra si. Teknisk sett er vel kontoret og utstyret arbeidsgivers eiendom. Har du sensitive dokumenter etc er det vel mer naturlig med et låsbart arkivskap. Jeg har eget kontor. Og heldigvis ingen kolleger som tar hverken mine private ting eller kontorutstyr. Men kontoret ryddes ved arbeidsdagens slutt og andre kan selvfølgelig bruke bord, stol og skjerm dersom det er behov Anonymkode: a9d4f...e3d Alle låser dørene hos oss. Det må du jo gjerne synes er rart, men det gjøres. Vi skal alltid låse døra når vi forlater kontoret, om det så er for å gå til lunsj. Når klokka er 15 går alle andre dører igjen automatisk og må låses opp med nøkkel. Folk må gjerne låne mitt kontor, men det er det ingen som trenger. Jeg har i mine 15 år der aldri hatt behov for å låne kollegaens kontor eller omvendt. Anonymkode: 602c9...f70
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #49 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Alle låser dørene hos oss. Det må du jo gjerne synes er rart, men det gjøres. Vi skal alltid låse døra når vi forlater kontoret, om det så er for å gå til lunsj. Når klokka er 15 går alle andre dører igjen automatisk og må låses opp med nøkkel. Folk må gjerne låne mitt kontor, men det er det ingen som trenger. Jeg har i mine 15 år der aldri hatt behov for å låne kollegaens kontor eller omvendt. Anonymkode: 602c9...f70 Men hvorfor har andre nøkkel til ditt kontor? Anonymkode: e4f19...b4b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #50 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men hvorfor har andre nøkkel til ditt kontor? Anonymkode: e4f19...b4b Alle dører har samme nøkkel Anonymkode: 602c9...f70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå