Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #26 Skrevet 27. mars 2023 Himmel og hav skrev (16 minutter siden): ...og den neste og den neste og den neste legger setet bakover helt til du kommer til den stakkaren på bakerste rad med en baby på fanget som ikke kan legge setet bakover og som blir sittende i klem. Man legger ikke setet bakover på fly eller buss, og i hvert fall ikke uten å ha snudd seg og spurt personen bak om det er i orden. Jeg endte med et helt glass rødvin i fanget en gang fordi personen foran meg smalt setet bakover midt i måltidet så både mat og drikke skvatt til alle kanter. Jeg har også vært vitne til at et lite barn, som sto på fanget til mor, fikk setet foran rett i fjeset og begynte å blø. Så det aller, aller minste man kan gjøre hvis man må legge ned ryggen er å snu seg og spørre om det er i orden. Det er uansett mer behagelig å ha setet litt tippet bakover enn helt rett. Helt rette rygger er riktig i forbindelse med sikkerhet ved landing og letting. Det kan foresten godt hende det finnes flyseter som kan legges lengre bakover enn det som har vært mulig på de flyktningene jeg har tatt, men når jeg har fløyet har det ikke vært mange cm og jeg har ikke gstt lod problem med å spise eller liknende selv om den forran meg har vippet setet. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #27 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er uansett mer behagelig å ha setet litt tippet bakover enn helt rett. Helt rette rygger er riktig i forbindelse med sikkerhet ved landing og letting. Det kan foresten godt hende det finnes flyseter som kan legges lengre bakover enn det som har vært mulig på de flyktningene jeg har tatt, men når jeg har fløyet har det ikke vært mange cm og jeg har ikke gstt lod problem med å spise eller liknende selv om den forran meg har vippet setet. Anonymkode: ac31f...2b1 Det er jo litt morsomt at du bare nekter å ta til deg at absolutt alle andre synes det er dårlig gjort av deg. Meg, meg, meg... Anonymkode: 35a4f...1e6
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #28 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Det er jo litt morsomt at du bare nekter å ta til deg at absolutt alle andre synes det er dårlig gjort av deg. Meg, meg, meg... Anonymkode: 35a4f...1e6 Nei, egentlig ikke. Jeg presiserer også at det er greit for meg at de forran meg legger "ned" setet, jeg bytter med folf når de har behov og har sittet med andres barn på fanget. Jeg har aldri fått en negativ kommentar på flyet og ikke et stygt blikk jeg har sett. Det er ubehagelig for de fleste å sitte i glede timer med ryggstøtte helt rett. Da er det tåpelig om alle skal gjøre det fordi de er redde for å være uhøflig. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #29 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nei, egentlig ikke. Jeg presiserer også at det er greit for meg at de forran meg legger "ned" setet, jeg bytter med folf når de har behov og har sittet med andres barn på fanget. Jeg har aldri fått en negativ kommentar på flyet og ikke et stygt blikk jeg har sett. Det er ubehagelig for de fleste å sitte i glede timer med ryggstøtte helt rett. Da er det tåpelig om alle skal gjøre det fordi de er redde for å være uhøflig. Anonymkode: ac31f...2b1 Så de som legger ned sete gjør det fordi det er ubehagelig å sitte med det oppe, men de bak blir ikke berørt av at setet blir lagt ned? Det er jo ikke logisk . Hi Anonymkode: dd6d6...596
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #30 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Nei, egentlig ikke. Jeg presiserer også at det er greit for meg at de forran meg legger "ned" setet, jeg bytter med folf når de har behov og har sittet med andres barn på fanget. Jeg har aldri fått en negativ kommentar på flyet og ikke et stygt blikk jeg har sett. Det er ubehagelig for de fleste å sitte i glede timer med ryggstøtte helt rett. Da er det tåpelig om alle skal gjøre det fordi de er redde for å være uhøflig. Anonymkode: ac31f...2b1 Det er så vidt jeg kan se ingen som har klaget på at setet blir lagt ned litt. De fleste, meg inkludert, gjør det. Kanskje 5 kanskje 10 cm sånn at man slipper å sitte rett. Det er helt ok og de fleste gjør det. Men når man legger setet i helt ned, er det veldig forstyrrende for dem som sitter bak. Det er det det snakkes om her. Jeg har opplevd flere ganger at kabinpersonalet også ber folk om å reise opp ryggen tidlig på flyvningene og under matservering. Så det er nok ikke bare utvalgte sure passasjerer som synes det er ubehagelig å ha personen foran nesten i fanget. Anonymkode: 13c2a...da3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #31 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Nei, egentlig ikke. Jeg presiserer også at det er greit for meg at de forran meg legger "ned" setet, jeg bytter med folf når de har behov og har sittet med andres barn på fanget. Jeg har aldri fått en negativ kommentar på flyet og ikke et stygt blikk jeg har sett. Det er ubehagelig for de fleste å sitte i glede timer med ryggstøtte helt rett. Da er det tåpelig om alle skal gjøre det fordi de er redde for å være uhøflig. Anonymkode: ac31f...2b1 Det er lov å bruke stavekontroll. Anonymkode: bbf8b...525
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #32 Skrevet 27. mars 2023 Himmel og hav skrev (3 timer siden): ...og den neste og den neste og den neste legger setet bakover helt til du kommer til den stakkaren på bakerste rad med en baby på fanget som ikke kan legge setet bakover og som blir sittende i klem. Man legger ikke setet bakover på fly eller buss, og i hvert fall ikke uten å ha snudd seg og spurt personen bak om det er i orden. Jeg endte med et helt glass rødvin i fanget en gang fordi personen foran meg smalt setet bakover midt i måltidet så både mat og drikke skvatt til alle kanter. Jeg har også vært vitne til at et lite barn, som sto på fanget til mor, fikk setet foran rett i fjeset og begynte å blø. Så det aller, aller minste man kan gjøre hvis man må legge ned ryggen er å snu seg og spørre om det er i orden. Sekvsagt kan man legge ned setet Anonymkode: cb1fe...365
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #33 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er lov å bruke stavekontroll. Anonymkode: bbf8b...525 Ja. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #34 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Det er så vidt jeg kan se ingen som har klaget på at setet blir lagt ned litt. De fleste, meg inkludert, gjør det. Kanskje 5 kanskje 10 cm sånn at man slipper å sitte rett. Det er helt ok og de fleste gjør det. Men når man legger setet i helt ned, er det veldig forstyrrende for dem som sitter bak. Det er det det snakkes om her. Jeg har opplevd flere ganger at kabinpersonalet også ber folk om å reise opp ryggen tidlig på flyvningene og under matservering. Så det er nok ikke bare utvalgte sure passasjerer som synes det er ubehagelig å ha personen foran nesten i fanget. Anonymkode: 13c2a...da3 De flyvninger jeg har vært på er det maks 10 cm bakover som er mulig. Jeg har aldri vært på et fly der jag har kunnet lene setet langt bakover. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #35 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): De flyvninger jeg har vært på er det maks 10 cm bakover som er mulig. Jeg har aldri vært på et fly der jag har kunnet lene setet langt bakover. Anonymkode: ac31f...2b1 Men du vet de finnes? Anonymkode: bbf8b...525
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #36 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Men du vet de finnes? Anonymkode: bbf8b...525 Det kan godt hende det hjør. Hvilke fly er det som har seter som kan legges helt ned? Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #37 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Det kan godt hende det hjør. Hvilke fly er det som har seter som kan legges helt ned? Anonymkode: ac31f...2b1 Tja. Feks A380. *gjør Anonymkode: bbf8b...525
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #38 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Tja. Feks A380. *gjør Anonymkode: bbf8b...525 Som dette? https://es.dreamstime.com/foto-editorial-clase-de-negocios-de-airbus-image55907241 Det er vesentlig mer fancy flyseter eñ det jeg er vant til. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #39 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Tja. Feks A380. *gjør Anonymkode: bbf8b...525 A380 har absolutt oljeseier som kan legges helt ned😁 vi flyr mye. Egentlig altfor mye, men sånn blir det med familie i utlandet. ikke en eneste gang de siste 25 årene hsr vi betalt gir seter. Vi flyr alltid økonomi og får alltid sitte sammen. I værste fall er vi plassert på radene foran hverandre. Har aldri opplevd at det er «kutyme» å ikke legge ned sete. Man gjør det selvsagt ikke under matservering, men ellers er det fritt fram. Ingen sitter med rett rygg på long distance. Anonymkode: 5d637...d26
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #40 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): A380 har absolutt oljeseier som kan legges helt ned😁 vi flyr mye. Egentlig altfor mye, men sånn blir det med familie i utlandet. ikke en eneste gang de siste 25 årene hsr vi betalt gir seter. Vi flyr alltid økonomi og får alltid sitte sammen. I værste fall er vi plassert på radene foran hverandre. Har aldri opplevd at det er «kutyme» å ikke legge ned sete. Man gjør det selvsagt ikke under matservering, men ellers er det fritt fram. Ingen sitter med rett rygg på long distance. Anonymkode: 5d637...d26 *oljeseier = ikke seter🤪 Anonymkode: 5d637...d26
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #41 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Som dette? https://es.dreamstime.com/foto-editorial-clase-de-negocios-de-airbus-image55907241 Det er vesentlig mer fancy flyseter eñ det jeg er vant til. Anonymkode: ac31f...2b1 Det er 1. klasse. Altså hakket over business, og kun på interkontinental-flygninger. Om du legger sete ned her (det kan omgjøres til seng), merker hverken sidemann eller de bak deg det! Anonymkode: 5d637...d26
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #42 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): De flyvninger jeg har vært på er det maks 10 cm bakover som er mulig. Jeg har aldri vært på et fly der jag har kunnet lene setet langt bakover. Anonymkode: ac31f...2b1 På økonomiklasse på langdistanse f.eks til USA og sikkert til Asia også er det seter som kan legges et godt stykke bakover. Ikke helt ned, det er det ikke plass til, men såpass langt ned at man kan finne en forholdsvis ok måte å sove / hvile på. 30 cm tilbake kanskje. Men på økonomiklasse er setene såpass tette at det blir trangt for personen bak. Derfor er det god folkeskikk å ikke legge setet "helt ned" før det er natt. Eller før man er et stykke ut i flyvningen på dagtid. Anonymkode: 13c2a...da3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #43 Skrevet 27. mars 2023 Jobber i kabin, og barnefamilier er overhode ikke de som lager problemer. Anonymkode: 28c58...954
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #44 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Setet kan knapt tas noen cm bakover, så du får selvsagt ingen i fanget. Jeg har aldri tenkt at det er det minste plagsomt når folk legger ned setet sitt. Anonymkode: d67a5...5f2 Du har ikke flydd mange ganger du. Anonymkode: 45346...207
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #45 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Men alle de som ikke bryr seg om andre må jo være er sted de og, og her fant vi en av dem. Anonymkode: 45346...207 🙄 Anonymkode: cb1fe...365
Admin Skrevet 28. mars 2023 #46 Skrevet 28. mars 2023 Tråden er ryddet for negativ brukerdebatt og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå