Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 https://sol.no/artikkel/https%3a%2f%2fflysmart24.no%2f2023%2f03%2f26%2fkabinansatt-blir-syk-av-alle-krav-fra-barnefamilier%2f?fbclid=IwAR1zRhWvQYHi00KzkmWTt70cFM4PvYQHWY1JQa81SKU1xJqsKGj_aFVmXfM Og derfor flyr vi på natten for å unngå småbarnsfamilier. Vi betaler også for å sitte sammen. Anonymkode: dd6d6...596
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Kan ikke si at vi som barnefamilie har plaget andre eller blitt plaget med dette. Vi har selvsagt alltid betalt for seter sammen, korte flyturer ( Spania) - 0 skriking da vi har hatt med mat og aktiviteter. Ingen har noengang bedt oss om å bytte plass. Jeg ble spurt en gang i Amsterdam om jeg ville bytte plass, da en jente med flyskrekk ønsket å sitte ved vinduet. Ingen problem for meg det. Anonymkode: 279d7...94b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Om flyselskaper skal spørre en passasjer om slikt så bør de kunne tilby passasjeren som må flytte et enda bedre sete. Det er en uting at de spør om å bytte også, for sier du nei så blir man sett på som en egoist. Egoistene er jo de som ikke ville betale for reservering av sete. Anonymkode: e9e9c...897
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har flydd mye med barna mine, fra de var babyer. Og det har aldri vært noe problem, og selvfølgelig betaler vi for å sitte sammen. Anonymkode: 39188...18f
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Kjenner meg ikke igjen. Ungene mine får ikke være idioter på fly (eller annet sted) og jeg har alltid sørget for varmt vann på termos til flyvninger når det var et tema. Jeg hater å være til bry. Og selvsagt betaler vi for å sitte sammen Anonymkode: 8cc86...965
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kan ikke si at vi som barnefamilie har plaget andre eller blitt plaget med dette. Vi har selvsagt alltid betalt for seter sammen, korte flyturer ( Spania) - 0 skriking da vi har hatt med mat og aktiviteter. Ingen har noengang bedt oss om å bytte plass. Jeg ble spurt en gang i Amsterdam om jeg ville bytte plass, da en jente med flyskrekk ønsket å sitte ved vinduet. Ingen problem for meg det. Anonymkode: 279d7...94b Må forresten legge til at jeg fikk en liten vinflaske og sjokolade fra kabinpersonalet, samt et håndskrevet « tusen takk for hjelpen» kort av dem rett etterpå. Dette var med KLM. Anonymkode: 279d7...94b
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har to ganger spurt om å bytte sete. Da hadde det opprinnelige flyet blitt kanselert og vi ble spredt rundt på et annet fly. Så før dete hogger hodene av de som spør, det kan være at de har booket seter men mistet de de også. Anonymkode: 42983...c38
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 Det gjelder nok bare et lite mindretall av barnefamiliene. De blir bare veldig godt lagt merke til. Jeg flyr ikke så veldig ofte men jeg har opplevd et par spesielle situasjoner. En gang for mange år siden ble jeg bedt om å ta et fremmed småbarn på fanget. Moren reiste alene med små tvillinger og hadde ikke sete til dem. En annen gang ble min da 9 år gamle datter bedt om å bytte plass for at en familie skulle få sitte sammen med barna sine. Hun sa ok, men vi ble ganske overasket da det viste seg at barna var i tenårene. (Datteren vår syntes det var litt stas så ingen krise, bare ganske frekt av foreldrene) Anonymkode: ac31f...2b1
Kathrine. Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det gjelder nok bare et lite mindretall av barnefamiliene. De blir bare veldig godt lagt merke til. Jeg flyr ikke så veldig ofte men jeg har opplevd et par spesielle situasjoner. En gang for mange år siden ble jeg bedt om å ta et fremmed småbarn på fanget. Moren reiste alene med små tvillinger og hadde ikke sete til dem. En annen gang ble min da 9 år gamle datter bedt om å bytte plass for at en familie skulle få sitte sammen med barna sine. Hun sa ok, men vi ble ganske overasket da det viste seg at barna var i tenårene. (Datteren vår syntes det var litt stas så ingen krise, bare ganske frekt av foreldrene) Anonymkode: ac31f...2b1 Haha, herlighet. Antenner på de som bytter sete med et BARN. 😄
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har opplevd mye rart og mye plagsomme folk på fly. Men kan på ingen måte si at barn eller barnefamilier er de som er verst. Hva de som jobber på flyet aner jeg jo ikke, men som medpassasjerer er det umulig å forutse hvem som er kjip å havne på fly med. Holder en liten knapp på litt småfeite middelaldrende menn som reiser alene. De tar av skog så tåfisen tyter, de tar mer plass enn setet sitt. De skal ha begge armlener, tar mye plass når de spiser, og legger ned setet helt for å sove og gjerne snorke. Men dette gjelder jo heller ikke alle i den kategorien. Anonymkode: 45346...207
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Jeg har opplevd mye rart og mye plagsomme folk på fly. Men kan på ingen måte si at barn eller barnefamilier er de som er verst. Hva de som jobber på flyet aner jeg jo ikke, men som medpassasjerer er det umulig å forutse hvem som er kjip å havne på fly med. Holder en liten knapp på litt småfeite middelaldrende menn som reiser alene. De tar av skog så tåfisen tyter, de tar mer plass enn setet sitt. De skal ha begge armlener, tar mye plass når de spiser, og legger ned setet helt for å sove og gjerne snorke. Men dette gjelder jo heller ikke alle i den kategorien. Anonymkode: 45346...207 Legge ned setet synes jeg er greit, ta av seg på føttene også. Jeg har aldri registrert lukt av det på fly. Snorking og prating må man også tåle. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Legge ned setet synes jeg er greit, ta av seg på føttene også. Jeg har aldri registrert lukt av det på fly. Snorking og prating må man også tåle. Anonymkode: ac31f...2b1 Se der ja, du er da en av de jeg ikke liker på fly😉 Legge ned setet gjør man virkelig ikke annet enn på nattflyving. Eller om setet bak er tomt. Man får jo knapt puste i setet bak da. Anonymkode: 45346...207
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Se der ja, du er da en av de jeg ikke liker på fly😉 Legge ned setet gjør man virkelig ikke annet enn på nattflyving. Eller om setet bak er tomt. Man får jo knapt puste i setet bak da. Anonymkode: 45346...207 Det blir like god plass om du også legger ned sete. Det er uansett ikke så mange cm. Der synes jeg du er litt sær 😉 Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Det blir like god plass om du også legger ned sete. Det er uansett ikke så mange cm. Der synes jeg du er litt sær 😉 Anonymkode: ac31f...2b1 Eh, nei. På førsteklasse eller Business kanskje, men ikke på økonomiklasse. Det er skikkelig ubehagelig å få personen forran deisende ned i fanget. Helt ok når det er natt og sovetid selvfølgelig, men eller ikke. Anonymkode: 13c2a...da3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Eh, nei. På førsteklasse eller Business kanskje, men ikke på økonomiklasse. Det er skikkelig ubehagelig å få personen forran deisende ned i fanget. Helt ok når det er natt og sovetid selvfølgelig, men eller ikke. Anonymkode: 13c2a...da3 Da kan du jo betale for å sitte fremst....eller ved nødutgangen. Noen fly har også skille mellom økonomi og business så det skulle da ikke være noe problem. Det som det her er snakk om er folk som kommer og nesten forlanger å få setet du har betalt for. Anonymkode: e9e9c...897
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det blir like god plass om du også legger ned sete. Det er uansett ikke så mange cm. Der synes jeg du er litt sær 😉 Anonymkode: ac31f...2b1 Men da går det jo ut over den bak meg. Det er mange cm og dette med å legge ned setet er ikke jeg den eneste som ikke liker altså, det er litt kostyme å ikke gjøre det. Anonymkode: 45346...207
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #17 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Da kan du jo betale for å sitte fremst....eller ved nødutgangen. Noen fly har også skille mellom økonomi og business så det skulle da ikke være noe problem. Det som det her er snakk om er folk som kommer og nesten forlanger å få setet du har betalt for. Anonymkode: e9e9c...897 Nei, akkurat her er det snakk om å legge ned setet når det ikke er natt. Og dessuten kan man ikke kjøpe plass ved nødutgangen om man reiser med barn. Og ja, jeg vet at man kan oppgradere til høyere klasse, så det burde den som absolutt skal legge setet sitt ned, gjøre. Ikke jeg som sitter bak. De fleste er jo oppegående mennesker som tar hensyn til sine medpassasjerer. Og det kan ikke være sånn at folk som ikke har råd til å kjøpe billett på Business eller 1.klasse ikke bør kunne forvente normal hensyntaking av medpassasjerer. Jeg har flydd mye, og de aller fleste følger nemlig de muligens uskrevne reglene som gjør at flest mulig har det best mulig når man flyr, spesielt når man flyr langt. Anonymkode: 13c2a...da3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #18 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Nei, akkurat her er det snakk om å legge ned setet når det ikke er natt. Og dessuten kan man ikke kjøpe plass ved nødutgangen om man reiser med barn. Og ja, jeg vet at man kan oppgradere til høyere klasse, så det burde den som absolutt skal legge setet sitt ned, gjøre. Ikke jeg som sitter bak. De fleste er jo oppegående mennesker som tar hensyn til sine medpassasjerer. Og det kan ikke være sånn at folk som ikke har råd til å kjøpe billett på Business eller 1.klasse ikke bør kunne forvente normal hensyntaking av medpassasjerer. Jeg har flydd mye, og de aller fleste følger nemlig de muligens uskrevne reglene som gjør at flest mulig har det best mulig når man flyr, spesielt når man flyr langt. Anonymkode: 13c2a...da3 Så er det også noe med å kunne ta i bruk hele produktet man har betalt for. Det inkluderer et sete som kan lenes litt bakover. Anonymkode: ac31f...2b1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #19 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Så er det også noe med å kunne ta i bruk hele produktet man har betalt for. Det inkluderer et sete som kan lenes litt bakover. Anonymkode: ac31f...2b1 Det er laget slik for å kunne sove i på natt. Ikke for at du skal ligge i fanget på den bak midt i måltidet eller når de andre sitter oppreist som man forventer de gjør. Om de har normal folkeskikk. Du bryr deg overhodet ikke hvordan dette oppleves for den bak, bare du får lagt deg litt bakover? De har jo betalt for en ok flytur de også, noe de ikke får med deg i fanget. Anonymkode: 45346...207
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #20 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det er laget slik for å kunne sove i på natt. Ikke for at du skal ligge i fanget på den bak midt i måltidet eller når de andre sitter oppreist som man forventer de gjør. Om de har normal folkeskikk. Du bryr deg overhodet ikke hvordan dette oppleves for den bak, bare du får lagt deg litt bakover? De har jo betalt for en ok flytur de også, noe de ikke får med deg i fanget. Anonymkode: 45346...207 Setet kan knapt tas noen cm bakover, så du får selvsagt ingen i fanget. Jeg har aldri tenkt at det er det minste plagsomt når folk legger ned setet sitt. Anonymkode: d67a5...5f2
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #21 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Setet kan knapt tas noen cm bakover, så du får selvsagt ingen i fanget. Jeg har aldri tenkt at det er det minste plagsomt når folk legger ned setet sitt. Anonymkode: d67a5...5f2 Oj… selvsagt er det svært merkbart at den foran deg legger ned setet. Spesielt hvis man bruker bordet til å spise fra. Det er en uskreven regel at man ikke legger ned setet hvis man ikke må. Barna her får aldri legge ned setet. Vi har aldri fløyet lengre enn 6 timer og da tåler man å sitte med ryggen oppe. Hi Anonymkode: dd6d6...596
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #22 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Setet kan knapt tas noen cm bakover, så du får selvsagt ingen i fanget. Jeg har aldri tenkt at det er det minste plagsomt når folk legger ned setet sitt. Anonymkode: d67a5...5f2 På langdistanse over-natt-flyvninger kan setet stort sett tas ganske langt ned. Heldigvis, for det gjør det bedre å sove. Og heldigvis tar de aller fleste hensyn. Jeg har også opplevd at kabinpersonalet har bedt reisende om å ta setet sitt opp, f.eks under matservering. Om man tar setet noen få cm bakover sånn at ryggen ikke blir helt rett, er det ikke noe problem, men her er det snakk om å legge det helt bak. Anonymkode: 13c2a...da3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #23 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg har flydd mye med barna mine, fra de var babyer. Og det har aldri vært noe problem, og selvfølgelig betaler vi for å sitte sammen. Anonymkode: 39188...18f Mange betaler ikke,de regner med folk flytter seg. opplevde det akkurat på togtur Anonymkode: cb1fe...365
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #24 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det gjelder nok bare et lite mindretall av barnefamiliene. De blir bare veldig godt lagt merke til. Jeg flyr ikke så veldig ofte men jeg har opplevd et par spesielle situasjoner. En gang for mange år siden ble jeg bedt om å ta et fremmed småbarn på fanget. Moren reiste alene med små tvillinger og hadde ikke sete til dem. En annen gang ble min da 9 år gamle datter bedt om å bytte plass for at en familie skulle få sitte sammen med barna sine. Hun sa ok, men vi ble ganske overasket da det viste seg at barna var i tenårene. (Datteren vår syntes det var litt stas så ingen krise, bare ganske frekt av foreldrene) Anonymkode: ac31f...2b1 Nå kan det jo være grunner til det fa som de ikke opplyste dere om Anonymkode: cb1fe...365
Himmel og hav Skrevet 27. mars 2023 #25 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det blir like god plass om du også legger ned sete. Det er uansett ikke så mange cm. Der synes jeg du er litt sær 😉 Anonymkode: ac31f...2b1 ...og den neste og den neste og den neste legger setet bakover helt til du kommer til den stakkaren på bakerste rad med en baby på fanget som ikke kan legge setet bakover og som blir sittende i klem. Man legger ikke setet bakover på fly eller buss, og i hvert fall ikke uten å ha snudd seg og spurt personen bak om det er i orden. Jeg endte med et helt glass rødvin i fanget en gang fordi personen foran meg smalt setet bakover midt i måltidet så både mat og drikke skvatt til alle kanter. Jeg har også vært vitne til at et lite barn, som sto på fanget til mor, fikk setet foran rett i fjeset og begynte å blø. Så det aller, aller minste man kan gjøre hvis man må legge ned ryggen er å snu seg og spørre om det er i orden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå