Gå til innhold

NFF og tilrettelegging for ramadan

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner jeg blir litt matt når jeg leser på sidene til NFF at det kan legges inn ekstra drikke pauser for de som nå faster under ramadan. Det blir bare feil på alle måter.

Man faster under ramadan for å skulle kjenne på kroppen hvordan det er å være fattig. Vil virkelig fotballkamper bli stoppet om man er fattig? 

Er det bra å la noen som ikke har spist siden 5-6 på morgenen spille fotballkamp i 5-6 tiden på ettermiddagen? 

I følge islam så er man ikke pålagt å faste, men det er anbefalt at man gjør det minst en gang i livet. F.eks så skal ikke folk i kritiske yrker faste. Barn, gravide og syke skal heller ikke faste. 

Og når det gjelder det å være tro til de reglene så er det mange som synder. Man skal ikke røyke i det hele tatt under ramadan, jaja ta en tur over Tøyen nå og se hvor mange som opprettholder DEN regelen. 

Her synes jeg NFF viser feil type snillisme. Denne typen for tilrettelegging blir bare helt feil og er med på å skape større distanse. Om man skal la noen som ikke har spist eller drukket på 12-14 timer løpe rundt etter en ball så kunne heller la trenerne byttet de ut og heller gitt de en tid på benken så de fikk drikke og kanskje spise litt. 

Anonymkode: 54170...649

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439155-nff-og-tilrettelegging-for-ramadan/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...