Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #1 Skrevet 27. mars 2023 Jeg vil gi noe personlig til min venninne. Hun mistet nylig sin bestemor. Bestemoren har vært ett speilbilde av hennes far, faren forsvant i krigen å er antatt død. Min venninne mistet faren sin ved 6års alder, siden den gang har hun holdt bestemoren sin veldig kjær. Jeg vil gi henne noe personlig. Blomster visner etter kort tid, kaker varer ikke evig. Dette er en person hun sørger veldig over, som en forelder. Her inne kan du navngi en stjerne. Se link: https://www.kjopenstjerne.no/pdf-package/ Jeg tenkte evt sette datoen for kjøpet til bestemorens dødsdato. Er dette en sær gave som du ikke hadde verdsatt, eller kunne det vært ett fint minne? Anonymkode: 91089...d81
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #2 Skrevet 27. mars 2023 Jeg personlig ville heller hatt blomster. De har jeg glede av. Men omtanken er uansett viktigst. Anonymkode: 74c2b...302
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #3 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Jeg personlig ville heller hatt blomster. De har jeg glede av. Men omtanken er uansett viktigst. Anonymkode: 74c2b...302 Enig. Ikke en navngitt stjerne Anonymkode: 7879b...1a1
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #4 Skrevet 27. mars 2023 Jeg ville gjerne hatt en stjerne, absolutt! Blomster visner og dør. Anonymkode: 585b2...400
kulepenn Skrevet 27. mars 2023 #5 Skrevet 27. mars 2023 Det høres ut som du kjøper noe "du" ville hatt etter en begravelse. Jeg hadde rynket på nesen. Jeg skjønte ikke gaven. Men blomster er fint. Hvis det skulle vært personlig, ville jeg i tillegg til blomst ønsket et kort hvor noen skrev personlige ting inni. Det er veldig søtt syns jeg da.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #6 Skrevet 27. mars 2023 Nei, takk! Eller hadde jeg fått det, hadde jeg, høflig som jeg er, takket pent, men aldri tenkt noe mer over det. Anonymkode: 806bf...93a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #7 Skrevet 27. mars 2023 Det hadde jeg syns var en merkelig gave å få av en venninne. Jeg føler det er hentet fra en amerikansk film, litt kunstig liksom n Da jeg mistet barnet mitt fikk jeg en pen lysestake og et kort hvor det sto at her kunne jeg tenne et lys på merkedager og ellers når jeg følte behov for å minnes. Det syns jeg var en fin tanke og 15 år etter står den fremdeles ved siden av bildet hans, ofte med et tent lys i. Anonymkode: 47f08...87c
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #8 Skrevet 27. mars 2023 Tanken er fin, men jeg ville heller hatt blomster. Gjør det som kjennes rett for deg. Anonymkode: cea36...e11
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #9 Skrevet 27. mars 2023 Å "eie en stjerne" er jo egentlig bare svindel. Et firma tar betaling for en stjerne som ingen eier, og selv om man får plasseringsinfo for stjernen er det bare fiktivt uansett. Godt mulig kan enkelte finne fred i å tenke at sjelen til sin avdøde nære er der stjernen er, men ærlig talt, det er bare humbug 😬🤔 Hvis du skulle gjort dette uansett så kjøp en blomster i tillegg da. Aller mest likte jeg ideen til en over her med lysestake. Alternativt til blomster er blomstergavekort som venninnen din kan bruke senere når hun ønsker å stelle graven. Anonymkode: 1bc34...77a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #10 Skrevet 27. mars 2023 Nja. Synes egentlig det er upersonlig, for abstrakt. Det er sikkert mange andre ting som er hyggeligere å få. Da pappa døde fikk han et område oppkalt etter seg. Han var aktiv i den lokale turgruppa. Så de ville hedre han. Type «Ola-klippen» til minne om Ola Hansen. Dét syntes jeg var fint, besøker det stedet mer enn gravstedet. Ungene er stolte og kalle det bestefarplassen. En stjerne er jo umulig å peke ut på himmelen. Du kjenner din venninne best, kanskje hun er typen som synes det er fint å titte opp på nattehimmelen og vite at det er en egen bestemorstjerne der. Og må bare si at selv om jeg ikke synes stjerne er en god idé så synes jeg DU høres ut som en nydelig venninne. Hva med å tenke litt mindre? Hadde hennes bestemor noen faste rutiner? Gikk hun turer, en fast cafe og fast bord? Spørre på cafeen feks, kan der bordet få hete «Toves hjørne». Anonymkode: c96af...ba9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #11 Skrevet 27. mars 2023 Jeg hadde elsket det!! Da min bestemor døde (som var min favorittperson nr 1 i hele verden) kjøpte jeg en julestjerne fra kreftforeningen, ett til sykehjemmet der hun døde og ett til meg. Det er 5 år siden og nå måtte jeg ta den ned fordi den har gått i oppløsning (det er bare papp). Den har hengt oppe året rundt og det var trist å kaste den Skjønner jo at det å eie en stjerne ikke er reelt, men det er en hyggelig tanke som jeg hadde satt veldig pris på! Anonymkode: a634d...8ff
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #12 Skrevet 27. mars 2023 Jeg hadde likt tanken Men jeg ville snudd på en ting, Hi - jeg ville satt fødselsdatoen på stjernen, for det var den datoen som startet livet til personen som for din venninne var så fantastisk å ha i sitt liv. Jeg føler fødselsdatoen blir en mer positiv dato enn dødsdagen i en slik sammenheng Anonymkode: 960e8...e62
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #13 Skrevet 27. mars 2023 Jeg syns det høres ut som en kjempefin gave, og ville satt pris på det 😊 Anonymkode: 306b4...a89
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #14 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Å "eie en stjerne" er jo egentlig bare svindel. Et firma tar betaling for en stjerne som ingen eier, og selv om man får plasseringsinfo for stjernen er det bare fiktivt uansett. Godt mulig kan enkelte finne fred i å tenke at sjelen til sin avdøde nære er der stjernen er, men ærlig talt, det er bare humbug 😬🤔 Hvis du skulle gjort dette uansett så kjøp en blomster i tillegg da. Aller mest likte jeg ideen til en over her med lysestake. Alternativt til blomster er blomstergavekort som venninnen din kan bruke senere når hun ønsker å stelle graven. Anonymkode: 1bc34...77a Nettopp! Dette er bare noen som har funnet noe å tjene penger på. Jeg ville blitt skuffet om noen av mine venner eller familie hadde brukt penger på denne svindelen. https://www.mn.uio.no/astro/forskning/tema/faq/stjerner.html Anonymkode: 806bf...93a
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #15 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg vil gi noe personlig til min venninne. Hun mistet nylig sin bestemor. Bestemoren har vært ett speilbilde av hennes far, faren forsvant i krigen å er antatt død. Min venninne mistet faren sin ved 6års alder, siden den gang har hun holdt bestemoren sin veldig kjær. Jeg vil gi henne noe personlig. Blomster visner etter kort tid, kaker varer ikke evig. Dette er en person hun sørger veldig over, som en forelder. Her inne kan du navngi en stjerne. Se link: https://www.kjopenstjerne.no/pdf-package/ Jeg tenkte evt sette datoen for kjøpet til bestemorens dødsdato. Er dette en sær gave som du ikke hadde verdsatt, eller kunne det vært ett fint minne? Anonymkode: 91089...d81 Personlig? Nei, det er ikke personlig. Det er faktisk ikke så mange stjerner vi kan se fra jorden, så om du får kjøpt en stjerne du kan se, kan du være helt sikker på at flere andre har latt seg lure til å kjøpe samme stjerne. Anonymkode: 806bf...93a
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #16 Skrevet 27. mars 2023 Det jeg liker veldig godt med gaven din er at du gir noe du har en god og viktig mening med. Noe du har tenkt ut fordi hun setter bestemoren så høyt. Og det er neppe noe som er høyere enn en stjerne fra vårt perspektiv, samtidig som det er noe som alltid vil være der. Det er en veldig fin tanke! Jeg hadde blitt rørt av en sånn gave. Jeg syns også lysestake var fint, for det var det også en mening bak.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #17 Skrevet 27. mars 2023 Nei, da hadde jeg søren meg sørget over at jeg hadde en så dum venninne også. Hvis man lar seg svindle så enkelt, lurer jeg på hva det neste er. Det arket kan du produsere selv. Anonymkode: 152e2...b13
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #18 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Personlig? Nei, det er ikke personlig. Det er faktisk ikke så mange stjerner vi kan se fra jorden, så om du får kjøpt en stjerne du kan se, kan du være helt sikker på at flere andre har latt seg lure til å kjøpe samme stjerne. Anonymkode: 806bf...93a Jeg burde forresten skrevet "kjøpe" ikke kjøpe, for stjerner er ikke til salgs - det er ingen som eier dem. Anonymkode: 806bf...93a
ReneRene Skrevet 27. mars 2023 #19 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg burde forresten skrevet "kjøpe" ikke kjøpe, for stjerner er ikke til salgs - det er ingen som eier dem. Anonymkode: 806bf...93a Symbolikk kan være verdt så veldig mye mer enn å eie ting. 🙂
Himmel og hav Skrevet 27. mars 2023 #20 Skrevet 27. mars 2023 Nei, jeg ville ha syntes at det var en veldig rar ting å få og faktisk nesten mer upersonlig enn det meste annet. Jeg hadde nok lagt papiret i en skuff og ikke tenkt noe mer på det. Det er jo bare juks og bedrag. Jeg ville blitt mye mer glad for en blomst eller en plante. Om det ikke er aktuelt og du gjerne vil gi noe som varer så synes jeg ideen med lysestaken var fin. Eller gi en flaske med noe bestemor var glad i så hun kan ta en skål for bestemor på bursdagen hennes, og lov at du vil komme og dele den med henne.
frk Nilsen Skrevet 27. mars 2023 #21 Skrevet 27. mars 2023 Et såkalt "verdipapir" med en egen stjerne blir litt som keiserens nye klær. Blomster visner, men en plante vil vare. Epletre eller bærbusk? Min mormor elsket rabarbra, hadde jeg fått rabarbraplante til hagen, hadde jeg mintes mormor på sommeren når jeg hadde laget syltetøy, pai etc. Og giveren hadde helt klart fått invitasjon på kaffe og kake en sommerdag.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #22 Skrevet 27. mars 2023 Jeg har ei venninne som nylig mistet sin mor. I stedet for blomster fikk hun og familien frokost på døren dagen etter begravelsen. Dette takket hun veldig for, hun holdt på å 'gå opp opp limingen', så matlevering var fulltreffer der. Anonymkode: 0195d...7a3
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #23 Skrevet 27. mars 2023 Helt ærlig hadde jeg stusset litt over intelligensen til vedkommende, for det er jo åpenbart bare bedrageri. Ikke hadde jeg synes det var søtt heller, bare blitt oppgitt over totalt bortkastede penger. Kjøp heller trær som skal plantes eller noe nyttig. Anonymkode: 172de...235
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #24 Skrevet 28. mars 2023 Å sette navn på en stjerne hadde jeg følt som kleint og rart og amerikansk, dersom jeg var pårørende til den avdøde. Sorry, men det er bare bad taste. Anonymkode: b40af...b03
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #25 Skrevet 28. mars 2023 Dessuten er det litt rart med en stjerne som skal hete Gunnbjørg eller Adelheid etter bestemor, liksom Anonymkode: b40af...b03
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå