Gå til innhold

Hvis dere var uten internett i en uke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville dere brukt all den tiden til som dere bruker på det nå? Hva ville erstattet google, you tube, some - kanaler og forum? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese bok definitivt!

Det er flaut å si det,men når jeg har tilgang til facebook;uendelig filmer og mye annet gøy på nettet,så klarer jeg ikke finne roen til lese en bok selv om jeg egentlig liker det.

Anonymkode: 9abe8...015

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lese bok definitivt!

Det er flaut å si det,men når jeg har tilgang til facebook;uendelig filmer og mye annet gøy på nettet,så klarer jeg ikke finne roen til lese en bok selv om jeg egentlig liker det.

Jeg ser lite serier og filmer, så og si aldri nærmest, men er mye på nett ellers, og å lese bøker er også det jeg savner mest. Skal innføre tider på dagen jeg ikke skal være på nett må. Ble uten internett ett døgn, og leste ut en bok. 

Skrevet

Det tror jeg rett å slett hadde vært pyton! Avhengig av nett/film osv. 

Anonymkode: 7fd27...c0c

Skrevet

Strikking og lese bøker 

Anonymkode: 2adba...66c

Skrevet

Da hadde jeg kanskje funnet roen til å lesen en bok igjen🙈 Elsker egentlig å lese, men nå er det år og dag siden sist jeg leste en bok. 

Anonymkode: 46ccb...cbf

Skrevet

rydde

Anonymkode: 4cc22...d9d

Skrevet

Viss det er planlagt veke utan internett, hadde eg lasta ned lydbøker/serier. Eg er «avhengig» av lyd, og helst bilete, er eigentleg berre det eg brukar tven til. Den suller og går i bakgrunnen.

Hadde det kome plutseleg, så skulle eg klart med meg radioen. Så lenge eg har strikketøyet og andre hobbysaker, så kan eg klare meg i ein halv evighet utan internett.

Skrevet
Valkyriemamma skrev (21 minutter siden):

Viss det er planlagt veke utan internett, hadde eg lasta ned lydbøker/serier. Eg er «avhengig» av lyd, og helst bilete, er eigentleg berre det eg brukar tven til. Den suller og går i bakgrunnen.

Hadde det kome plutseleg, så skulle eg klart med meg radioen. Så lenge eg har strikketøyet og andre hobbysaker, så kan eg klare meg i ein halv evighet utan internett.

Ok.. Jeg fant ut at jeg er seriøst avhengig, og grunnen til at jeg ikke hadde internett var fordi det ikke var strøm. Det var helt utrolig uvant å sitte der uten hverken lyd eller noe! Så fant også ut hvor mye lyd har å si.. Det opplevdes ganske sjokkerende faktisk, helt seriøst. Fant teltlykt og bok tilslutt da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Da hadde jeg kanskje funnet roen til å lesen en bok igjen🙈 Elsker egentlig å lese, men nå er det år og dag siden sist jeg leste en bok. 

Anonymkode: 46ccb...cbf

Sånn har jeg det også! Savner egentlig litt å klare å finne roen til å lese en spennende bok igjen.

Skrevet

Jeg ville ryddet, heklet, bygd lego og spilt med datteren min, gått tur osv. stort sett ting jeg gjør i dag også, men da mer pga manglende internett. 

Anonymkode: b2c65...cef

Skrevet

Jeg har vært uten internett i tre uker. Gikk helt fint. Var uten både mobil og PC, og brukte tiden min på bøker, håndarbeid og meditasjon, blant annet. 

Anonymkode: df66c...ab0

Skrevet
ReneRene skrev (48 minutter siden):

Ok.. Jeg fant ut at jeg er seriøst avhengig, og grunnen til at jeg ikke hadde internett var fordi det ikke var strøm. Det var helt utrolig uvant å sitte der uten hverken lyd eller noe! Så fant også ut hvor mye lyd har å si.. Det opplevdes ganske sjokkerende faktisk, helt seriøst. Fant teltlykt og bok tilslutt da. 

Uten straum, då endrar alt seg! Det kunne eg ikkje klart meg lenge utan! Om det så var planlagt, og eg hadde forberedt meg godt, så kunne eg ikkje klart meg lenge.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Lese bok definitivt!

Sånn har jeg det også🙈 Men så begynte jeg på en slik serie som man abonnerer på vet du, utrolig lettleste greier. Og det kan faktisk dra meg litt ut av internetts klør altså!
Så jeg hadde lest bøker. Skulle gjerne ha strikket også, men er ikke så veldig dreven. Må derfor ofte Google og se videoer av teknikker for å forstå hvordan jeg skal komme meg videre på et strikketøy. 

Skrevet

Hvis vi ser bort fra at det hadde vært krise med jobb ville jeg nok fått litt abstinenser de første dagene, men det hadde gått greit. Uten strøm ville jeg su.get og pratet mer, laget mat på primus eller vedovner, slått opp i leksikon  ( vi har mange typer oppslagsverk) , fyrt med ved, varmet vann til vask på vedovner, kjørt bensinbil eller sykkel og handlet med kontanterceller på krita. Jeg har bøker og hobbyer så det holder veldig lenge for fritiden, men først og fremst ville jeg brukt tiden til å jobbe for å få strømmen tilbake.

Anonymkode: 5193e...e1d

Skrevet

Vi har det omtrent som dette på hytta. Dvs vi har nett, men det er dårlig og kan kun brukes til å sjekke nyheter ol raskt. Strømmen vi har er solcelle og den brukes til lys og lading av telefoner, så helt uten telefon er vi ikke. 

Vi leser, strikker, spiller brettspill, snakker mer sammen og vi bruker noe tid på telefonen med spill som ikke trenger nett, men mye mindre enn til vanlig. Jeg er avhengig av lydbøker, så det laster jeg ned før vi drar, men vi hører også mye på radio. 

Anonymkode: 52c4c...661

Skrevet
Valkyriemamma skrev (21 minutter siden):

Uten straum, då endrar alt seg! Det kunne eg ikkje klart meg lenge utan! Om det så var planlagt, og eg hadde forberedt meg godt, så kunne eg ikkje klart meg lenge.

Det var bare ett døgn etter at jeg hadde tatt tog og taxi til huset vårt ved sjøen. Kunne ikke bruke telefonen fordi jeg ikke fikk ladet. Jeg skjønte ihvertfall hvor avhengig jeg var av internett og lyd, og det var etter den helgen jeg fant ut at det var best å ha alt i hus som myndighetene har bedt oss om, så jeg skal ihvertfall ha tilgang til telefon, lys og lyd. Men det var egentlig veldig deilig etter noen timer med bok, vin og stillhet. Vinen hjalp nok, men det var jo fint jej skjønte hvor avhengig jeg faktisk er.

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Vi har det omtrent som dette på hytta. Dvs vi har nett, men det er dårlig og kan kun brukes til å sjekke nyheter ol raskt. Strømmen vi har er solcelle og den brukes til lys og lading av telefoner, så helt uten telefon er vi ikke. 

Vi leser, strikker, spiller brettspill, snakker mer sammen og vi bruker noe tid på telefonen med spill som ikke trenger nett, men mye mindre enn til vanlig. Jeg er avhengig av lydbøker, så det laster jeg ned før vi drar, men vi hører også mye på radio. 

Anonymkode: 52c4c...661

Det hadde vært lett om jeg ikke var alene. Da hadde det døgnet gått helt fint fra start, men i lengre periode ville det muligens blitt et problem.

Skrevet

Hadde klart meg fint. Litt kjedelig uten youtube, men liker å lese, tegne og skrive, så hadde følt meg veldig produktiv tror jeg. 

Skrevet

Malt gangen, sortert i skap og skuffer, lest noen bøker. Herregud så deilig det ville vært, kan ikke jobbe uten nett. 

Anonymkode: 45802...4cf

Skrevet

Leser selvsagt masse bøker selv om jeg har nett. Det er jo bare snakk om latskap eller disiplin. Internett i seg selv er ikke min barnevakt eller rusmiddel. 

I tillegg har jeg perioder av året på steder uten nett. Det er heller ikke noe problem utover at det gjør det vanskelig å slå opp ting jeg trenger å vite mer om i det jeg leser.

Anonymkode: 8cb30...ab4

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Leser selvsagt masse bøker selv om jeg har nett. Det er jo bare snakk om latskap eller disiplin. Internett i seg selv er ikke min barnevakt eller rusmiddel. 

I tillegg har jeg perioder av året på steder uten nett. Det er heller ikke noe problem utover at det gjør det vanskelig å slå opp ting jeg trenger å vite mer om i det jeg leser.

Første del av svaret ditt - klassisk meggekommentar…

Uten internett i en uke tror jeg at jeg hadde laget mer mat,prøvd ut oppskrifter som jeg har tenkt å prøve ut. Samt gått turer.

Anonymkode: 316d5...9d9

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Første del av svaret ditt - klassisk meggekommentar…

Uten internett i en uke tror jeg at jeg hadde laget mer mat,prøvd ut oppskrifter som jeg har tenkt å prøve ut. Samt gått turer.

Anonymkode: 316d5...9d9

Det er ikke "meggete" å påpeke at man velger sitt liv også når det gjelder graden av digital tidsbruk. Folk i tråden oppfører seg som om de ikke har valg - det er jo kun en unnskyldning. 

Skrevet

Lese, rydde i huset og kanskje gjøre en skikkelig vår-rengjøring. Og ikke minst bedrive hobbyen min. Hadde ikke hatt problemer med å finne på noe, spesielt ikke når trangen til "å bare sjekke ...... først" Akkurat som nå, jeg skal egentlig rydde kjøkkenet, men skulle bare sjekke litt på nett før...  for en time siden. 

Takk for sparket i r%#&("....  Nå går jeg og rydder kjøkkenet!

Anonymkode: b2a7d...e35

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

I mitt tilfelle så handler det absolutt om disiplin ja. Det er ren avhengighet. Det er derfor jeg skal sette av timer i døgnet hvor jeg ikke skal bruke internett. I går var det tre timer. Vet ikke hvor mange det blir i dag, men har vært noen alt. 

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Lese, rydde i huset og kanskje gjøre en skikkelig vår-rengjøring. Og ikke minst bedrive hobbyen min. Hadde ikke hatt problemer med å finne på noe, spesielt ikke når trangen til "å bare sjekke ...... først" Akkurat som nå, jeg skal egentlig rydde kjøkkenet, men skulle bare sjekke litt på nett før...  for en time siden. 

Takk for sparket i r%#&("....  Nå går jeg og rydder kjøkkenet!

Anonymkode: b2a7d...e35

Ja, den kjenner jeg igjen. Skal bare sjekke.

🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...