Gå til innhold

Dere alenemødre som har hatt konfirmant

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer an på hvorfor man vil ha to. Det er jo iblant gode grunner til at foreldre vil det, og noen ganger er ungene glade for det. Har opplevd to ganger at det har vært ett selskap hos far og så ett hos mor. Jeg var i begge ved det ene tilfellet og det gikk helt fint, og ungen var bare glad foreldrene delte det opo sånn. Så grunnen har jo alt å si, men det vanligste er jo at foreldre ordner det sammen, og jeg vil vel tro at de fleste barn syns det er greiest også. 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Selvfølgelig sammen. 2 konfirmasjoner er bare teit. Skal man ha 2 bryllup, 2 dåpsfester osv. også? 

Anonymkode: 39f98...5c5

Vi hadde to selskaper, og her er far og jeg sammen.  

Det var under pandemien, så for å feire med alle måtte vi dele selskapet i to. 

Ikke noe teit med det. 

Anonymkode: 5a55e...787

Jeg er ikke alenemor, men jeg hadde konfirmant i fjor så jeg kjenner jo mange av familiene.

Ene venninnen til datteren min hadde to selskaper, der er ikke mor og far på talefot, så det var sikkert det beste. Utrivelig for alle med så dårlig stemning mellom foreldrene.

De andre som er skilt feiret sammen. Jeg snakket litt med en mamma som grudde seg, for den nye kona til mannen hadde det med å ta styringen overalt. De valgte derfor å ha det på nøytral grunn, altså leid lokale, som serverte mat og tok seg av opprydding etterpå. Det var det verdt sa hun, for hun kunne ikke se for seg å "ta oppvasken med den nye samboeren til eksmannen etterpå".

Flere av foreldrene som er skilt er gode venner, og da er det jo ikke noe problem.

Anonymkode: 1151e...856

Sammen!

vi som foreldre må faktisk greie å være så siviliserte at vi kan sameksistere på slike dager. Konfirmasjonsdagen er bare den første av mange flere høytidsdager framover. Hva når man skal feire  avslutning i 10. klasse eller videregående? Hva når vi blir besteforeldre eller ungene gifter seg? Skal vi ikke klare å være sammen i dåp eller bryllup??

Anonymkode: be425...b26

Annonse

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Sammen!

vi som foreldre må faktisk greie å være så siviliserte at vi kan sameksistere på slike dager. Konfirmasjonsdagen er bare den første av mange flere høytidsdager framover. Hva når man skal feire  avslutning i 10. klasse eller videregående? Hva når vi blir besteforeldre eller ungene gifter seg? Skal vi ikke klare å være sammen i dåp eller bryllup??

Lett å si for deg, men set kan finnes gode grunner for å ha to selskap 

Anonymkode: a40ae...0ef

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Sammen!

Det er en vesentlig forskjell på å være gjest på en fest andre arrangerer og å arrangere noe sammen.

Jeg hadde selskapet, far og hans kone pluss barn kom ikke. Fordi han er ufattelig barnslig og nekter å omgås meg for enhver pris. Det er jo synd for barnet selvsagt, som aldri har hatt sin egen far på noe som helst oppgjennom. Ikke en forestilling, kamp, avslutning, 17.mai, noe... Hun har hatt min mann da :)

Anonymkode: 3ed13...932

Vi feiret sammen. Vi har ikke sånt supert samarbeid, men for barnet holder vi ut en dag. Hun vil ha en feiring selv også.  Det blir flest fra min side, så jeg trenger ikke forholde meg til hans side.

Kjenner et par hvor det er isfront mellom foreldre. Der blir det to feiringer. Alle er på seremonien, men de feirer hver sin dag. En på lørdag og en på søndag

Anonymkode: f520f...f63

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ikke noe teit med det. 

Det blir jo noe helt annet, da!! 🙄

Anonymkode: 3dbef...3a6

Anonym bruker skrev (15 timer siden):

Ikke noe teit med det. 

Herregud🙄🤦🏼‍♀️

Anonymkode: 051d9...35a

Vi skal ha konfirmasjon nå i mai - vi gikk fra hverandre for snart ett år siden og har hatt "våpenhvile" siden. Her er problemet at han ikke ønsker at sønnen vår skal konfirmeres... han er fra et annet land så mener det er ikke deres kultur (ett vestlig land, men fortsatt uten konfirmasjon) Han neker ikke sønnen å konfirmeres, men ser da ikke helt poenget med å komme... Ergo er heller ingen fra hans side invitert. De har ikke hatt kontakt med meg etter vi gikk fra hverandre, å vet at eks mannen ikke hadde likt om jeg inviterte dem... Så ergo blir nok min side som kommer, samt kompiser av sønnen. Vi skal få en fin dag vi! 

Anonymkode: de953...d3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...