Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #26 Skrevet 26. mars 2023 Det gjør jeg absolutt! Akkurat nå er jeg veldig glad for å bare være mamma, jeg har to ganske små og koser meg med det. Likevel ser jeg frem til at jeg en dag skal gå bli bestemor. Jeg skal være like tilstede som min mamma er, være en tydelig og relevant figur for barnebarna og la de holde meg unge😅 Anonymkode: de0dc...3d4
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #27 Skrevet 26. mars 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg må ærlig si at det gjør ikke jeg. Mas og kav igjen. Fatter ikke damer som tror det blir sååå stas. Anonymkode: d8d57...f2e Og jeg fatter ikke folk som deg. Barna her har besteforeldre, men de er ikke så interesserte. Jeg gleder meg til å bli mormor og farmor. 🤩Jeg skal stille opp. Jeg er kronisk syk, men det skal ikke stoppe meg. Selvfølgelig skal hjelpe barna mine, og barnebarn. Har foreldre som s da jeg var barn :"Når dere blir 18 er det ut. Da har vi vært foreldre i mange år." Så jeg ble omtrent foreldreløs på 18 årsdagen. Hyggelig. Anonymkode: 99088...c20
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #28 Skrevet 26. mars 2023 Å herregud, ja! Min eldste er bare 14, men jeg dagdrømmer stadig om barnebarn og hva vi skal finne på sammen. Har allerede en liste over hva jeg skal strike til de små som jeg håper kommer… 🙈 Anonymkode: 99ca8...53a
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #29 Skrevet 26. mars 2023 Nei Ville absolutt likt å være bestemor, men hadde jeg sett den gangen det jeg ser i dag, så hadde jeg ikke fått barn heller. Unner ingen å vokse opp i det som er i vente. Anonymkode: 93f87...471
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #30 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Nei Ville absolutt likt å være bestemor, men hadde jeg sett den gangen det jeg ser i dag, så hadde jeg ikke fått barn heller. Unner ingen å vokse opp i det som er i vente. Anonymkode: 93f87...471 Herregud snakk om dommedagstanker. Anonymkode: e876c...ab9
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #31 Skrevet 27. mars 2023 Ja! Det er mange år til ettersom mine er små, men gleder meg veldig Anonymkode: 37f91...eab
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #32 Skrevet 28. mars 2023 Jeg fikk mitt første barn i 1999 og kan teoretisk sett bli bestemor nå. Men det er ikke noe jeg gleder meg særskilt til, nei. Jeg er veldig glad i barn generelt, men jeg har fortsatt hjemmeboende barn; og deriblant en som trenger mer enn andre. Om noen få år er han kanskje klar til å rive seg løs, men det kommer til å ta tid. Så jeg har ikke noe spesielt ønske om å gå rett over i nye omsorgsoppgaver etter det. Kunne godt tenke meg å bare være mor til noen unge voksne ei tid, og gjøre ting jeg har lyst til uten at noen har behov for meg. Anonymkode: fe071...928
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #33 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 26.3.2023 den 23.20): Og jeg fatter ikke folk som deg. Barna her har besteforeldre, men de er ikke så interesserte. Jeg gleder meg til å bli mormor og farmor. 🤩Jeg skal stille opp. Jeg er kronisk syk, men det skal ikke stoppe meg. Selvfølgelig skal hjelpe barna mine, og barnebarn. Har foreldre som s da jeg var barn :"Når dere blir 18 er det ut. Da har vi vært foreldre i mange år." Så jeg ble omtrent foreldreløs på 18 årsdagen. Hyggelig. Anonymkode: 99088...c20 Du, det fins en mellomting mellom å late som om man ikke har noen relasjon og å "stille opp" på tross av helse og kapasitet.... Anonymkode: fe071...928
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #34 Skrevet 28. mars 2023 Ja! Så deilig å kunne låne for så å levere tilbake igjen 🙂 Og har voksne barn, så forhåpentligvis skjer det om ikke lenge. Anonymkode: 25f90...766
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #35 Skrevet 28. mars 2023 Tror neppe jeg kommer til å få barnebarn, pga mine barns utfordringer. Men om det skulle skje, hadde jeg elsket det!!! ❤️ Anonymkode: 12539...480
Anonym bruker Skrevet 29. mars 2023 #36 Skrevet 29. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 27.3.2023 den 7.08): Herregud snakk om dommedagstanker. Anonymkode: e876c...ab9 Det er det sikkert, men allikevel er det dessverre realistisk. Anonymkode: 93f87...471
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #37 Skrevet 30. mars 2023 Nei, absolutt ikke. Jeg har voksne og halvvoksne barn, og er sjeleglad for at de ikke ønsker barn foreløpig. Jeg har brukt nesten hele mitt voksne liv på barn og familie; nattevåk, syke barn, barnehage, skole, FAU, lekser, karneval, avslutninger, bursdager, middag hver dag, kakebaking.... Hærregud, så sliten og lei jeg er! Aldri fred, alltid noen som krever noe, et behov som JEG forventes å dekke. Og når jeg ser på dagens foreldre, hva de forventer og nærmest forlanger av hjelp av sine foreldre, til å følge opp egne barn, blir jeg helt matt! OG provosert! Ser venner av meg blir nærmest tvunget til henting og bringing, barnevakt hele helga, husvask og baking.... Ei god venninne var så sliten her om dagen at hun visste ikke sin arme råd. Hun har ikke hatt en eneste helg fri fra barnebarn på overnatting siden januar, for hennes egne tre barn og foreldre til de små, bare MÅ få delta på sine ting. I tillegg henter hun i barnehage og Sfo tre faste dager i uka. Om hun har noe annet hun vil gjøre blir disse voksne barna potte surere og dødelig fornærma. Og dette er ikke enestående: Jeg kjenner mange som klager på akkurat det samme. Så nei, jeg ønsker ikke barnebarn. Anonymkode: b933a...0f5
Twintipp Skrevet 30. mars 2023 #38 Skrevet 30. mars 2023 Klart jeg ønsker barnebarn. Håper å få et godt og nært forhold til evt barnebarn❤️ Vi har _ikke_ hatt mye hjelp, og ungene mine skal få alt av oppbakking som vi ikke har fått. Ser allerede for meg og ta med barnebarn på utenlandsferier, hente i bhg, bake pepperkaker og gi de gode besteforeldre.
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #39 Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Nei, absolutt ikke. Jeg har voksne og halvvoksne barn, og er sjeleglad for at de ikke ønsker barn foreløpig. Jeg har brukt nesten hele mitt voksne liv på barn og familie; nattevåk, syke barn, barnehage, skole, FAU, lekser, karneval, avslutninger, bursdager, middag hver dag, kakebaking.... Hærregud, så sliten og lei jeg er! Aldri fred, alltid noen som krever noe, et behov som JEG forventes å dekke. Og når jeg ser på dagens foreldre, hva de forventer og nærmest forlanger av hjelp av sine foreldre, til å følge opp egne barn, blir jeg helt matt! OG provosert! Ser venner av meg blir nærmest tvunget til henting og bringing, barnevakt hele helga, husvask og baking.... Ei god venninne var så sliten her om dagen at hun visste ikke sin arme råd. Hun har ikke hatt en eneste helg fri fra barnebarn på overnatting siden januar, for hennes egne tre barn og foreldre til de små, bare MÅ få delta på sine ting. I tillegg henter hun i barnehage og Sfo tre faste dager i uka. Om hun har noe annet hun vil gjøre blir disse voksne barna potte surere og dødelig fornærma. Og dette er ikke enestående: Jeg kjenner mange som klager på akkurat det samme. Så nei, jeg ønsker ikke barnebarn. Anonymkode: b933a...0f5 Det skjønner jeg godt. Har man oppdratt deittunger så er man ikke motet på en ny generasjon bortskjemte barn. Anonymkode: 72582...5c6
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #40 Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ei god venninne var så sliten her om dagen at hun visste ikke sin arme råd. Hun har ikke hatt en eneste helg fri fra barnebarn på overnatting siden januar, for hennes egne tre barn og foreldre til de små, bare MÅ få delta på sine ting. I tillegg henter hun i barnehage og Sfo tre faste dager i uka. Om hun har noe annet hun vil gjøre blir disse voksne barna potte surere og dødelig fornærma. Og dette er ikke enestående: Jeg kjenner mange som klager på akkurat det samme. Så nei, jeg ønsker ikke barnebarn. Anonymkode: b933a...0f5 Da får de øve seg på ordet nei, kanskje? Anonymkode: fe071...928
Anonym bruker Skrevet 30. mars 2023 #41 Skrevet 30. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 26.3.2023 den 9.35): Jeg må ærlig si at det gjør ikke jeg. Mas og kav igjen. Fatter ikke damer som tror det blir sååå stas. Anonymkode: d8d57...f2e Gleder meg ikke så særskilt til det jeg heller. Mitt eldste barn er født i 1998, så han kan jo begynne å planlegge barn, men jeg er helt fornøyd med at han ikke gjør det. Jeg har hatt barn i huset i halve mitt liv, og har fortsatt omsorgsoppgaver for mine hjemmeboende barn, og kjenner på at det ville være helt fint om alle de har etablert seg utenfor hjemmet og gitt meg litt tid aleine før jeg skal begynne med enda mer barnerelatert. Anonymkode: fe071...928
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #42 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 27.3.2023 den 0.45): Nei Ville absolutt likt å være bestemor, men hadde jeg sett den gangen det jeg ser i dag, så hadde jeg ikke fått barn heller. Unner ingen å vokse opp i det som er i vente. Anonymkode: 93f87...471 Synd å se så mørkt på verden. Verden og livet kan være helt fantastisk, gå litt ut av deg selv. Anonymkode: 99088...c20
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #43 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Da får de øve seg på ordet nei, kanskje? Anonymkode: fe071...928 Les en gang til: når hun sier at det ikke passer, blir de sure og fornærma, og det blir dårlig stemning. De fleste mødre strekker seg temmelig langt for å unngå sure, voksne barn som lager dårlig stemning nærmest i hele slekta. Å nei, dette er ikke en uvanlig familie, heller regelen har jeg skjønt, utfra beretninger fra venninner, kollegaer, naboer - og media....dessverre! Barnebarn nå til dags er blitt et slit! Å småbarnsforeldre i dag gjør det de kan for å gi egne foreldre dårlig samvittighet slik at de føler at de MÅ være barnevakt: konserter de bare MÅ få delta på, bursdagsfeiring for egne venner som de MÅ delta på, kjærestetur som de MÅ ha for å pleie kjærligheten og unngå skilsmisse (da er det jo i så fall besteforeldrene sin skyld siden de ikke stilte opp slik at de unge fikk "ta vare på kjærligheten"), og det er helt avgjørende for å få et godt forhold til barnebarna at besteforeldre har ungene ALENE og på overnatting!! Alt dette bare bullshit, selvfølgelig, og for å gi besteforeldre (les; bestemor) dårlig samvittighet og for selv å slippe jobben med å ta vare på egne unger. Anonymkode: b933a...0f5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #44 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Les en gang til: når hun sier at det ikke passer, blir de sure og fornærma, og det blir dårlig stemning. De fleste mødre strekker seg temmelig langt for å unngå sure, voksne barn som lager dårlig stemning nærmest i hele slekta. Å nei, dette er ikke en uvanlig familie, heller regelen har jeg skjønt, utfra beretninger fra venninner, kollegaer, naboer - og media....dessverre! Barnebarn nå til dags er blitt et slit! Å småbarnsforeldre i dag gjør det de kan for å gi egne foreldre dårlig samvittighet slik at de føler at de MÅ være barnevakt: konserter de bare MÅ få delta på, bursdagsfeiring for egne venner som de MÅ delta på, kjærestetur som de MÅ ha for å pleie kjærligheten og unngå skilsmisse (da er det jo i så fall besteforeldrene sin skyld siden de ikke stilte opp slik at de unge fikk "ta vare på kjærligheten"), og det er helt avgjørende for å få et godt forhold til barnebarna at besteforeldre har ungene ALENE og på overnatting!! Alt dette bare bullshit, selvfølgelig, og for å gi besteforeldre (les; bestemor) dårlig samvittighet og for selv å slippe jobben med å ta vare på egne unger. Anonymkode: b933a...0f5 Da tar jeg det med dråpeteller: De får øve seg på å tåle dårlig stemning etter å ha sagt ordet nei. Anonymkode: fe071...928
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #45 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Da tar jeg det med dråpeteller: De får øve seg på å tåle dårlig stemning etter å ha sagt ordet nei. Anonymkode: fe071...928 ....og da tar jeg det på mikronivå: de færreste mødre orker å ta disse rundene som oftest viser seg å skape enormt mye ubehag og dårlig stemning. De voksne barna kan til og med holde barnebarna borte, ikke komme på vanlige besøk etc, bare for å "staffe" bestemor som sa nei. DETTE er dessverre ikke uvanlig. Har hørt det fra flere av mine medsøstre i min aldersgruppe: hvordan foreldrene til barnebarna trumfer gjennom barnevakt! Legg også merke til at jeg konsekvent skriver bestemor: det virker som om bestefedre slipper lett unna, både mas om barnevakt (de spørres og svarer ja om bestemor er tilgjengelig) og også slipper de å bli beskyldt for å være egoistisk og uinteressert. Anonymkode: b933a...0f5
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #46 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): ....og da tar jeg det på mikronivå: de færreste mødre orker å ta disse rundene som oftest viser seg å skape enormt mye ubehag og dårlig stemning. De voksne barna kan til og med holde barnebarna borte, ikke komme på vanlige besøk etc, bare for å "staffe" bestemor som sa nei. DETTE er dessverre ikke uvanlig. Har hørt det fra flere av mine medsøstre i min aldersgruppe: hvordan foreldrene til barnebarna trumfer gjennom barnevakt! Legg også merke til at jeg konsekvent skriver bestemor: det virker som om bestefedre slipper lett unna, både mas om barnevakt (de spørres og svarer ja om bestemor er tilgjengelig) og også slipper de å bli beskyldt for å være egoistisk og uinteressert. Anonymkode: b933a...0f5 Vi har heldigvis helt ulike omgangskretser. Her er det slett ikke vanlig slik du beskriver, tvert imot må de nesten tigge om å få ha barnebarna på overnatting. Og om man har oppdratt ungene sine skikkelig, tåler de fint å få et "å, det hadde vært hyggelig, men jeg er så sliten at jeg dessverre må si nei denne gangen" uten at ungene blir sure og lager drama. Alvorlig talt, det er jo noe alvorlig i veien med dem om de faktisk reagerer slik på et nei at de blir sur og straffer ikke bare egne foreldre, men også egne barn ved å nekte besøk og samvær. Anonymkode: 628f2...1af
Anonym bruker Skrevet 31. mars 2023 #47 Skrevet 31. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): ....og da tar jeg det på mikronivå: de færreste mødre orker å ta disse rundene som oftest viser seg å skape enormt mye ubehag og dårlig stemning. Er "mødre" en gruppe som du er i posisjon til å generalisere omkring, altså? Vel, poenget står seg, de må øve på å tåle dårlig stemning. Anonymkode: fe071...928
matren92 Skrevet 31. mars 2023 #48 Skrevet 31. mars 2023 Jeg drømmer om å få et barnebarn 🤗 Så langt venter jeg bare på mitt første barn. ⏰
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå