Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #1 Skrevet 26. mars 2023 Her tror jeg det er hvordan vi alltid hadde åpent hus og mine foreldre var så imøtekommende og ordentlige og interesserte og vennlige med alle våre venner som var innom. Slik var det ikke hos alle. Anonymkode: a7ca6...f80
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #2 Skrevet 26. mars 2023 Huset til mormor og morfar, altså ikke selve huset selv om jeg elsket det også, men stemningen. Alltid ble jeg bokstavelig talt møtt med åpne armer og ekte glede, jeg følte meg alltid så ønsket og velkommen der, aldri i veien. Mamma har også mange søsken, de fleste yngre enn henne og hun var ung mor til meg, så det var alltid livlig der. Mine yngste tanter og onkel ble som storesøsken for meg da de var henholdsvis 6, 8 og 11 år eldre enn meg, og de hadde alltid tid til å leke med meg, spille spill osv. Og det var så fint der, med stort uteområde med snekkerbod, masse leker, frukttrær, ripsbukser og blåbærbusker i fleng og hester som nærmest nabo. Et lite eldorado for en liten jente som ellers hadde det ganske tøft i livet. Anonymkode: 5cc5c...306
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #3 Skrevet 26. mars 2023 Sommerferiene på campingferie. Tradisjonen på lørdager hvor vi "kjørte tur", kjøpe noe godt hos bakeren, stoppet et hyggelig sted og kastet stein i vannet, gikk litt med bikkja og koste oss. Handlet i en større matbutikk enn det var på hjemstedet, vi kjørte alltid til en stor butikk, og reiste hjem. Vel hjemme gikk vi til godtebutikken, en liten butikk hvor det ble solgt bare snop og tobakk, og kjøpte lørdagsgodt. Vi fikk 20 kr, handlet for 10 kr og puttet 10 kr på sparebøssen. Så lagde vi pizza sammen, mamma skjevlet ut, pappa raspet osv, vi kuttet grønnsaker osv. Hver eneste lørdag Anonymkode: c0fc7...0d8
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #4 Skrevet 26. mars 2023 Jeg er heldig og har mange gode minner. Måltidene rundt kjøkkenbordet hvor foreldrene fortalte fra dagen sin og vi fikk fortelle fra vår, bilturene med niste pakket i isboks, pappa som leste bok, turene på hytta og bilferie i både inn- og utland. Anonymkode: 33b1c...728
ReneRene Skrevet 26. mars 2023 #5 Skrevet 26. mars 2023 Feriene var de beste minnene. Særlig dem hvor vi overnattet på småsteder før vi kom til målet. Veldig veldig koselig var det!
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #6 Skrevet 26. mars 2023 Ferier hos besteforeldre. Pappa har seks søsken. Vi dro dit samtidig alle sammen. Seks campingvogner på eiendommen og 14 unger som fløt rundt. Var ikke i syden før jeg var 20 år, og den dag i dag foretrekker jeg å reise til besteforeldres hus (de er døde nå). Barna mine får den samme ferien. Nå møtes kusiner og fettere med barn. Vi kan være fra fire til ti familier der. Noen bor i huset og andre i campingvogn. Anonymkode: e68b5...050
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #7 Skrevet 26. mars 2023 Å stikke innom mormor. Hun var den snilleste av se alle. Hun hadde åpnet hus for alle barna på feltet, så det gikk unger ut og inn der hele tiden. Hun var fra en helt annen del av landet enn der jeg vokste opp, så hun hadde annen dialekt enn meg. Jeg elsker den dialekten, og blir helt øm i hjertet når jeg hører den i dag. Anonymkode: 2353c...2a6
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2023 #8 Skrevet 26. mars 2023 Da jeg var på overnatting hos farmor. Trygg og fin voksen. Kunne være meg selv. Anonymkode: 54ba4...fcc
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #9 Skrevet 28. mars 2023 Når mamma sto opp klokka halv åtte i helgene for å steke vafler og rydde stoler på et turnstevne med 500 unger, sånn at jeg kunne være stolt over at jeg hadde en mamma som stilte opp på dugnad. Selv om jeg ikke så snurten til henne hele helga, var livredd for å ha oppvisning med publikum og tisset i buksa rett før vi skulle på, så var jeg såååå stolt over at min mamma sto på for fellesskapet. Ikke noe slår det. Alt annet man kan gjøre for å gi sitt barn en god oppvekst, blekner mot det å gjøre dugnad for et idrettslag, altså. Mamma ❤️ ⚽ Anonymkode: cdbef...974
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå