Gå til innhold

Skudd i blinde. Håper noen har erfaring. Nakkelåsning og syn.

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengre tid slitt med sviktende samsyn og problemer med å jobbe på skjerm.
Optiker flere ganger, prøvd tre ulike briller, prisme og ikke. Vært hos øyelege og ortoptis. 
Øyelege finner ingenting galt. Alt er fint. Han sier at botox kan være et alternativ men det er mest for skjeling så det er liksom siste instans når alt annet er forsøkt. 
Optiker mener jeg må ha prisme men vanskelig å finne rett siden synet ikke er konstant. Det endrer seg litt. Jeg føler prisme hjelper litt innimellom. 
Ortoptist mener jeg ikke skal ha prisme men bare rett styrke på arbeidsbrille  

Den siste tiden har jeg også begynt å få hodepine, det har jeg aldri slitt med.

Optiker klør seg i hodet og funderer nå på om jeg kan ha problemer med nakken. Det kan være mulig, jeg har en trafikkskade. Problemer er bare at nakken ikke er vondt. Den siste tiden har jeg likevel merket meg at når jeg feks sminker meg så hører jeg en «knirkelyd» inni hodet som kommer fra nakken. Jeg ble skadet veldig ung så har bare minne om denne nakken. Jeg har feks alltid vært litt stiv i nakken, som feks å bøye hodet bakover for å skylle ut sjampo er noen ganger slitsom/ubehagelig. 
Jeg skal bestille time til fysio eller kiropraktor nå altså men ville høre her om noen har erfaring?

Etter å ha googlet nakke og syn så ser jeg jo at jeg kan hake av i mange bokser. Jeg har også innimellom øresus også. 
Jeg tenkte i begynnelsen at dette kan vel ikke komme fra nakken siden den ikke er vond men innser nå at jeg må vurdere det. 
Et generelt spørsmål dere uten nakkeproblemer. Har dere noen gang følelsen av å ha «kram snø» i nakken som knirker når dere feks bøyer hodet og holder det rolig ved feks påføring av mascara?

Eller oppleves det ubehagelig å bøye hodet bakover i dusjen for å skylle ut sjampo?

Anonymkode: d03ae...e14

Fortsetter under...

Har du tatt MR eller CT? Det kan være lurt. 

Hvis du kjenner til en anerkjent Refleksolog/akupunktør eller annet, gi det ett forsøk. Jeg ble «kvitt» grå stær med akupunktur (skal ikke være vitenskapelig mulig, legen min skyldte på at avdeling på sykehus må ha sett feil), min kollega ble satt opp til operasjon for karpal tunnel syndrom som «forsvant» etter en runde hos refleksolog. Rart hva de får til ved å trykke på noen punkter 🤷🏼‍♀️ Aner ikke hvordan, men borte ble det. 

Anonymkode: 55063...b36

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Har du tatt MR eller CT? Det kan være lurt. 

Hvis du kjenner til en anerkjent Refleksolog/akupunktør eller annet, gi det ett forsøk. Jeg ble «kvitt» grå stær med akupunktur (skal ikke være vitenskapelig mulig, legen min skyldte på at avdeling på sykehus må ha sett feil), min kollega ble satt opp til operasjon for karpal tunnel syndrom som «forsvant» etter en runde hos refleksolog. Rart hva de får til ved å trykke på noen punkter 🤷🏼‍♀️ Aner ikke hvordan, men borte ble det. 

Jeg har tatt det av nakke flere ganger tidligere. Men er mange år siden nå. Jeg har artrose i korsrygg i tillegg til nakkeskade så hele baksiden min er veldig utsatt. 
Har forsøkt akupunktur og det fungerer fint for symptomlindring men det behandler ikke årsak. Angående grå stær så vet jeg det er mulig å behandle med akupunktur, min forrige hund ble «kvitt grå stær» med akupunktur faktisk. 
Jeg har en superflink kiropraktor for ryggen (som er den som har gitt meg problemer siste ti år) Han har tilleggsutdannelse i flere ting og er veldig dyktig, han har også kollegaer som er fysioterapeuter så jeg tror de skal kunne behandle meg sammen. Refleksologi har jeg tittet på også. Det er et alternativ men jeg vil først prate med min faste kiropraktor. 
Jeg kjenner til en veldig dyktig behandler med akupunktur han holder til et stykke unna men jeg vurderer han også som et supplement. 

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Osteopat. De finner årsaken til hvorfor ting har oppstått. 

Anonymkode: 7bdfa...ee2

Kan ikke så mye om det, men tror en tidligere klassekompis er det. Jeg skal Google litt. Takk for svar. 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har tatt det av nakke flere ganger tidligere. Men er mange år siden nå. Jeg har artrose i korsrygg i tillegg til nakkeskade så hele baksiden min er veldig utsatt. 
Har forsøkt akupunktur og det fungerer fint for symptomlindring men det behandler ikke årsak. Angående grå stær så vet jeg det er mulig å behandle med akupunktur, min forrige hund ble «kvitt grå stær» med akupunktur faktisk. 
Jeg har en superflink kiropraktor for ryggen (som er den som har gitt meg problemer siste ti år) Han har tilleggsutdannelse i flere ting og er veldig dyktig, han har også kollegaer som er fysioterapeuter så jeg tror de skal kunne behandle meg sammen. Refleksologi har jeg tittet på også. Det er et alternativ men jeg vil først prate med min faste kiropraktor. 
Jeg kjenner til en veldig dyktig behandler med akupunktur han holder til et stykke unna men jeg vurderer han også som et supplement. 

Oppdaget nå at klinikken min kiropraktor jobber på også har akupunktur. Så da får jeg bare kjøre på med alt de tilbyr. 😊

Annonse

Kim Lauring. Funksjonellnevrolog i Oslo. Dyrt, men hjelper. 

Jeg var i en trafikkulykke. Har problemer med synet, etter én gang der ble det bra. Jeg ble såpass skadd i ulykken, at jeg burde vært hos han én gang i mnd, men det har jeg ikke råd til. 

Anonymkode: 4899e...32d

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det som er så sprøtt, i følge sykehuset er dette ikke mulig. Tok vare på pairene hvor de «konkluderte», noe i meg som sa at dette vil nok neppe noen stå inne for. Jeg tenker du taper kun kronene ved å sjekke ut behandlere, akkurat det styrer du om ikke annet selv, i motsetning til deg offentlige tilbudet som er på grensen til latterlig basert på egen erfaring. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Kim Lauring. Funksjonellnevrolog i Oslo. Dyrt, men hjelper. 

Jeg var i en trafikkulykke. Har problemer med synet, etter én gang der ble det bra. Jeg ble såpass skadd i ulykken, at jeg burde vært hos han én gang i mnd, men det har jeg ikke råd til. 

Anonymkode: 4899e...32d

Kim Lauring er utrolig dyktig! Folk reiser bokstavelig talt fra hele landet, og til og med enkelte fra utlandet for å gå til ham.

Anonymkode: 98ccc...2b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...