ReneRene Skrevet 25. mars 2023 #1 Skrevet 25. mars 2023 I dag er verdens vaffeldag og her har frokost vært vafler med brunost. Lagde helt enkel røre uten rømme, natron og annet, men andre kan dele bedre oppskrifter her hvis de vil. Denne mikset jeg i dag : 1 dl sukker- 3 egg- 4 dl melk- 1 dl flytende Melange& raps ( blir litt sprøere med olje ) + 4 dl hvetemel - 1 ts kardemomme - 2 ts bakepulver - 2 ts vaniljesukker. Visp egg og sukker, så rør inn væske. Bland det tørre og miks inn i væsken. Vet at noen bruker litt vann og litt potetmel for å få de mer tørre/ sprø. Eks -svigermor lagde de sånn siden hun ikke likte vafler man kunne vinke med, som hun uttrykte det. God frokost.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #3 Skrevet 25. mars 2023 Man trenger ikke oppskrift for å lage vafler. Bare sleng sammen det man har. Bakepulver er unødvendig. Vafler et til kveldskos her, ikke frokost. Og da med rømme og syltetøy. Anonymkode: 4f679...14a
ReneRene Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #4 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man trenger ikke oppskrift for å lage vafler. Bare sleng sammen det man har. Bakepulver er unødvendig. Vafler et til kveldskos her, ikke frokost. Og da med rømme og syltetøy. Anonymkode: 4f679...14a Sant nok og enig i det. Jeg ville bare skrive en enkel oppskrift i tilfelle noen ikke har lagd vafler før. Blir ikke vaflene flate uten bakepulver?
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #5 Skrevet 25. mars 2023 Skal lage vaffel utpå formiddagen her. Håper sola kommer som avtalt,så skal vi sitte ute😀 Anonymkode: 88912...4e2
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #6 Skrevet 25. mars 2023 ReneRene skrev (4 minutter siden): Sant nok og enig i det. Jeg ville bare skrive en enkel oppskrift i tilfelle noen ikke har lagd vafler før. Blir ikke vaflene flate uten bakepulver? De fleste har nok laget vafler før. Og har de ikke det, så finnes det ferdigrøre… En vaffelrøre har naturlig heving og trenger ikke bakepulver Anonymkode: 4f679...14a
ReneRene Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): De fleste har nok laget vafler før. Og har de ikke det, så finnes det ferdigrøre… En vaffelrøre har naturlig heving og trenger ikke bakepulver Anonymkode: 4f679...14a Naturlig heving?? Men ok. Trenger ikke diskutere.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #8 Skrevet 25. mars 2023 ReneRene skrev (12 minutter siden): Sant nok og enig i det. Jeg ville bare skrive en enkel oppskrift i tilfelle noen ikke har lagd vafler før. Blir ikke vaflene flate uten bakepulver? Og da tror du at de søker her inne. Du er nå søt i din egen lille verden hvor du veien, sannheten og livet. Anonymkode: 01dfb...d29
ReneRene Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #9 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og da tror du at de søker her inne. Du er nå søt i din egen lille verden hvor du veien, sannheten og livet. Anonymkode: 01dfb...d29 Hæ? 🤣 En tråd om vafler liksom. Jeg prøvde bare å dele en vaffelrøre 😂
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #10 Skrevet 25. mars 2023 ReneRene skrev (25 minutter siden): Naturlig heving?? Men ok. Trenger ikke diskutere. De har egg i seg, egg fungerer som hevemiddel til en viss grad. Det er sikkert det hun mener. Selv har jeg alltid i litt bakepulver fordi jeg liker det bedre. Anonymkode: ad06e...3bb
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #11 Skrevet 25. mars 2023 Jeg noterte meg ReneRene sin jeg. 😊 Jeg har brukt denne i alle år. Søkte på verdens beste vafler, og vi syns den ER verdens beste vafler. Fra Sjømannskirken i København. Anonymkode: 3c5d4...ee3
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #12 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Man trenger ikke oppskrift for å lage vafler. Bare sleng sammen det man har. Bakepulver er unødvendig. Vafler et til kveldskos her, ikke frokost. Og da med rømme og syltetøy. Anonymkode: 4f679...14a Så vafler er ikke til frokost? Men amerikanske pannekaker er helt greit som frokost?? Hvor er logikken? Her har vi jevnlig grove vafler til frokost eller til lunsj på skolen. Han er dårlig på å spise frokost, men grove vafler spiser han Anonymkode: 341d5...8ed
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #13 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Så vafler er ikke til frokost? Men amerikanske pannekaker er helt greit som frokost?? Hvor er logikken? Her har vi jevnlig grove vafler til frokost eller til lunsj på skolen. Han er dårlig på å spise frokost, men grove vafler spiser han Anonymkode: 341d5...8ed Hun skriver da faktisk at vafler ikke er til frokost hos dem. Hva andre gjør er sikkert ganske irrelevant. Les nå ordentlig før du setter på deg krenkehatten😂 Anonymkode: 01dfb...d29
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #14 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Og da tror du at de søker her inne. Du er nå søt i din egen lille verden hvor du veien, sannheten og livet. Anonymkode: 01dfb...d29 I alle dager, stått opp med feil fot først i dag? Anonymkode: 06abe...497
amandine Skrevet 25. mars 2023 #15 Skrevet 25. mars 2023 (endret) Vi holder på med vaffelsteking nå, når herrene Mann og Minstemann har kommer hjem fra trening, jeg har kommet fra tur og frøknene Tenåringsdøtre har stått opp. Vaffeldag må selvfølgelig markeres! Endret 25. mars 2023 av amandine
LillaGorilla♥♥ Skrevet 25. mars 2023 #16 Skrevet 25. mars 2023 Vi rekker ikke idag, men tenker invitere pappa ned på vafler imorgen ettermiddag. Takker for tips 😊
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #17 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Man trenger ikke oppskrift for å lage vafler. Bare sleng sammen det man har. Bakepulver er unødvendig. Vafler et til kveldskos her, ikke frokost. Og da med rømme og syltetøy. Anonymkode: 4f679...14a Jøss, særeste og sureste svaret jeg har sett her i dag. Det er ikke alle som er komfortable med vaffelrøre. Til informasjon. Anonymkode: 39884...971
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #18 Skrevet 25. mars 2023 Tenkte å lage denne idag. Ikke prøvd den før. 😊 https://mills.no/soft-flora/oppskrift/sotpotetvafler/ Anonymkode: 5cd68...486
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #19 Skrevet 25. mars 2023 Jeg pleier å bruke Toro Vaffelmiks, synes den er god. Anonymkode: d6aba...872
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #20 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg pleier å bruke Toro Vaffelmiks, synes den er god. Anonymkode: d6aba...872 Nei, posene er så langt fra gode! Du MÅ lage vafler på skikkelig vis, ellers kan man likegodt la være! Anonymkode: 4afa8...902
ReneRene Skrevet 25. mars 2023 Forfatter #21 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Tenkte å lage denne idag. Ikke prøvd den før. 😊 https://mills.no/soft-flora/oppskrift/sotpotetvafler/ Anonymkode: 5cd68...486 Jeg liker ikke søtpotet må jeg innrømme, men akkurat i vaffelrøren kan jeg se at det må passe. Skal prøve denne selv.
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #22 Skrevet 25. mars 2023 ReneRene skrev (25 minutter siden): Jeg liker ikke søtpotet må jeg innrømme, men akkurat i vaffelrøren kan jeg se at det må passe. Skal prøve denne selv. Lager mye søtpotetlapper, som er veldig gode, så regner med at disse blir like gode (eller kanskje bedre med tanke på at det er vaniljesukker i disse) og ikke i lappene. 😊 Anonymkode: 5cd68...486
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #23 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, posene er så langt fra gode! Du MÅ lage vafler på skikkelig vis, ellers kan man likegodt la være! Anonymkode: 4afa8...902 Det må hun da aldeles ikke. Toro er helt fint det. Anonymkode: 98cb7...e5e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #24 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Det må hun da aldeles ikke. Toro er helt fint det. Anonymkode: 98cb7...e5e Nei, kjære vene, posene er ikke gode, langt ifra! Har du smakt vanlige vafler? Og disse posene tar da ikke særlig kortere tid enn å lage ordentlige vafler! Anonymkode: 4afa8...902
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #25 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Nei, kjære vene, posene er ikke gode, langt ifra! Har du smakt vanlige vafler? Og disse posene tar da ikke særlig kortere tid enn å lage ordentlige vafler! Anonymkode: 4afa8...902 Hva så? Spiller det virkelig noen rolle for deg om andre liker å bruke de posene. Anonymkode: 7e8df...77f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå