Gå til innhold

Det er veldig mye "umodent" her?!

Anbefalte innlegg

Hva legger dere i det uttrykket? Det er så mange temaer som kommer opp hvor en del brukere roper opp om at noen er umodne. Som om det er verdens verste egenskap, det er jo en ting. I flere tilfeller tenker jeg som helt åpen ikke er teprentabel for flertallet her : å, for et fritt menneske. Og ærlig! 

Jeg heier på sånt. Men mange her dømmer.

Umodenhet er for meg mangel på grunnleggende kunnskap. Først og fremst. Når det gjelder sosial forståelse og Ikke minst ærlighet. En viss forståelse for kultur og åpenhet. 

Men det harmonerer ikke med det jeg ofte ser her. Tvert i mot blir det betraktet som umodent! 

Så forklar meg? 

Endret av ReneRene
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439092-det-er-veldig-mye-umodent-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvor modent er det å stadig lage klagetråder på andre brukere, og nærmest forlange svar.

Anonymkode: 7f9bd...d1e

Stille spørsmål er vel modent? Ihvertfall hvis en et poeng for ærlige svar ift tema. Og det er jeg absilutt. Veldig også, faktisk 🙂

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ærlighet og manglende modenhet henger da virkelig ikke sammen på noen måte. Hvis det var det du prøvde å si?
Heller ikke det å være åpen eller ha forståelse for kultur.

Anonymkode: c99a1...aa7

Hva er argumentene dine? 

ReneRene skrev (Akkurat nå):

Stille spørsmål er vel modent? Ihvertfall hvis en et poeng for ærlige svar ift tema. Og det er jeg absilutt. Veldig også, faktisk 🙂

Å stille spørsmål på den måten er ikke mye modent nei.

Annonse

Det har jeg jo forklart 🙂

Nei. Mener du at umodenhet og ærlighet/åpenhet er noe av det samme? For du svarer ikke på det når jeg spør, og i hovedinnlegget formulerer du deg springende.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Nei. Mener du at umodenhet og ærlighet/åpenhet er noe av det samme? For du svarer ikke på det når jeg spør, og i hovedinnlegget formulerer du deg springende.

Jeg tenker jo at ærlighet er ganske så modent. Det innebærer jo erkjennelse og tankevirksomhet 🙂

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Da sier du det motsatte av det du sier i hovedinnlegget.

Hvorfor denne diskusjonen egentlig? Kan du ikke heller si hva du betrakter som umodent eller ikke? Vær litt saklig? 

Det mest umodne her inne er at folk alltid tenker person fremfor sak. Det er umodent. Veldig. 

Annonse

Hvorfor denne diskusjonen egentlig? Kan du ikke heller si hva du betrakter som umodent eller ikke? Vær litt saklig? 

Det mest umodne her inne er at folk alltid tenker person fremfor sak. Det er umodent. Veldig. 

Jupp. DET er umodent. Særlig  når brukere går til personangrep. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det har jeg jo skrevet, jeg synes det er umodent å gjentatte ganger skrive klagetråder på andre brukere.

Det har jeg ikke sett så mye til. Jeg tenker om noen har meninger om helt andre ting.

Familiære, i forholdet eller forelske og meninger rundt det. 

Det har jeg ikke sett så mye til. Jeg tenker om noen har meninger om helt andre ting.

Familiære, i forholdet eller forelske og meninger rundt det. 

Det er jo du som skriver klagetrådene, akkurat som denne tråden her er en sånn en.

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo du som skriver klagetrådene, akkurat som denne tråden her er en sånn en.

Det er det som er så merkelig, selvinnsikten i dette er temmelig umoden - å stadig starte klagetråder over andre.

Anonymkode: a3198...dee

ReneRene skrev (2 timer siden):

Å være moden er å tåle å stå i en diskusjon uten å gjemme seg bak springende og uforståelige argument. Å være umoden er å stadig hakke på andre for å få seg selv til å fremstå bedre. Å være moden er å respektere andres mening og argumenter. Å være umoden er å bruke stråmenn når spørsmålene blir for vanskelige. 

Anonymkode: 9f5d2...049

ReneRene skrev (2 timer siden):

Jeg tror dette ble feil.

Dropper denne tråden jeg.

Som alltid når spørsmålene blir litt for seriøse. Å trekke seg fra diskusjoner man selv starter fordi man ikke klarer å stå i meningene sine er absolutt umodent. 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Å være moden er å tåle å stå i en diskusjon uten å gjemme seg bak springende og uforståelige argument. Å være umoden er å stadig hakke på andre for å få seg selv til å fremstå bedre. Å være moden er å respektere andres mening og argumenter. Å være umoden er å bruke stråmenn når spørsmålene blir for vanskelige. 

Se bort fra din første setning er jeg helt enig 🙂 

Jeg forsto ikke helt fin første setning. 

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Se bort fra din første setning er jeg helt enig 🙂 

Jeg forsto ikke helt fin første setning. 

Den første setningen beskriver blant annet å true med å trekke seg fra en diskusjon man selv starter fordi motargumentene blir for ‘on point’. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...