Gå til innhold

Hvordan gikk det med din skolevegrer (ungdom/voksen)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her kom korona og "reddet" min nå 20-åring gjennom vgs. Han var på vei til å droppe ut, men hjemmeskole fungerte så godt at han ikke bare fullførte, men gikk opp 1-2 karakterer i nesten alle fag. Han har et par diagnoser og en del angst, så det å være hjemme ga ham roen han trengte da. Nå går han på folkehøyskole, noe jeg ærlig talt ikke trodde ville gå bra, og han trives helt vanvittig godt. Han har for første gang møtt folk han virkelig liker, fått seg dame og opplever mye mestring og glede. Det kan virkelig anbefales, altså!

Anonymkode: 339b8...507

Her kom også korona og «berget» stumpene etter mer enn to års fravær. Det gav ro, overgang fra barneskole til ungdomsskole (annen skole og nytt miljø). Min har ingen diagnoser, men vi vet årsaken til skolevegringen selv om vi ikke skjønte alt da det sto på som verst. Nå er hen på skolen, og trives, men det er sårbart- f.eks holdt streiken i høst på å vippe oss tilbake igjen. Umenneskelig stor innsats fra oss hjemme, noen viktige personer som helsesykepleier og et par sentrale lærer har bidratt til at vi er på riktig vei vel vitende om at det er skjørt. 

faglig er det utfordringer i fleng som følge av det lange fraværet.

lykke til med deres kamp. 

Anonymkode: b05a0...ca0

Koronastengningen og hjemmeskole reddet min ungdom. Hn var i gang på videregående, faren og jeg kjempet som besatt for å holde hn der. Vi tok en uke hver, kjørte og hentet, vi hadde samtaler på BUP og møter i fleng. Da alt åpnet igjen etter korona hadde noe snudd, og ungdommen fullførte videregående og er nå i gang med studier. Det var et mareritt mens det sto på, og jeg er psykologen på BUP evig takknemlig. Tror han reddet mye av situasjonen for oss.

Anonymkode: c5e7f...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...