Anonym bruker Skrevet 24. mars 2023 #1 Skrevet 24. mars 2023 Har du erfaring med dette legemiddelet? Fortell meg din historie da... Anonymkode: 1d32f...b3e
gorboro Skrevet 30. april 2023 #2 Skrevet 30. april 2023 Jeg startet på wegovy på torsdag. Går overraskende bra. Har lite matlyst og suget etter godteri er nesten borte. Har vært veldig glad i cola uten sukker, men siden torsdag har jeg nesten ikke drukket brus. Spent på om jeg går ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #3 Skrevet 1. mai 2023 Startet tidlig i januar, tatt av 12 kg. Har hatt veldig lite bivirkninger inntil nå (er på 1 mg), skal derfor gå ned igjen til 0,75 mg. Veldig fornøyd så langt. Eneste "plagen" jeg har hatt er at jeg mister matlysten, slik at blodsukkeret blir så lavt at jeg blir svimmel. Anonymkode: 32864...acd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #4 Skrevet 1. mai 2023 Helt fersk og begynte forrige mandag. Så langt går det bra Har ikke hatt noen bivirkninger og gått ned 2 kilo (sikkert mest vann da;) Søtsuget er helt borte og jeg har mindre matlyst. Jeg spiser sunnere, men det er fordi da virker Wegovy best og når jeg først bruker såpass mye penger på dette så må jeg virkelig gjøre en innsats. Brukte mye tid i forkant på å lese meg opp på hvordan jeg kan optimalisere bruken og få best effekt. Har så langt også være flinkere til å bevege meg. Ta trappene på jobb, gå tur om ettermiddagen og være i aktivitet. Men, som sagt: Jeg har kun gått på dette 1 uke. Skal sette andre sprøyta i dag Anonymkode: 4ff65...a4c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #5 Skrevet 1. mai 2023 Tusen takk for svar, folkens. Jeg tror jeg må ta meg en tur til legen for en Wegovy-prat. Hvor mye betaler dere for dette legemiddelet? Og kan jeg spørre om hvor mye dere veier/hvor høy dere er? Anonymkode: 1d32f...b3e
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #6 Skrevet 1. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar, folkens. Jeg tror jeg må ta meg en tur til legen for en Wegovy-prat. Hvor mye betaler dere for dette legemiddelet? Og kan jeg spørre om hvor mye dere veier/hvor høy dere er? Anonymkode: 1d32f...b3e Betalte rundt 1700,- for 4 x 0,25 Er 162 og veier 82 kilo Anonymkode: 4ff65...a4c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #7 Skrevet 1. mai 2023 Er 160 og veide 74 kg, fikk fordi jeg snorket. Anonymkode: 32864...acd
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #8 Skrevet 1. mai 2023 Du må ha bmi over 30 eller over 27 med tilleggsplager. Det finnes en definert liste over hva som regnes som tilleggsplager. Min erfaring er derimot at legene ikle helt følger protokollen for utskriving av medikament. Jeg ble ikke engang veid - måtte selv oppgi vekt (og det etter at resepten var skrevet ut) jeg opplever mindre matlyst og søthunger. Bivirkninger mine er svimmelhet og noe hodepine Det kjipe med at legene er for snille til å skrive ut preparater er sannsynligvis at det ikke blir frigitt på blå resept! Anonymkode: 94480...845
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #9 Skrevet 1. mai 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du må ha bmi over 30 eller over 27 med tilleggsplager. Det finnes en definert liste over hva som regnes som tilleggsplager. Min erfaring er derimot at legene ikle helt følger protokollen for utskriving av medikament. Jeg ble ikke engang veid - måtte selv oppgi vekt (og det etter at resepten var skrevet ut) jeg opplever mindre matlyst og søthunger. Bivirkninger mine er svimmelhet og noe hodepine Det kjipe med at legene er for snille til å skrive ut preparater er sannsynligvis at det ikke blir frigitt på blå resept! Anonymkode: 94480...845 Må si jeg er glad det ikke går på blå resept i det hele. Nå du ser hvor mange som ikke får dekket viktige kreftmedisin, eller migrenemedisin som gjør folk invalid til tider, pga pris, blir det for dumt at slankemedisin blir dekket Anonymkode: 99db6...b4d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #10 Skrevet 1. mai 2023 Har gått på wegovy i snart 4 uker. Har gått ned i overkant av 5 kg. Har i tillegg til lagt litt om på kosthold og teller kalorier. Er stort sett ikke sulten, søte ting smaker ikke godt. Spiser jeg for mye eller for fort blir jeg kvalm og får vondt i magen. Eneste bivirkning jeg har er tendenser til obstipasjon, sikkert på grunn av for lite væskeinntak tenker jeg. Er 165 høy og veide 99.5 kg da jeg begynte på Wegovy Anonymkode: 0353b...d7d
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #11 Skrevet 1. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Må si jeg er glad det ikke går på blå resept i det hele. Nå du ser hvor mange som ikke får dekket viktige kreftmedisin, eller migrenemedisin som gjør folk invalid til tider, pga pris, blir det for dumt at slankemedisin blir dekket Anonymkode: 99db6...b4d Fedme er da også en sykdom med alvolige følger. Det burde ikke dekkes for folk som ikke har helsefarlig overvekt, men blå resept for mennesker med BMI over 35 burde være en selvfølge. Anonymkode: 402f2...8f2
gorboro Skrevet 1. mai 2023 #12 Skrevet 1. mai 2023 Jeg er 169 og ca 85 kg. Har gått ned fra 95 kg uten wegovy, men det stoppet opp så er veldig glad for å prøve wegovy. Merker at suget etter mat er nesten borte. Må huske å spise slik at jeg ikke blir svimmel eller kvalm. Håper dette er det som skal til for å bli normalvektig.
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2023 #13 Skrevet 1. mai 2023 Hvordan går dere frem hos legen for å få dette? Jeg tør ikke bestille time for å spørre om å få 🙈 Jeg er 161 og veier 79 kg så har en bmi på over 30, i tillegg har jeg endel tillegsplager med hjerte/lunge sykdom blant annet. Har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt, men klarer det ikke 😕 Anonymkode: c9b75...3d6
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2023 #14 Skrevet 2. mai 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan går dere frem hos legen for å få dette? Jeg tør ikke bestille time for å spørre om å få 🙈 Jeg er 161 og veier 79 kg så har en bmi på over 30, i tillegg har jeg endel tillegsplager med hjerte/lunge sykdom blant annet. Har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt, men klarer det ikke 😕 Anonymkode: c9b75...3d6 Du må bare gjøre det. Du er jo overvektig. Det verste som skjer er at du får et nei. Anonymkode: 3757c...2c2
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2023 #15 Skrevet 2. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hvordan går dere frem hos legen for å få dette? Jeg tør ikke bestille time for å spørre om å få 🙈 Jeg er 161 og veier 79 kg så har en bmi på over 30, i tillegg har jeg endel tillegsplager med hjerte/lunge sykdom blant annet. Har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt, men klarer det ikke 😕 Anonymkode: c9b75...3d6 Som andre sier her, snakk med legen og fortell om de tilleggsplagene du har. Etter reglene, så har du rett på det. Anonymkode: 32864...acd
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2023 #16 Skrevet 2. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Hvordan går dere frem hos legen for å få dette? Jeg tør ikke bestille time for å spørre om å få 🙈 Jeg er 161 og veier 79 kg så har en bmi på over 30, i tillegg har jeg endel tillegsplager med hjerte/lunge sykdom blant annet. Har prøvd utallige ganger å gå ned i vekt, men klarer det ikke 😕 Anonymkode: c9b75...3d6 Jeg er like høy og veier sikkert ti kg mer enn deg. For ordens skyld har jeg ikke begynt på wegovy enda, men skal nok i løpet av året. Jeg har slanket meg mange ganger og har ganske store psykiske sperrer for å snakke om vektproblemet mitt. Jeg ser også at legen går ut i fra at for å bli så tykk så må en spise veldig mye og veldig usunt. Jeg ser jo på f.eks Helsekos Furuseth at mange overvektige gjør det, men jeg har aldri gjort det. Jeg er imidlertid veldig impulsiv og kan fort dytte innpå det som tilfeldigvis står foran meg eller spise litt for store porsjoner. Jeg har også en tendens til å ikke prioritere mat før jeg nesten svimer av. Da velger jeg nok fort det alternativet som tar kortest tid. Det var også innfallsvinkelen da jeg tok det opp med legen. Jeg var der for noe annet og tok det opp på slutten av timen. Min store bekymring er at jeg skal spise mye «beige» mat og ikke få i meg nok næringsstoffer om jeg går på medisin som regulerer appetitten ned. Jeg er mest glad i sunn mat og matlyst er avgjørende for om jeg prioriterer å lage den. Har jeg ikke matlyst tar jeg det enkleste som jeg ikke blir kvalm av som bensin. Det gikk ok selv om legens fordommer gjorde at hun gikk ut i fra at jeg mente mellom måltidene. Selv i dag spiser jeg veldig sjelden mellom måltidene. Jeg fikk ikke korrigert den misoppfattelsen men jeg fikk revet av plsteret. Anonymkode: 402f2...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå