Gå til innhold

Hva bruker du av sminke?

Anbefalte innlegg

Jeg har aldri brukt særlig mye sminke, kun mascara egentlig. Noen få ganger i året litt farge på leppene. Hva bruker du og har du alltid "kunnet" sminke deg bra? Jeg vet ikke en gang hvor jeg skulle begynt hvis jeg skulle endret noe men har lyst til å se litt freshere ut. Blir jo eldre. Liker kun det som ser naturlig ut, derfor er løsvipper og masse knæsje farger ikke-meg. Noen tips? Hva bruker du?

Anonymkode: de1fe...4ad

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439054-hva-bruker-du-av-sminke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til daglig bruker jeg bare på bryn og maskara. Skal jeg pynte meg, bruker jeg fult fjes, foundation, conseler, blush, contour, lipgloss osv. Det finnes mange fine videoer på youtube på hvordan å sminke seg. Det som er viktig å huske på, er; 

- Bruk fuktighetskrem og primer.

- Kremer først, så pudder! Pudderet klumper seg lett hvis du starter med det.

- Husk halsen.

Lykke til, og kos deg! ☺️

Anonymkode: 91b85...6b9

Jeg bruker gode produkter til huden, så den ser som regel fresh ut uten sminke. 

Jeg farger vipper og bryn ca en gang i mnd, slik at jeg føler meg fresh også uten sminke. Noen dager går jeg uten, andre dager bruker jeg litt sminke.

De dagene jeg bruker sminke gjør jeg dette: Jeg børster brynene med litt gele på børsten, ved litt mørke ringer tar jeg litt concealer under øynene og duser den ut slik at det ikke blir synlig overgang, og avslutter med mascara på vippene. På leppene bruker jeg lanolin eller carmex. 

Anonymkode: 3b1ed...3ee

Annonse

Var på tur med ei venninne nå. Hun bruker hele registeret av sminke (og ser bra ut altså, for all del!) Jeg bruker litt foundation under øya og på haka, og kanskje litt pudder om jeg føler det trengs. Og maskara da. det bruker jeg hver dag. 
Skal jeg på fest kliner jeg kanskje til med en eyeliner og noe øyeskygge. Har ikke litt peil på de produktene som skal til for alt disse fancy damene bruker! :)

Anonymkode: 7bf17...fd5

Farget dagkrem og rouge får alle til å se freshere ut på et blunk. Highlighter er også fint for å se bedre ut. Mascara og helt nøytral leppestift. Det tar fem minutter å legge på alt, og da ser alle mye bedre ut. 

Bruker ikke farget krem og farger på bryn og vipper selv fordi jeg er helt mørk med mer farge enn hvit hud. Alt det andre er som sagt både lettvint og lett å legge på, og hvis du er eldre så bør du bruke nøytrale farger og kun som nevnt, ellers ser du lett eldre ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...