Gå til innhold

Hva gjør du om dagen for å få vårfølelse?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ikke noe annerledes. Går turer med hunden hver dag, og de dagene i det siste (det er få!) det har vært pent vær, solen varmer og fuglene kvitrer i skogen, får jeg vårfølelse. 

Anonymkode: a7620...913

Stenger igjen gardinene, setter på fuglekvitter på mobilen, slår på spotterne til full belysning å innbiller meg at det er sola som skinner.

Ikke mye vårfølelse her nei. Holdt på å brekke lårhalsen på isen her ute. 

Anonymkode: 3b67a...99e

Annonse

Innimellom er det jo dager med mildvær og da tiner det fort opp på veiene og fortauene. Jeg setter opp verandadøra litt på slike dager og hører fuglekvitret. Det gir god vårfølese. 

En kjøretur på bare veier gir også denne følelsen. 

En gåtur i mildvær blant fuglekvitter og sol og noen plussgrader gir også det. 

Så får det være at de fleste morgener må man fortsatt koste snø fra bilen og skrape litt is. Når det tiner opp på formiddagen er det likevel ren nytelse ☀️

Anonymkode: f000c...f6d

Nyter lyset om morgenen med å gå en liten tur med hunden, legger bevisst merke til fuglene som tar helt av inne i buskene, og har allerede plukket med meg noen snøklokker hjem som står i et kjøkkenglass. ❤️ 

Annonse

Planlegger hage, sår inne , planlegger innkjøp til uteplassen, drikker kaffe på trappa og i dag steker jeg vafler til tur i skogen med gutta i ettermiddag . Skal plukke med meg kvister og dyrke frem inne 😊

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Det er så utrolig deilig nå at når jeg drar på jobb klokken 7 om morgenen så er det helt lyst! 

Anonymkode: 3af7b...0f6

Det er en helt egen og stor vårglede! Jeg elsker det!

Ingenting. Det er en følelse jeg får helt av seg selv når assosiasjonene er riktige. Det kan være lukten av våt jord, varmende solstråler, fuglekvitter, lyden av snø/is-smelting. Å oppsøke disse tingene kunstig vil jo etterhvert ødelegge assosiasjonene, og det ønsker jeg ikke.

Jeg har måkt frem en kurvstol fra under verandaen og satt den i solveggen PÅ verandaen, Jeg har ogsp funnet frem et lite bord og kjøpt en krukke med påskeliljer. Voila! Tar med meg saueskinnet ut og får vårfølelse når jeg trenger det. ;)

Anonymkode: c55a4...569

Jeg pleier å pynte med gult og litt påske på trappa. Veldig koselig å få noe levende på trappa igjen ogsålitt kos med litt fargesprakende pynt. Nå er det kunnoen løkblomster på trappa, påskeliljene som var kommest lengst henger som noen slips, men de lever enda. Mista piffen til å lage noe gøy når det var 40cm snø her en morra og påskeliljene hang. Har laga endel ting til dattra som skal ha salgbod i påska for russegruppa si, så fått litt koselig stemning inne siden jeg har tørket støv av sykunnskaper bla. Egentlig veldig kjekt de bestemte seg for å ha dette, for da har jeg gjort mange ting som er gøy og koselig men som jeg ikke har tatt meg tid til ellers (også er minste russ neste år slik at jeg kan ta meg tid til å ikke bare være mamma )

Anonymkode: 324c8...af5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...