Anonym bruker Skrevet 27. mars 2023 #151 Skrevet 27. mars 2023 Anonym bruker skrev (På 26.3.2023 den 23.16): Hærverk, alvorlig sykdom hos familie langt borte, eksta leksehjelp, barnepass, sportsutstyr osv. Det hender rett som det er at flere ting skjer tett etter hverandre. Anonymkode: 69fa0...5dd Du er ikke forplikta til å dekke barns hærverk. Det er vel begrensa oppad til 2000 kroner. Akutt sykdom hos familie langt borte gjelder kun dem som har familie langt borte. Ekstra leksehjelp for 12.000 kroner, eller barnepass for så mye? Da må du enten ha veldig mange barn eller ha latt regningene hope seg opp gjennom et år... Sportsutstyr har unger noen ganger behov for, men så akutt at de absolutt ikke kan vente? Anonymkode: cbba8...3f8
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #152 Skrevet 28. mars 2023 Ja, ferie er viktig! Men jeg kan spare 10.000 per mnd til ny buffer, så det er ganske vesentlig mtp svaret mitt. Hadde svart nei om ikke muligheten for å bygge buffer kjapt var tilstede. Anonymkode: fb8c2...88d
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #153 Skrevet 28. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Du er ikke forplikta til å dekke barns hærverk. Det er vel begrensa oppad til 2000 kroner. Akutt sykdom hos familie langt borte gjelder kun dem som har familie langt borte. Ekstra leksehjelp for 12.000 kroner, eller barnepass for så mye? Da må du enten ha veldig mange barn eller ha latt regningene hope seg opp gjennom et år... Sportsutstyr har unger noen ganger behov for, men så akutt at de absolutt ikke kan vente? Anonymkode: cbba8...3f8 Jeg tenker de fleste skjønner at sportsutstyr og leksehjelp ikke er akutte uforutsette utgifter Det var utrolig dårlige eksempler. Men arbeidsledighet, økte renter, en vaskemaskin som ryker, en uventet tannlegeregning, bilreparasjon, TV som ryker, behov for ny PC til skoleungdommen osv kan tære hardt på økonomien. Dette er ikke spesifikt for HI, men mer generelle tanker om akutte utgifter som kan komme. Før jul røyk oppvaskmaskina vår. Det ble lekkasje i huset. 3000 kr for å reparere maskina og 5000 kr i egenandel til forsikringsselskapet…. Og så ble det plutselig bestemt at det skulle være juleball på ungdomsskolen! Selvfølgelig KUNNE vi sk at 14-åringen ikke fikk gå eller ikke fikk kjole til ballet. Men akkurat DET hadde jeg ikke samvittighet til! Selv om både kjole og sko ble kjøpt brukt, gikk det fort en 1000-lapp til klær, inngang osv. Anonymkode: 96635...184
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2023 #154 Skrevet 28. mars 2023 Jeg ville ALDRI reist på ferie med så lite penger i bakhånd. Hadde aldri klart å slappe av eller kose meg. I sommer røyk vaskemaskinen og et av bildekkene samme uke. Det kom på 10 000 kroner. Uken etter hadde vi vannlekkasje. Det kostet meg 10 000 til i egenandel. Anonymkode: dc0b9...f37
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå