Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #76 Skrevet 25. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (54 minutter siden): Nå er det ikke sånn at en ferietur MÅ være en dyr tur til syden. For min del så hadde økonomisk trygghet trumfet syden hver eneste dag i uken. Når det er sagt så unner jeg alle en ferie. Jeg hadde bare ikke dratt på en dyr ferie med dårlig økonomi. I forrige uke tok kjøleskapet kvelden og uken før var det varmtvannsberederen sin tur. Det er viktig for meg at slike ting ikke velter lasset. Lett for den dom har penger å si! Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #77 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Det fjerner akkurat det problemet, men det skal faktisk veldig lite til før det oppstår et uventet behov for 12.000. En ting er å velge en slik risiko for deg selv, men med barn er det direkte uforsvarlig. Anonymkode: 69fa0...5dd Vi har skjønt hva du mener🙄 Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #78 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (45 minutter siden): Jeg kunne gjort det! Viktig å leve👍🏼 Vi har ca 600.000kr i buffer, men mannen tjener langt over gjennomsnittet. Anonymkode: 99bcf...f9b Det er jo greit å si når man sitter med 600 000 i buffer. Anonymkode: 79da6...f0a
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #79 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Lett for den dom har penger å si! Anonymkode: 09883...ecf Jeg har vokst opp med og levd majoriteten av voksenlivet mitt med stram økonomi, og jeg er definitivt enig i resonnementet om at man reiser ikke på en dyr ferietur hvis det innebærer å fjerne omtrent all økonomisk sikkerhet, da velger man noe billigere. I mange år var det eneste vi kunne ta oss råd til små ting som tur på kino, én dag i en fornøyelsespark og et par dager på en hytte vi fikk låne nesten gratis ol. som sommerferieturer, og det gikk da helt fint det også. Anonymkode: 324e8...00e
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #80 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (14 timer siden): Så du mener vi gjerne burde holde oss hjemme? Mange momenter som du skriver her som er usikre, men har du noen ganger tross dette bare tenkt at det gjør jeg? Har ikke bra økonomi og ser ikke ut som det blir bedring på den gjerne verre. Vi har ikke hatt noe som helst ferie siden 2019. Kan godt være det ikke går bra og det kan være det går bra. Håper det siste. Nå er ihvertfall turen bestilt så får det gå som det går. Anonymkode: 6c41d...124 Å ha dårlig økonomi er ikke en grunn til å oppføre seg uansvarlig. Tvert i mot. Livet skylder deg ikke utenlandsferie. Du skylder derimot samfunnet og familien din å være så ansvarlig som overhodet mulig så ikke du blir en byrde for alle. Anonymkode: 6c6c4...a26
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #81 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Å ha dårlig økonomi er ikke en grunn til å oppføre seg uansvarlig. Tvert i mot. Livet skylder deg ikke utenlandsferie. Du skylder derimot samfunnet og familien din å være så ansvarlig som overhodet mulig så ikke du blir en byrde for alle. Anonymkode: 6c6c4...a26 Drar den litt langt der eller? Byrde? Det er snakk om å bruke sparepenger (ikke kreditt) på ferie 😅 Det er ett godt stykke igjen før offentlig gjeldsordning, frem til det er nok resten av samfunnet lykkelig uanfektet av andres bruk av sparepenger. Anonymkode: f3929...8aa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #82 Skrevet 25. mars 2023 Jeg har sagt at du bør reise og nyte ferien, men Kypros er vel ganske dyrt reisemål? Fant du ikke noe rimeligere? Anonymkode: 50aa8...2c0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #83 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Å ha dårlig økonomi er ikke en grunn til å oppføre seg uansvarlig. Tvert i mot. Livet skylder deg ikke utenlandsferie. Du skylder derimot samfunnet og familien din å være så ansvarlig som overhodet mulig så ikke du blir en byrde for alle. Anonymkode: 6c6c4...a26 Herregud, skjerp deg. En byrde liksom🙄 Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #84 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Jeg har vokst opp med og levd majoriteten av voksenlivet mitt med stram økonomi, og jeg er definitivt enig i resonnementet om at man reiser ikke på en dyr ferietur hvis det innebærer å fjerne omtrent all økonomisk sikkerhet, da velger man noe billigere. I mange år var det eneste vi kunne ta oss råd til små ting som tur på kino, én dag i en fornøyelsespark og et par dager på en hytte vi fikk låne nesten gratis ol. som sommerferieturer, og det gikk da helt fint det også. Anonymkode: 324e8...00e Fint for dere. Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #85 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Herregud, skjerp deg. En byrde liksom🙄 Anonymkode: 09883...ecf Ja, en byrde. Alle disse som bare "må" unne seg noe de ikke har råd til og deretter klager over økonomi og hvor urettferdig det er at hun ikke har penger til å leve for nå når plutselig vaskemaskinen ryker, når hun selv har tatt alle valgene som førte dit. Man bruker ikke bufferen til ferie. Har man ikke råd uten å gjøre det så må man ha en billigere ferie. Anonymkode: 6c6c4...a26
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #86 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Ja, en byrde. Alle disse som bare "må" unne seg noe de ikke har råd til og deretter klager over økonomi og hvor urettferdig det er at hun ikke har penger til å leve for nå når plutselig vaskemaskinen ryker, når hun selv har tatt alle valgene som førte dit. Man bruker ikke bufferen til ferie. Har man ikke råd uten å gjøre det så må man ha en billigere ferie. Anonymkode: 6c6c4...a26 Skjerp deg. Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #87 Skrevet 25. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (2 timer siden): Nå er det ikke sånn at en ferietur MÅ være en dyr tur til syden. For min del så hadde økonomisk trygghet trumfet syden hver eneste dag i uken. Når det er sagt så unner jeg alle en ferie. Jeg hadde bare ikke dratt på en dyr ferie med dårlig økonomi. I forrige uke tok kjøleskapet kvelden og uken før var det varmtvannsberederen sin tur. Det er viktig for meg at slike ting ikke velter lasset. Det forstår jeg godt. Og er jo klar over st ting kan ryke. For en liten stund siden måtte vi ha ny vaskemaskin og rett etter oppvaskemaskin. Her er jeg ikke vant å ha mye i buffer. Så om jeg klarer 12000 innen vi reiser er jeg fornøyd og må jo fortsette å spare etterpå og. Men jeg forstår argumentene dine godt. Har virkelig gått frem og tilbake på dette i lang tid nå. Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #88 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Ja, en byrde. Alle disse som bare "må" unne seg noe de ikke har råd til og deretter klager over økonomi og hvor urettferdig det er at hun ikke har penger til å leve for nå når plutselig vaskemaskinen ryker, når hun selv har tatt alle valgene som førte dit. Man bruker ikke bufferen til ferie. Har man ikke råd uten å gjøre det så må man ha en billigere ferie. Anonymkode: 6c6c4...a26 Er klar over at økonomien er dårlig i utgangspunktet. Så har gått mange runder her. Og vet og at jeg må knipe inn og ikke unne oss noe særlig fremover. Men at jeg skal bli en byrde. For hvem? Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #89 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg har sagt at du bør reise og nyte ferien, men Kypros er vel ganske dyrt reisemål? Fant du ikke noe rimeligere? Anonymkode: 50aa8...2c0 Er det så dyrt der? Har sett på masse forskjellig her. Og endte der. Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #90 Skrevet 25. mars 2023 Jeg håper jo ikke at jeg går på en smell med denne turen. Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #91 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg håper jo ikke at jeg går på en smell med denne turen. Anonymkode: 6c41d...124 Sørg i hvertfall for å ha en veldig god reiseforsikring. Med så lite i buffer vil det kunne bli katastrofe om noe skjer så dere må kjøpe nye biletter for å komme dere hjem en av ungene skulle knuse et vindu eller du skulle knekke en tann. Anonymkode: 69fa0...5dd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #92 Skrevet 25. mars 2023 Jeg hadde aldri i verden kost meg på ferie om jeg visste jeg levde på de siste pengene jeg hadde. Og ja - har vært der. Å stå på ferie å sjekke nettbanken før hver gang kortet skulle trekkes gjør jeg aldri igjen. Nå har vi heldigvis en helt annen økonomi enn da, og kan «unne» oss lange utenlandsferier. Men - en uke i hytte på fjellet med mange turer, strikketøy og bok er fader meg ganske digg det og. Og MYE billigere. Anonymkode: ef7c0...4d7
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #93 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde aldri i verden kost meg på ferie om jeg visste jeg levde på de siste pengene jeg hadde. Og ja - har vært der. Å stå på ferie å sjekke nettbanken før hver gang kortet skulle trekkes gjør jeg aldri igjen. Nå har vi heldigvis en helt annen økonomi enn da, og kan «unne» oss lange utenlandsferier. Men - en uke i hytte på fjellet med mange turer, strikketøy og bok er fader meg ganske digg det og. Og MYE billigere. Anonymkode: ef7c0...4d7 Hvis man må leie den hytta blir det ganske dyrt det også. Anonymkode: 50aa8...2c0
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #94 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Hvis man må leie den hytta blir det ganske dyrt det også. Anonymkode: 50aa8...2c0 Det kan det bli avhengig av komforten du krever. Leier du en enkel hytte fra Statsskog kan du få det for ca 7000 for en uke. Anonymkode: 69fa0...5dd
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #95 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Sørg i hvertfall for å ha en veldig god reiseforsikring. Med så lite i buffer vil det kunne bli katastrofe om noe skjer så dere må kjøpe nye biletter for å komme dere hjem en av ungene skulle knuse et vindu eller du skulle knekke en tann. Anonymkode: 69fa0...5dd Har reiseforsikring gjennom Tryg. Håper jeg er bra dekket der., Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #96 Skrevet 25. mars 2023 Nå kjente jeg at jeg fikk bismak på hele turen. Uff. Må legge dette vekk noe. Jeg gjør jo dette for å glede en. Minne og opplevelse i sol og fint vær. Anonymkode: 6c41d...124
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #97 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Det kan det bli avhengig av komforten du krever. Leier du en enkel hytte fra Statsskog kan du få det for ca 7000 for en uke. Anonymkode: 69fa0...5dd Det er mye penger Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #98 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Nå kjente jeg at jeg fikk bismak på hele turen. Uff. Må legge dette vekk noe. Jeg gjør jo dette for å glede en. Minne og opplevelse i sol og fint vær. Anonymkode: 6c41d...124 Kos dere! Livet er til for å nytes Anonymkode: 09883...ecf
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #99 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Nå kjente jeg at jeg fikk bismak på hele turen. Uff. Må legge dette vekk noe. Jeg gjør jo dette for å glede en. Minne og opplevelse i sol og fint vær. Anonymkode: 6c41d...124 Nei, nå er det bestilt, betalt og du har forsikring (Tryg er meget bra selskap). Se frem og gled deg til det du VET skal skje, ikke bekymre deg for det som kanskje kan skje. Det går stort sett alltid bra, de fleste bekymringer skjer aldri. Bare fortsett å være nøye med hva du bruker i hverdagen, så skal du et her går helt fint og ordner seg skal du se. Anonymkode: f3929...8aa
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2023 #100 Skrevet 25. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det kan det bli avhengig av komforten du krever. Leier du en enkel hytte fra Statsskog kan du få det for ca 7000 for en uke. Anonymkode: 69fa0...5dd Såpass for de enkle hyttene til Statsskog? Hadde ikke giddet Anonymkode: 2e538...75d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå