Gå til innhold

Ville du gått fra mannen din om han kom i rullestol?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva hvis dere måtte laget huset til et tilpasset hus da? 

Anonymkode: c23f8...719

Ja, da hadde han røket ut. Ev kunne han bodd i garasjen. Den er isolert. 

Anonymkode: 3b347...a77

Annonse

Nei. Søsteren min bodde hos meg da hun havnet i rullestol. Huset ble bygget om av hjelpemiddelsentralen og hun bodde hos meg i 12 år etter at hun havnet i stolen. Det skulle jeg taklet fint. Hvis man tenker på det seksuelle, så ville man klart å løse det helt greit tenker jeg

Anonymkode: 50753...e84

Det hadde ikke hatt noe å si. Vi måtte nok ha endret endel ting i livene våre, men slik er ikke noe unormalt egentlig. Folk får kreft og livet må tilpasses både på kort og lang sikt, folk blir syke, friske osv.  Dette er slikt som hører livet til. Om forholdet vårt hadde tålt det er en annen sak, jeg har hørt at det kan tære på så om det vil gjøre det aner jeg jo ikke. 

Har en datter som heldigvis ikke har en kjæeste som tenker å avslutte forholdet bare pga en rullestol eller to. Hun har nå fått to rullestoler. Hun har ikke kommet dithen at hun er avhengi av de,men når den tiden kommer så står de klare og hun er vant med de. En fantastisk kommune vi bor i som kommer med hjelpetiltak før det er krise. Det går nedover for min datter, vi ser kroppen visner litt og litt hver dag, så at de ordner dette før det egentlig er nødvendig er deilig. Han har ingen planer om å forlate henne selv om hun blir lenket til en rullestol og de har lagt bort ønsket om barn i en alder av 20år. De skjønner nå det ikke er mulig om ikke noen plutselig finner en mirakelku for min datter.

Anonymkode: 17342...744

Vi bygger hus nå, og selv om vi alle er friske og raske bygger vi det slik at detcallerede nå er lett fremkommelig for rullestol. Man vet jo aldri hva som kanskje med oss eller noen som står oss nære.

Anonymkode: 11207...4dd

Om det bare er føttene som svikter og ikke hodet så hadde jeg overhodet ikke gått fra min kjære nei. Ville sett mulighetene, ikke problemene. Ville solgt huset og kjøpt et med livsløpstandard så vi slapp trapper. Trappeheis er selvsagt en mulighet, men tror jeg ville hatt alt på ett plan uansett.  

Anonymkode: 473e3...085

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Nå har jeg vært gift med mannen i snart 20 år. Aldri i livet om jeg går fra han. Jeg har vært syk i 19 av 20 år sammen. Ha har alltid vært ved min side. 

Anonymkode: 3aa8b...fa4

Samme livshistorie her der jeg er syk. Mannen min er en stayer. Han går jeg gjennom ild for. 

Anonymkode: aa67d...eda

Absolutt ikke. Skal mer for å forlate mannen jeg valgte å gifte meg med og få barn med. Da vi bygget hus bygget vi det på ett plan så vi hadde ikke trengt store ombygninger. Har dessuten forsikring. Jeg har forresten en svigermor som sitter i rullestol. 

Anonymkode: 76733...683

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Hvis du plutselig fikk en handikappet partner? 

Anonymkode: c23f8...719

Mannen min døde etter en grusom ulykke. Men det var en periode på sykehuset at vi faktisk hadde håp for at han skulle overleve. Da jeg satt ved den sykesengen tenkte jeg med meg selv at jeg ville ta ham med meg hjem uansett hvilken tilstand han var i, så lenge han fikk lov å overleve.

Dessverre gikk det feil veg med ham, men det verste jeg hører er at folk sier "hvis han hadde overlevd, så hadde han jo uansett vært veldig handicappet, han hadde ikke hatt noe liv."

Jeg tenker at det er en egoistisk tankegang. Det er nådeløst å snakke sånn. Man trenger ikke være funksjonsfrisk eller produktivt for å være et verdifullt menneske. Jeg savner mannen min hver dag, og om han så hadde kommet hjem sengeliggende, så skulle jeg med største glede ha pleiet ham hver dag resten av livet, bare for muligheten til å legge meg inntil ham hver kveld og hviske sammen før vi sovner.

Anonymkode: 4e3e6...e34

Kanskje. Ikke på grunn av rullestolen eller praktiske tilrettelegginger, men fordi partneren min håndterer egen sykdom ekstremt dårlig. Jeg mistenker at hen ville blitt langtidsdeprimert og utviklet rusproblemer. Da ville jeg nok gått.

Anonymkode: dda35...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...