Gå til innhold

Kunne dere klart å bo på Svalbard?

Anbefalte innlegg

Vi har bodd der i 4 år, så ja jeg hadde lett flyttet opp igjen. Eneste minuset er at det ikke er så mangen valg når ungdomen skal på videregående. 

Er nok en mulighet for deg å få en ringevikar stilling også, hvis du er interessert i å tjene litt ved siden av uføretrygden. 

Vi klarte ikke å spare spesielt mye når vi bodde der, ganske dyrt å bo å leve der oppe.

Anonymkode: 54ff0...f77

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Vi har bodd der i 4 år, så ja jeg hadde lett flyttet opp igjen. Eneste minuset er at det ikke er så mangen valg når ungdomen skal på videregående. 

Er nok en mulighet for deg å få en ringevikar stilling også, hvis du er interessert i å tjene litt ved siden av uføretrygden. 

Vi klarte ikke å spare spesielt mye når vi bodde der, ganske dyrt å bo å leve der oppe.

Dyr mat? 

Anonymkode: 2e17c...6de

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Dyr mat? 

Ja, maten var dyr. Vi hadde bleie unger når vi bodde der, det var også dyrt. Dyrt å reise til fastlandet, vi hadde en gratis hjemreise i året, men det var litt lite, så vi betalte som regel en tur ned selv også i løpet av året.

Men alkohol og tobakk var sykt billig, vi spøkte med at det var billigere å gi ungene øl en melk.

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Skal ungdommen bli med dere? 

Jeg hadde i utgangspunktet ikke orket, men man skal aldri si aldri.

Anonymkode: c8295...e97

I utgangspunktet vil jeg ha ham med meg ja, men innser at det kanskje ikke blir så veldig kult for ham. Han går ut ungdomsskolen i juni og skal ha seg et friår/modningsår (autisme). Så lenge han har internett og kan trene vil han muligens trives hvor som helst. Men tenkte også å begynne med øvelseskjøring da, hvordan er det med bilkjøring der? Regner med det ikke er kjøreskole 🤔

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Ja, maten var dyr. Vi hadde bleie unger når vi bodde der, det var også dyrt. Dyrt å reise til fastlandet, vi hadde en gratis hjemreise i året, men det var litt lite, så vi betalte som regel en tur ned selv også i løpet av året.

Men alkohol og tobakk var sykt billig, vi spøkte med at det var billigere å gi ungene øl en melk.

Okei skjønner, er akkurat sånn info jeg trenger 😳😄 

Hvordan er det med bilkjøring der? 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Okei skjønner, er akkurat sånn info jeg trenger 😳😄 

Hvordan er det med bilkjøring der? 

Det er veier og vi kjørte endel pga kulden og mørket, men det er ikke mange milene med vei. Var ikke rundkjøring når vi bodde der, regner ikke med at det er det nå heller. 

Greit treningsrom og svømmebasseng, mye aktivitet i hallen. 

Det kunne jeg. Jeg har så mange hobbyer at jeg ikke hadde kjedet meg eller følt emg ensom. Selv om jeg ikke er noe naturmenneske som går på ski, langturer osv så hadde jeg kost meg ute der også. Jeg er mye ute, men ikke den typiske turgåeren. Er ute i all slags vær, selv om jeg nyter å være inne når det er dårlig vær også. 

Mine unger hadde også taklet det fint om det var for to år, det tror jeg de ville ha vært med på uten å tenke seg om. Akkurat nå hadde det ikke passet siden de går linjer på vgs som helt sikker ikke er der, men det er jo en annen sak. Eldste hadde nok storkost seg, yngste hadde nok fått litt mark frem til un hadde blitt kjent med alle som bodde der. Hun er ekstremt sosial så savnet etter vennene hadde nok kommet, men når hun hadde blitt kjent med endel forskjeølige og funnet ut at det går ann å ha kontakt med venner over internettet så hadde det gått fint. Hun fikk seg en ny venn på over nitti for noen år siden, så de må ikke være jevngamle heller. 

Anonymkode: 1850d...e58

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Kan du flytte dit når du er ufør da? Man kan jo ikke flytte dit uten jobb der. 

Man kan flytte dit så lenge man har et sted å bo og kan forsørge seg selv, og det kan man med uføretrygd.

Anonymkode: 313e4...044

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...