Gå til innhold

Dere som har hatt valp og jobber

Anbefalte innlegg

Hvor gamle var deres hund/valp når den begynte å være alene hjemme en hel arbeidsdag, 8 timer?

Når jeg googler finner jeg at de kan det fra de er 5-6 måneder gamle.
Folk jeg har snakket med sier alt fra ALDRI før de er 1 år til fra de var 2 måneder gamle.
De som begynte tidlig sier også at jo eldre hunden blir jo vanskeligere blir det

Hvilken erfaring har dere?

Anonymkode: 606d8...2a9

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144439020-dere-som-har-hatt-valp-og-jobber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi ordnet det sånn med arbeidsgiver at en av oss var hjemme til valpen var rundt 5 måneder. Da økte vi rolig på opp til 5-6 timer alene fra hun var rundt 6,5-7 måneder, så kom sommerferien med skolefri, så dermed var hun 9 måneder gammel før hun var alene hjemme i mer enn 5-6 timer, men med skolebarn ble det sjeldent lenger enn det uansett. 

Anonymkode: 91ac5...5b6

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi ordnet det sånn med arbeidsgiver at en av oss var hjemme til valpen var rundt 5 måneder. Da økte vi rolig på opp til 5-6 timer alene fra hun var rundt 6,5-7 måneder, så kom sommerferien med skolefri, så dermed var hun 9 måneder gammel før hun var alene hjemme i mer enn 5-6 timer, men med skolebarn ble det sjeldent lenger enn det uansett. 

Altså, ene hadde hjemmekontor før lunsj, den andre etter, eller hadde valpen med på jobb en halv dag her og der.

Den var faktisk 6 måneder. Men, det var trening fra første stund sånn ettter et par dager bare. Jeg gikk til butikken og tilbake etter ca to uker bare, og det tok ca tre kvarter. Før det gikk jeg i postkassen, ut i hagen og til naboen fks hvor den var alene fra noen minutter til et kvarter.

Dette handler også litt om rase. En wippet og en nakenhund fks tåler dårlig å være alene i likhet med Husky, mens en shæfer og rottweiler klarer det bedre. Sånn generelt. 

HI her.

Valpen er nå 4 måneder gammel og hadde egentlig tenkt å vente til over sommerferien.
Er mest mannen som har hjemmekontor med valpen, men brått så kom det en omorganisering som resulterte i at han får ny sjef, og da blir muligheten for hjemmekontor mye mindre fra om en månedstid.

Valpen klarer å være alene hjemme i opptil 2 timer nå.

I tillegg driver vi også å sjekker muligheten for hundebarnehage i nærheten

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

HI her.

Valpen er nå 4 måneder gammel og hadde egentlig tenkt å vente til over sommerferien.
Er mest mannen som har hjemmekontor med valpen, men brått så kom det en omorganisering som resulterte i at han får ny sjef, og da blir muligheten for hjemmekontor mye mindre fra om en månedstid.

Valpen klarer å være alene hjemme i opptil 2 timer nå.

I tillegg driver vi også å sjekker muligheten for hundebarnehage i nærheten

Det kommer jo an på trening dere har gjort. 8 timer ser mye ut, men nå har ikke hunder tidsperspektivet vi har, så er den vant til to timer alene, så klarer den mer. Syns det er vanskelig å si så mye mer om det da den jo egentlig er for ung til å være alene så lenge. Så rase og muligheter til å gjøre fra seg og området den får være på samt mulighet til lek/ aktivitet spiller også inn. Radio bør være på, men det vet du sikkert. 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...