Gå til innhold

Kan 9 barn på en avd med 3-4 åringer i bhg være alene på en avd ?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jeg krangler ikke, det var jo du som bragte det inn i tråden.....

Anonymkode: 344d9...523

Nei, det var ikke meg. Men jeg sier at det KAN skje når den ansatte ikke har kontroll på gruppen. Jøsseball altså. 

Anonymkode: 514e3...1d3

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det var ikke meg. Men jeg sier at det KAN skje når den ansatte ikke har kontroll på gruppen. Jøsseball altså. 

Jeg forstod veldig godt hva du skrev og er helt enig.

Anonymkode: a4f5d...0b2

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det gjør jeg faktisk ikke i dette tilfellet. Du må bare skjønne hva du leser. Ikke ett eneste sted har jeg forsvart det du påstår. 

Neivel 

Anonymkode: 15d9c...ddb

En bekjent førte oversikt over hvor mange timer de var fullt bemannet over en periode på 3 eller 4 uker i høst. Småbarnsavdeling, 4 voksne, 2 pedagoger og 2 assistenter. Ingen voksne på avdelingen var syke i denne perioden. 10 timer og 15 minutters åpningstid. I utgangspunktet var det full bemanning i 4 timer og 45 minutter om dagen. Etter å ha trukket fra pauser, møter og plantid var de i snitt fullt bemannet i 3(!) timer i uka. Så alle barnehageforeldre der ute, barnehageansatte, og ikke minst barna deres, trenger at dere stiller høyere krav og krever bedre bemanning i barnehagene. Politikerne hører ikke på de ansatte i barnehagen, men kanskje de hører på dere!

Anonymkode: 275b9...f3f

Gjest Danida
Pobie skrev (På 23.3.2023 den 4.19):

Det kan man jo ikke gå utifra. Hvis man har dårlig tid eller kanskje fra en annen kultur og står der i 5 minutter uten at noen dukker opp kan man ikke forvente at foreldre skal gå på leting etter en ansatt. 

Det var en gang jeg hentet eldste (6) på skolen og han var i et område han aldri hadde vært før og han gråt og det var ingen voksne med han og han selv ville ikke fortelle hvorfor han var der, da ble jeg faktisk så forfjamset at jeg bare gikk derifra med han. Kom oss 10-15 minutter fra skolen før jeg tenkte over at jeg burde funnet noen og sagt ifra. Sendte melding til læreren senere og fikk en forklaring, men akkurat der og da falt det meg ikke inn å si ifra til noen. 

Jeg kunne også fint ha bare hentet. 
Hvis de voksne er så langt vekk at jeg må gå i et annet bygg for å si fra at jeg henter, så trenger de jo et wake-up call...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...