Gå til innhold

Noen som har tråkket over?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Pass på at du har kompresjon på nå i kveld, kjøl ned og legg foten høyt. Det kan ta tid før det blir helt bra. 

Anonymkode: 597a5...5ed

Er 1 uke siden det skjedde. Har kjølet ned flere ganger den siste uken 

Anonymkode: a0b97...950

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Hvor lenge er det vondt og hovent? 

Tråkket over for 1 uke siden. Er litt hoven ennå og litt vondt i hockeykulen. Begynte på jobb igjen i dag. Står og går hele dagen. Var det litt dumt? Har ikke vært hos legen. 

Det synes jeg var dumt, jeg ville ikke belastet den hele dagen når den fremdeles er hoven.

Og jeg lærte noe nytt av deg, har aldri hørt hockeykulen før, ante ikke at den ble kalt det ☺️

Anonymkode: f0754...30d

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det synes jeg var dumt, jeg ville ikke belastet den hele dagen når den fremdeles er hoven.

Og jeg lærte noe nytt av deg, har aldri hørt hockeykulen før, ante ikke at den ble kalt det ☺️

Vet ikke om alle kaller den det, men jeg gjør det 😁

Annonse

Optatium skrev (8 minutter siden):

Skikkelig overtråkk kan ta flere uker å hele. Men det er bra å være i bevegelse, blodgjennomstrømning er bra for tilheling. 

Takk for svar. Hvor lenge bør jeg ha smerter før jeg kontakter lege? 

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Er 1 uke siden det skjedde. Har kjølet ned flere ganger den siste uken 

Påberop deg ihvertfall 4 uker. Ha benet høyt når du kommer hjem. Pute under foten på natten. Så denger i løse lufta. 

Anonymkode: 5f414...864

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Takk for svar. Hvor lenge bør jeg ha smerter før jeg kontakter lege? 

Lege er mest sannsynlig ikke stedet. Ta heller en time hos fysioterapeut om det ikke et vesentlig mye bedre om en uke til. Betal fot en time og få noen øvelser. Mye mer verdt enn en lege som ikke kan si all verden. 

Optatium skrev (1 time siden):

Lege er mest sannsynlig ikke stedet. Ta heller en time hos fysioterapeut om det ikke et vesentlig mye bedre om en uke til. Betal fot en time og få noen øvelser. Mye mer verdt enn en lege som ikke kan si all verden. 

Støtter dette av egen erfaring. Lurt å få øvelser fra fysioterapeut.

Anonymkode: b34c3...908

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvor lenge er det vondt og hovent? 

Tråkket over for 1 uke siden. Er litt hoven ennå og litt vondt i hockeykulen. Begynte på jobb igjen i dag. Står og går hele dagen. Var det litt dumt? Har ikke vært hos legen. 

Enormt dumt. Bruk krykker i minst 3-4 uker.
Jeg er fortsatt plaget av ei overtråkking som skjedde i 1995. Og dette er grunnen.

Anonymkode: 5b9bd...173

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Støtter dette av egen erfaring. Lurt å få øvelser fra fysioterapeut.

Anonymkode: b34c3...908

Fysio vil si at du skal holde den mest mulig i ro, og at når du går opp og ned trapper skal du gå ett og ett trinn. Gå opp på "god fot" og ned på "dårlig fot" og flytt den andre foten etter, ett og ett trinn.

Anonymkode: 5b9bd...173

Annonse

Optatium skrev (6 timer siden):

Skikkelig overtråkk kan ta flere uker å hele. Men det er bra å være i bevegelse, blodgjennomstrømning er bra for tilheling. 

Bevegelse er bra, men å gå på den hele dagen på jobb er ikke bra. Ankel kan være kompliserte greier og man kan angre dypt på at man ikke tok seg litt ekstra tid til å bli bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...