Gå til innhold

Jeg er en voksen dame

Anbefalte innlegg

Gjest Danida
Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvor finner man et nytt nettverk?  Tror ikke det er så lett. Har prøvd i 20 år. Jeg sliter med indre kaos og ekstremt masse følelser i hytt og pine. 

Anonymkode: b8d4e...000

Kvitte seg med det gamle nettverket som bare ødelegger deg innvendig. Det kunne være en start.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg er avhengig av de for å kunne ha en jobb. Alternativet er au-pair, men det blir for dyrt. Jeg kan ikke flytte pga trenger mye hjelp. Barna er også knyttet veldig til foreldrene mine og det hadde blitt en altfor stor belastning for spesielt et av barna

Hvorfor er du avhengig av dem for å ha jobb? Vi andre klarer da å ha en jobb uten å lene oss på foreldrene våre...

Hva er "mye hjelp" og hvorfor trenger du det?

Det er veldig få som har au-pair selv om de jobber altså.

Anonymkode: 9194b...76e

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hvorfor er du avhengig av dem for å ha jobb? Vi andre klarer da å ha en jobb uten å lene oss på foreldrene våre...

Hva er "mye hjelp" og hvorfor trenger du det?

Det er veldig få som har au-pair selv om de jobber altså.

Fordi jeg kan ikke både levere og hente, hvordan gjør du det da? Med logistikken?

Jeg vet det er på som har au-pair.... 

Skrevet
Danida skrev (2 timer siden):

Kvitte seg med det gamle nettverket som bare ødelegger deg innvendig. Det kunne være en start.

Da spør jeg, hvor kan jeg finne et nettverk? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Da spør jeg, hvor kan jeg finne et nettverk? 

På Finn.no. Ærlig talt, er det et seriøst spørsmål? Man bygger nettverk gjennom skole, bhg, fritidsaktiviteter for barn eller en selv, interesser, nabolag, osv osv. 

Anonymkode: ed0ff...24b

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Fordi jeg kan ikke både levere og hente, hvordan gjør du det da? Med logistikken?

Vil det si at du bruker foreldrene dine hver eneste dag? Det er jo helt vannvittig å trenge så mye hjelp, da må du gjøre noen endringer for å få hverdagen din til å gå opp tenker jeg.

En periode jobbet jeg litt redusert for å rekke å hente i barnehagen. Gikk 15-20 min tidligere hver dag.

Har en venninne som er sykepleier og ble skilt, hun fikk tilrettelagt turnus fordi hun var alenemor.

Man må rett og slett gjøre de endringene som kreves, eller ansette noen til å passe barna.

Da jeg var ungdom jobbet jeg hos en nabo, der var hun sykepleier og han flyger. De prøvde jo så godt det lot seg gjøre å få turnusene deres til å gå opp, men noen ganger gjorde de ikke det og da var jeg barnevakt. Jeg kunne hente i barnehagen, passe til leggetid og legge barna. Så satt jeg med lekser eller så tv til mammaen var ferdig på kveldsvakt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

De fleste barnehager har åpent 10 timer - om du ikke greier dette bør du bytte yrke. 

Anonymkode: 17fc2...152

Skrevet

Regner med du er enslig? Jeg rekker heller ikke å levere og hente i barnehagen med jobben min. Er helt avhengig av mannen min der. Hadde jeg vært alene måtte jeg jo ha gjort noen endringer for å få hverdagen til å gå rundt. Jeg hadde sannsynligvis flyttet nærmere jobb da for å ikke ha så lang reisevei. Alternativt byttet jobb eller jobbet kortere dager.

Anonymkode: bf8d9...aba

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vil det si at du bruker foreldrene dine hver eneste dag? Det er jo helt vannvittig å trenge så mye hjelp, da må du gjøre noen endringer for å få hverdagen din til å gå opp tenker jeg.

En periode jobbet jeg litt redusert for å rekke å hente i barnehagen. Gikk 15-20 min tidligere hver dag.

Har en venninne som er sykepleier og ble skilt, hun fikk tilrettelagt turnus fordi hun var alenemor.

Man må rett og slett gjøre de endringene som kreves, eller ansette noen til å passe barna.

Da jeg var ungdom jobbet jeg hos en nabo, der var hun sykepleier og han flyger. De prøvde jo så godt det lot seg gjøre å få turnusene deres til å gå opp, men noen ganger gjorde de ikke det og da var jeg barnevakt. Jeg kunne hente i barnehagen, passe til leggetid og legge barna. Så satt jeg med lekser eller så tv til mammaen var ferdig på kveldsvakt. 

Jeg bruker de 3 dager i uken. Jeg kan ikke gå ned i stilling pga jeg må ha inntekt. Jeg har vurdert å flytte, men har ikke fast jobb og barna er så knyttet til familien og skole/bhg.

Jeg får 6-7 tusen mindre i mnd pga fedre ikke har bidragsevne. 

Jeg vet ikke hvor jeg kan få tak i en sånn ungdom som deg ❤️

Skrevet

Regner med du er enslig? Jeg rekker heller ikke å levere og hente i barnehagen med jobben min. Er helt avhengig av mannen min der. Hadde jeg vært alene måtte jeg jo ha gjort noen endringer for å få hverdagen til å gå rundt. Jeg hadde sannsynligvis flyttet nærmere jobb da for å ikke ha så lang reisevei. Alternativt byttet jobb eller jobbet kortere dager.

Anonymkode: bf8d9...aba

Jeg har prøvd å, for det første å få meg en jobb. Jeg er sjeleglad for at jeg har en jobb, men jeg har ikke en fast jobb. Jeg kan heller ikke gå ned I stilling pga trenger inntekt. Fedrene har ikke bidragsevne, får derfor altfor lite. 

Ja, er en vanskelig situasjon. 

Flytte har jeg vurdert, men barna er knyttet til familien her, 

Skrevet

De fleste barnehager har åpent 10 timer - om du ikke greier dette bør du bytte yrke. 

Anonymkode: 17fc2...152

Det hadde kanskje gått. Da måtte jeg ha levert de kl.7. Og hadde forhåpentligvis kunne hente de kl.17. Men det hadde vært på hengende håret. Jeg ønsker egentlig ikke at de skal være så lenge i bhg

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

På Finn.no. Ærlig talt, er det et seriøst spørsmål? Man bygger nettverk gjennom skole, bhg, fritidsaktiviteter for barn eller en selv, interesser, nabolag, osv osv. 

Ærlig talt, jeg har prøvd å få venner. Men det har ikke gått til nå. Jeg sliter med relasjoner. Syns det er så vanskelig!  Er virkelig ikke lett å få venner.. har slitt hele mitt voksne liv

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg bruker de 3 dager i uken. Jeg kan ikke gå ned i stilling pga jeg må ha inntekt. Jeg har vurdert å flytte, men har ikke fast jobb og barna er så knyttet til familien og skole/bhg.

Jeg får 6-7 tusen mindre i mnd pga fedre ikke har bidragsevne. 

Jeg vet ikke hvor jeg kan få tak i en sånn ungdom som deg ❤️

Prøv på videregående.

De som går helse og oppvekst vil gjerne ha relevante jobber som de kan føre på cv senere. Setter du opp en lapp i klasserommet (snakk med lærer) og tilbyr jobb som fast barnevakt og en attest de kan ta med seg videre i arbeidslivet så er det garantert flere som vil ringe.

Vet ei som gjorde det og hun kunne velge og vrake mellom flere søkere.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Prøv på videregående.

De som går helse og oppvekst vil gjerne ha relevante jobber som de kan føre på cv senere. Setter du opp en lapp i klasserommet (snakk med lærer) og tilbyr jobb som fast barnevakt og en attest de kan ta med seg videre i arbeidslivet så er det garantert flere som vil ringe.

Dette er en veldig god ide.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Prøv på videregående.

Tusen takk for tips 👏❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...