Gå til innhold

Tar dere bare av hverandres ting hjemme?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Er det virkelig vanlig at folk vasker do etter seg på offentlig toalett/jobb?

Hjemme ja, men ikke på jobb? Der er det noen som har betalt for å gjøre det.

Anonymkode: 011e3...5ad

Og der har vi nettopp en slik en, ja. For en ekkel holdning og lite dannet måte å være på!

Anonymkode: d6602...f47

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Liten frustrasjon i dag, alt jeg egentlig ber om er å bli spurt først, og at det blir satt tilbake. 

Helt tullete og bagateller, men ganske irriterende i hverdagen. Kjøper jeg en flaske til å ha på trening. Borte. Termokopp til kaffe. Borte. Hentet ut resept på melatonin. Tomt etter kort tid. Telefonlader jeg bruker hver dag på nattbordet. Borte. Bunkrer opp med en del forbruksting, men i og med det faller helt naturlig å legge tomme esker tilbake i skapet, skjer det at jeg tror vi har noe som viser seg å være tomt allikevel. 

Nå har eldste tatt etter faren, så det å ha ting i orden eller i fred er utopi. Jeg har sagt i fra mange ganger, spør først. Da har jeg i hvert fall muligheten til å ta med hjem fra jobb eller finne frem noe annet, i stedet for å oppdage at jeg mangler i det jeg trenger det. Neida, her er det visst bare å ta og dra. Blir jeg irritert, så er jeg problemet. 

Ville du blitt irritert over sånt? 

Anonymkode: bd112...782

Jeg ville ha sagt fra lenge før det kom så langt at jeg fikk barn som kunne ta etter faren.

Nei, for å svare alvorlig, vi viser hverandre respekt. Men i nødsfall kan vi låne av hverandre. Imidlertid må den som låner noe, gi det tilbake i en faderlig fart når eieren trenger det, om det betyr å vaske drikkeflaska mi mens jeg gjør meg klar til trening. 
Og å spise opp andres medisiner er helt, helt out of the question.

Anonymkode: b7fec...aa6

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

*reseptbelagte medisin*

Anonymkode: c3e81...14d

Ikke den reseptfrie heller. Med unntak av f eks smertestillende og andre generelle ting som er kjøpt inn til hele familien.

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jo når den er lik kan man det

Anonymkode: a178c...d1a

Nei, for da blir det tomt før eieren hadde planlagt å kjøpe ny. Så nei, det gjør man ikke. Man skaffer sin egen, eller spør pent, og godtar svaret.

Nei, vi er ett hjem og for meg er det helt naturlig st vi alle kan ta av det som er ( eneste vi ikke deler er reseptbelagte legemidler) 

Hadde synes det var sært å bo i et hus hvor vi ikke delte

Handler ikke om å "ikke dele", men om å skape mangelsituasjoner og dermed ekstra tidsspille og bryderi for andre. 

Medisiner som er reseptbelagte er jo spesielt å ta fra andre uansett. 

Jeg har ikke så innmari mye som er mitt som ikke kan deles….bortsett fra klær/lommebok/mobil/sminke … ladere har vi en eske av og alle bruker når de trenger… Her er det ikke lov å lade på natta uansett (opplevd husbrann) , så trenger ikke å ha på nattbordet.

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om 12 åringen har lånt høretelefoner eller tøflene mine typ… hva gjør vel det? 

kopper å kar er alles… er ikke det der når jeg trenger da er den ikke ledig osv…

Bryr meg veldig lite om det egentlig. 

Anonymkode: d732a...0a7

Annonse

Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Jeg bryr meg ikke nevneverdig om 12 åringen har lånt høretelefoner eller tøflene mine typ… hva gjør vel det? 

Det gjør noe når du skal pakke til en jobbreise og tenkte å ha med deg begge delene, men ikke finner dem. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Nei, for da blir det tomt før eieren hadde planlagt å kjøpe ny. Så nei, det gjør man ikke. Man skaffer sin egen, eller spør pent, og godtar svaret.

Javel da gjør dere det

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Det gjør noe når du skal pakke til en jobbreise og tenkte å ha med deg begge delene, men ikke finner dem. 

Det er vel bare å spørre 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er vel bare å spørre 

Det funker selvfølgelig når både låneren og tingen befinner seg i nærheten av deg. Dersom poden har tatt med øretelefonene på skolen eller til kompiser, eller jobbsekken din plutselig er blitt med på skoletur og lukter bål og pølser så er ert ikke greit. 

Ingen her har påstått at man ukeblad låne av hverandre. Men man spør, man legger ting tilbake og man sier fra når ting er brukt opp. 

Anonymkode: 5236a...fe1

Hvor er vanlig folkeskikk henne? Er alt bare visket ut? Det er vell da vanlig å spør om å få ting eller låne før man tar det? Hvis mine unger ønsker noe i skapet eller noe, så spør de alltid først. Alt skal ikke være en selfølge. Da snakker jeg ikke om kjøleskapet og slike ting. Der er det fritt frem 

Gladjente00 skrev (2 minutter siden):

Hvor er vanlig folkeskikk henne? Er alt bare visket ut? Det er vell da vanlig å spør om å få ting eller låne før man tar det? Hvis mine unger ønsker noe i skapet eller noe, så spør de alltid først. Alt skal ikke være en selfølge. Da snakker jeg ikke om kjøleskapet og slike ting. Der er det fritt frem 

Folkeskikk? Tja som du ser sp ser msn forskjellig på det helt uten at man er uten folkeskikk bare fordi man gjør det annerledes 

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Folkeskikk? Tja som du ser sp ser msn forskjellig på det helt uten at man er uten folkeskikk bare fordi man gjør det annerledes 

Kanskje det, men takk, kan jeg få er tydligvis visket godt ut hos enkelte. Det handler om å vise respekt for andres eiendeler

Annonse

Gladjente00 skrev (48 minutter siden):

Kanskje det, men takk, kan jeg få er tydligvis visket godt ut hos enkelte. Det handler om å vise respekt for andres eiendeler

Det er familien min ,jeez

Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Hadde sikkert vært litt irriterende akkurat der og da. Et blaff liksom. Men jeg klarer ikke dvele over det. 😅Nå har hun lånt mange ganger og hvis jeg spør så kommer hun jo med det. 

Det funker selvfølgelig når både låneren og tingen befinner seg i nærheten av deg. Dersom poden har tatt med øretelefonene på skolen eller til kompiser, eller jobbsekken din plutselig er blitt med på skoletur og lukter bål og pølser så er ert ikke greit. 

Ingen her har påstått at man ukeblad låne av hverandre. Men man spør, man legger ting tilbake og man sier fra når ting er brukt opp. 

Anonymkode: 5236a...fe1

Dette.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hadde sikkert vært litt irriterende akkurat der og da. Et blaff liksom. Men jeg klarer ikke dvele over det. 😅Nå har hun lånt mange ganger og hvis jeg spør så kommer hun jo med det. 

... hvis hun er hjemme akkurat når du står og pakker. 

Takk for engasjementet damer, litt godt at jeg ikke er helt alene om å synes det er irriterende når ting bare blir borte. Mannen er på jobbreise og jeg våknet til lader som var tatt og tomt for tannkrem. Ingen god start på dagen. 

Det gikk fort over, sånn ca med forslaget å skrive mamma med store bokstaver på drikkeflasken og rosa lader 😅 Takk for den, skal heldigvis ikke mer til å snu frustrasjon til humor. Det er en bagatell i den store sammenheng, men Gud bedre så irriterende der og da. 

Anonymkode: bd112...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...