Gå til innhold

Bendelorm i maten

Anbefalte innlegg

På fredag hadde jeg en helt motbydelig opplevelse! Jeg kjøpte kyllinglår på Meny. Jeg dro hjem og varma den opp i mikrobølgeovnen. Så satt jeg meg ned og spiste. Men så, mens jeg spiste kyllinglåret så kjente jeg plutselig noe seigt og ekkelt og langt i munnen. Jeg spytta ut det som var seigt og ekkelt. Det viste seg faktisk å være en bendelorm! 🤢 Bendelormen har mest sannsynlig boret seg innover i kyllingkjøttet før slaktingen mens kyllingen fortsatt levde og gjemt seg inni der sånn at slakterne ikke så den. Æsj, dette her er det ekleste jeg har opplevd i hele mitt liv! 🤮 Jeg brakk meg høyt minst 15 ganger på rad, det var like før jeg spydde! Kjenner jeg får brekninger fortsatt bare av å tenke på det, kjenner det i halsen nå som jeg skriver om dette... Dette her var bare helt j*vlig ekkelt! Jeg har ringt til Meny-butikken jeg handla på og fortalt om dette, men de trodde tydeligvis ikke på noe av det jeg sa... Kjenner jeg blir irritert! Folk som jobber med kjøtt og mat bør da virkelig sjekke kjøttet før de leverer det til butikkene! Æsj, jeg har i hvertfall mista matlysten på kyllinglår, mest sannsynlig for alltid, etter denne forferdelig ekle opplevelsen... Bendelorm i maten! Æsj! 🤢🤮 Noen av dere som har opplevd noe liknende før?

Anonymkode: afd38...6b1

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144438985-bendelorm-i-maten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Konsistensen på ormen var som gummi, nesten. Den ble vist veldig seig av å bli stekt.

HI

Anonymkode: afd38...6b1

Det var en sene eller blodåre. Kylling har vel heller ikke bendelorm.

Anonymkode: 641a5...9b0

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Alle levende vesener som har en tarm, kan ha bendelorm. Også mennesker.

Anonymkode: ba287...2e9

Men ikke i kjøttet. Bendelorm er en innvollsorm, og bor derfor i tarmen. Den «borer» seg ikke innover i kjøttet slik HI påstår.

Anonymkode: 66933...0d7

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Bare tull. Som jeg sier til ungene - har du ikke dokumentasjon har det ikke skjedd. En bendelorm borrer seg ikke igjennom kjøttet. 

Anonymkode: 5bef6...d65

Atte hæ? Du sier til BARNA at de må ha dokumentasjon på ting for at det skal kunne være sant? Du tuller?? Så om Kari slo Per og ingen filmet, så skjedde det ikke? Og om Per mobber Kari muntlig uten lydopptak så skjer det ikke? 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Atte hæ? Du sier til BARNA at de må ha dokumentasjon på ting for at det skal kunne være sant? Du tuller?? Så om Kari slo Per og ingen filmet, så skjedde det ikke? Og om Per mobber Kari muntlig uten lydopptak så skjer det ikke? 

Det går an å lese bittelitt mellom linjene eller?

Anonymkode: e6c19...901

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...