Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #1 Skrevet 20. mars 2023 I dag fikk jeg mye for pengene på Kiwi. For 1000 kroner fikk jeg: To kilo kjøttdeig, en hel fersk kylling på 1,7 kilo, en stor pakke rømmegrøt, to Fjordland pasta med ost og skinke, 800 gram laksefilet, tre pakker fiskegrateng, Safari yoghurt, eplejuice, oppvaskbørste, smør, tre iskaffe, våtfôr til katt, tre pakker nudler til ungdommen, polarbrød, nøkkelost, en pakke egg, to kilo poteter, cherrytomater, en agurk og frosne erter. Anonymkode: a0173...e24
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #2 Skrevet 20. mars 2023 Nei, jeg er redd for å bli dårlig av maten. Tenker da på kjøtt/kylling Anonymkode: a7a36...83b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #3 Skrevet 20. mars 2023 Hvis jeg finner, så ja. Anonymkode: 7c368...95c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #4 Skrevet 20. mars 2023 Handler gjerne det når jeg har mulighet og har gjort det i mange år. Har Spar som nærmeste butikk og bruker appen deres, men de har nok blitt bedre på å beregne bestillinger for er stadig sjeldnere å finne relevante varer. På Kiwi kunne jeg finne mye tidligere, men der blir det fort utplukket nå. Rema tar seg ikke bryet med å prise ned. Der finner jeg stadig utgåtte varer i hyllene, men sjelden i 50 % disken(som forøvrig er knøttliten) I perioder har nok 50 % av maten vi spiser her i huset vært datovarer og det har til dags dato ikke skjedd at vi har blitt dårlig av noe. Anonymkode: 5c628...ed3
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #5 Skrevet 20. mars 2023 Tror at etter jul har jeg ikke handlet noe fisk, kjøtt, kjøttdeig, pølser, burgere eller kylling for full pris til middager. Alt er på 40 og 50%. Senest i dag fikk jeg tak i 3pakker kyllingfilet a 750gram på 40% de går ut i dag og i morgen. Jeg skulle uansett ha kylling i dag så den blir spist i dag og de to andre fryses. Vi er heldige og har hatt råd til,- og ikke minst,- plass til fryser så da går det greit å kjøpe inn dette i større mengder. Ting som ikke kan fryses ned kjøper jeg ikke såfremt det ikke skal fortæres innen utløpsdato. Eller,- blir litt feil. En del oster kan kjøpe inn samt yoghurt. Ting ER blitt dyrt. En liten bit salmalaks,- kunne kanskje passet to personer om man har en del tilbehør som metter, så kostet denne 93 kroner på 40%..... Var kanskje 350-380 gram... Biff/entrecote,- sånn "enpersons"-stykke, kostet 123 kroner på 50%!!! Av typen EMV. Husker ikke hvilke butikk. Kjøper ikke på 40prosent hvis varene er så dyre utgangspunktet. Anonymkode: ecf5d...60d
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #6 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei, jeg er redd for å bli dårlig av maten. Tenker da på kjøtt/kylling Anonymkode: a7a36...83b Det er ikke lov å selge varer som har gått ut på dato i Norge, så datovarene i butikken går enten ut i dag eller om kort tid. Man blir ikke dårlig av å spise mat som ikke har gått ut enda, det er en god sikkerhetsmargin der altså. Anonymkode: 60b21...63b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #7 Skrevet 20. mars 2023 Om jeg finner noe relevant så kjøper jeg helt klart. Kjøper ikke varer jeg ikke bruker, men er det ting jeg vet blir spist eller drukket opp gjør jeg det helt klart. Siste jeg kjøpte var appelsinjuice. Ferskpresset som gikk ut om 4-5 dager. Kjøper også To good to go av og til, kan være mye godt der, særlig på Meny. De legger oppi alt fra barnemat til marsipan til baking liksom. Men det er mer en forundringspakke da, for du aner jo ikke om du faktisk får noe nyttig. Det er mest for gøy. Anonymkode: 60b21...63b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #8 Skrevet 20. mars 2023 Ja, det har jeg alltid gjort, mest på Kiwi og Rema 1000, spesielt laksefileter, ørretfileter, kyllingfilet og andre kjøttprodukter. Noe bakerivarer kjøper jeg og på kiwi. Men jeg synes at på begge butikkjedene, så blir det sjeldnere og sjeldnere mellom varer som passer meg, mange ganger er diskene helt tomme. Jeg kjøper av og til frukt og grønnsaker i 50% disken hos Spar. På Meny kjøper jeg aldri noe, for der er det som regel bare 20 eller 30%, og det er ofte varer som er dyre i utgangspunktet. Men jeg kikker alltid i alle kurver og disker som har tilbudsvarer, i håp om at det kan være noe jeg vil ha. Kiwi har ofte handlevogner fulle av alt mulig rart, når de skal bytte varer i sortimentet, de kikker jeg alltid i. Anonymkode: 580e6...e63
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 20. mars 2023 #9 Skrevet 20. mars 2023 Går alltid forbi den disken for å finne noe som frister. Mange av datovarene er like gode til langt over bf, for eks ost, egg, yoghurt osv. Kjøttet som ligger der er jo egentlig bedre enn ferskere, så det hamstrer jeg av hvis det er nok.
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #10 Skrevet 20. mars 2023 kjøper gjerne kjøtt og fisk. Men det er stadig mindre varer jeg finner nedpriset. og skal du være heldig må du være op butikken fra morgenen av. det fungerer dårlig nå man er i jobb. Anonymkode: 1a9fa...fd4
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #11 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke lov å selge varer som har gått ut på dato i Norge, så datovarene i butikken går enten ut i dag eller om kort tid. Man blir ikke dårlig av å spise mat som ikke har gått ut enda, det er en god sikkerhetsmargin der altså. Anonymkode: 60b21...63b Det kan ikke stemme, Eiropris selger stadig varer som er gått ut på dato, og varer som er gått ut på daro er jo noe av Holdbart sitt konsept. Anonymkode: 580e6...e63
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #12 Skrevet 20. mars 2023 Ja, masse. Oster og kjøtt går rett i fryser. Anonymkode: a3957...115
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #13 Skrevet 20. mars 2023 Ja det har jeg alltid gjort. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg til tross for god økonomi gjerne sparer penger. Anonymkode: d31a1...fb6
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #14 Skrevet 20. mars 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Det kan ikke stemme, Eiropris selger stadig varer som er gått ut på dato, og varer som er gått ut på daro er jo noe av Holdbart sitt konsept. Anonymkode: 580e6...e63 Da er det ikke snakk om kjøtt og kylling, da er det "best før" varer som ikke blir dårlig så du blir syk av det etterpå. Krydder kan miste litt av smaken osv, men det blir ikke bakterier i det som du blir syk av. Det er ikke lov å selge varer med "siste forbruksdag" som det er på kjøtt og bedervelig mat etter datoen. Anonymkode: 60b21...63b
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #15 Skrevet 20. mars 2023 Ja, er innom butikken hver dag før jobb for å se om de har noen gode tilbud. Fryseren er full av slik mat og dermed kan jeg sette opp en plan for middag en måned fremover kun basert på det i fryseren. Anonymkode: 70a37...a7c
Anonym bruker Skrevet 20. mars 2023 #16 Skrevet 20. mars 2023 Ja, har handlet på datovarer i flere år. Men nå er det nesten ikke noe å hente der lenger, fordi folk med god råd og flere frysere fyller opp hele vogner med datovarer. Synd de som har nok allerede tar det som utgjør en stor forskjell for de med faktisk veldig dårlig råd eller er fattige. Anonymkode: cdee0...4e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå