Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #1 Skrevet 19. mars 2023 Vi har lyst å reise til London på ferie i 2025. Det blir min mann og jeg. Da tenker vi musikaler, teater, museer og div. Vi ønsker å være der i 2 uker. Gjerne på høsten. Sitt å skal planlegge sparing. 2000 kr pr mnd, da har vi 60 000 kr om 30 måneder. Hva er ett realistisk budsjett, med tanke på reise, opphold, forbruk der borte? Anonymkode: 7ced7...088
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #2 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Vi har lyst å reise til London på ferie i 2025. Det blir min mann og jeg. Da tenker vi musikaler, teater, museer og div. Vi ønsker å være der i 2 uker. Gjerne på høsten. Sitt å skal planlegge sparing. 2000 kr pr mnd, da har vi 60 000 kr om 30 måneder. Hva er ett realistisk budsjett, med tanke på reise, opphold, forbruk der borte? Anonymkode: 7ced7...088 Tror nok dere bør spare minst det dobbelte. Anonymkode: dd9ad...e8a
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #3 Skrevet 19. mars 2023 Skal dette dekke hotell, fly, måltid og aktiviteter? Sikker på at dere vil være der i to uker? London er en kjekk by, men jeg er alltid veldig klar for å reise hjem etter fem-seks dager😅(har familie der så er der ganske ofte). Men for all del - det er mye å gjøre, men alt er dyrt! Ville ha beregnet 3000 pr musikal for to personer, elles kan du jo sjekke litt priser her for å gjøre et overslag over hvor mye dere vil gjøre koster: https://www.visitlondon.com Kan ellers anbefale kjøpesenteret Westfield for shopping, mange av de samme butikkene som Oxford Street, bare mindre travelt. I tillegg er det et flott senter, med puber og restauranter. Ting som er gratis, er jo vandring i gatene i feks Notting Hill og Covent Garden, tur i parkene, vandring langs promenaden ved Themsen. Drink ved Neals Yard kan anbefales, en liten, koselig gate ikke langt fra Covent garden. Det er også kjekt å ha vært en tur i Abbey Road bare for å ha vært der. Vandring i Little Venice er også kjempekoselig, og det er fascinerende å se hvordan de rike lever i Belgtavia. Det skal visst også være bra å gå over Tower bridge, men er usikker på om det er gratis. Sikkert ikke. Kan ellers anbefale en tur Tower of London (dyrt, men verdt det!). undergrunnen er genial, men du ser mye mer av byen dersom dere går i gatene - så beregne god tid! Nå har jeg ikke svart på det du lurte på, men kanskje det kom noen brukbare tips likevel;-) London er en kjekk by, så gled dere! NB: Husk gode sko!! Anonymkode: 886e2...618
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #4 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skal dette dekke hotell, fly, måltid og aktiviteter? Sikker på at dere vil være der i to uker? London er en kjekk by, men jeg er alltid veldig klar for å reise hjem etter fem-seks dager😅(har familie der så er der ganske ofte). Men for all del - det er mye å gjøre, men alt er dyrt! Ville ha beregnet 3000 pr musikal for to personer, elles kan du jo sjekke litt priser her for å gjøre et overslag over hvor mye dere vil gjøre koster: https://www.visitlondon.com Kan ellers anbefale kjøpesenteret Westfield for shopping, mange av de samme butikkene som Oxford Street, bare mindre travelt. I tillegg er det et flott senter, med puber og restauranter. Ting som er gratis, er jo vandring i gatene i feks Notting Hill og Covent Garden, tur i parkene, vandring langs promenaden ved Themsen. Drink ved Neals Yard kan anbefales, en liten, koselig gate ikke langt fra Covent garden. Det er også kjekt å ha vært en tur i Abbey Road bare for å ha vært der. Vandring i Little Venice er også kjempekoselig, og det er fascinerende å se hvordan de rike lever i Belgtavia. Det skal visst også være bra å gå over Tower bridge, men er usikker på om det er gratis. Sikkert ikke. Kan ellers anbefale en tur Tower of London (dyrt, men verdt det!). undergrunnen er genial, men du ser mye mer av byen dersom dere går i gatene - så beregne god tid! Nå har jeg ikke svart på det du lurte på, men kanskje det kom noen brukbare tips likevel;-) London er en kjekk by, så gled dere! NB: Husk gode sko!! Anonymkode: 886e2...618 Neste gang jeg skal til London, skal jeg på Afternoon tea på The Sketch👍 Anonymkode: 886e2...618
Anonym bruker Skrevet 19. mars 2023 #5 Skrevet 19. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Neste gang jeg skal til London, skal jeg på Afternoon tea på The Sketch👍 Anonymkode: 886e2...618 Ja, også er er jo alle museene gratis. Kan anbefale de fleste av dem! Det er også fint å gå over the millennium bridge over til Tate modern👍 Anonymkode: 886e2...618
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå