Gå til innhold

Var ikke dette veldig dyrt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte en vanlig rød paprika. Den kostet 36 kroner. En agurk kostet 24.90. Er ikke det veldig dyrt? Har snart ikke råd til å leve mer🥹

Anonymkode: c331c...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig med deg. Jeg og kjøpte to spisspaprika til 36 kr. Og kjenner virkelig på dette med økonomi og å ikke ha råd til noe. 

Anonymkode: 72d35...3a0

Skrevet

Her jeg bor er billigste for to medium spisspaprika 45 kr. De har vært oppi 60 kr.

Har sådd mye paprikafør, så nå satser jeg på egen avling ;)

Har sått potteagurker til å ha i vinduet inne også, og skal ha agurker ute i sommer, i tillegg til å holde meg med nok salat, håper jeg.

Skal også forsøke meg på gulrøtter og noen få andre ting.

Anonymkode: 99b0e...54d

Skrevet

Paprika er dyrt nå, men c-vitaminer får vi av appelsiner også. De er billigere. Er nok tid for å tenke på hva en bør spise og ikke så mye hva en har lyst på nå tror jeg, for mange. 

Skrevet

Samme her. Kjøpte en enkel rød paprika i løsvekt her om dagen. Ble 30 kr. Trodde først jeg hadde lagt vesken på vekta ved et uhell 😅😯

Anonymkode: ab525...bca

Skrevet

Mye av de norske C-vitaminkildene er fortsatt ganske billige. Kjøp poteter, kålrot, gulrot og løk. Det er ganske rimelig, så kan heller de dyre importgrønnsakene begrenses til søndagsmiddag og fest hvis dere vil spare litt på maten.

Anonymkode: ab9b1...a12

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Mye av de norske C-vitaminkildene er fortsatt ganske billige. Kjøp poteter, kålrot, gulrot og løk. Det er ganske rimelig, så kan heller de dyre importgrønnsakene begrenses til søndagsmiddag og fest hvis dere vil spare litt på maten.

Ja, må faktisk tenke sånn nå. Blir kanskje ok med raspet gulrot på tacoen? 🥳

Skrevet

Følg med på tilbudene. Denne uken var det 30% på all frukt og bær på Obs, og den kilden det er definitivt mest c vitamin i er vel kiwi.

Men den 2-pk med paprika fra first price er helt ok altså, og koster en tredjedel.

Anonymkode: a23a9...576

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Følg med på tilbudene. Denne uken var det 30% på all frukt og bær på Obs, og den kilden det er definitivt mest c vitamin i er vel kiwi.

Men den 2-pk med paprika fra first price er helt ok altså, og koster en tredjedel.

Jeg kjøper alltid den, eller tilsvarende fra Xtra. Merker ikke forskjell. 

Anonymkode: eb543...844

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Ja, kjøper alltid den, men den var utsolgt selvfølgelig. Samme med first price egg. Jeg kjøpte en enkelt rød paprika. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Potet som C-vitamin kilde?.. 

Anonymkode: 62b46...a4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Oi så pass, uvitende 😅… finner fortsatt ikke poteten som c-vitamin kilde https://www.nrk.no/rogaland/paprika-pa-topp-1.6814912 

kanskje må lete med lupe

https://frukt.no/ravarer/poteter/

En stor potet inneholder omtrent halvparten av det C-vitaminet du trenger for en dag. Det er riktig at for eksempel kiwi inneholder mer i forhold til vekten, men du klarer deg fint med norske grønnsaker og frukt. En stor pitet ig en porsjon kål vil for eksempel gi deg nok vitamin c for en dag.

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ev lese linken …a56 la ut. 

Anonymkode: 3de14...147

Linken fra BAMA ?! Som leverandør av frukt og grønt… Hvis Bama er blitt eksperter innen ernæring, så er det også nytt…greit å være litt kildekritisk, ingen anbefaler potet som kilde til C-vitamin bortsett fra innlegg her

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

En stor potet inneholder omtrent halvparten av det C-vitaminet du trenger for en dag. Det er riktig at for eksempel kiwi inneholder mer i forhold til vekten, men du klarer deg fint med norske grønnsaker og frukt. En stor pitet ig en porsjon kål vil for eksempel gi deg nok vitamin c for en dag.

Jepp, og det er greit med en porsjon kål - for KÅL er en velkjent kilde for c-vitamin..at noen spiser potet eller ris ved siden av spiller ikke så stor rolle ..

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ja, må faktisk tenke sånn nå. Blir kanskje ok med raspet gulrot på tacoen? 🥳

Kålsalat. 

Anonymkode: 817f8...964

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jepp, og det er greit med en porsjon kål - for KÅL er en velkjent kilde for c-vitamin..at noen spiser potet eller ris ved siden av spiller ikke så stor rolle ..

Jo. Det spiller faktisk en stor rolle. En stor potet dekker omtrent halve dagsbehovet ditt for vitamin c. Ris inneholder nesten ingenting.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Linken fra BAMA ?! Som leverandør av frukt og grønt… Hvis Bama er blitt eksperter innen ernæring, så er det også nytt…greit å være litt kildekritisk, ingen anbefaler potet som kilde til C-vitamin bortsett fra innlegg her

Tror du Bama driver med feilinformasjon? Jaja, neinei. 

Skrevet

Kjøp xtra eller firstprice paprika 2pk i stedet. Betale ca 10,50 for 2pk xtra paprika før helgen. Smaker ikke forskjell.

Anonymkode: 784f0...b48

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

https://helsehverdag.no/potet/hvilket-naeringsinnhold-har-potet/

https://www.vektklubb.no/artikkel/vektklubb/JxleJm/derfor-boer-du-velge-potet-fremfor-pasta-og-ris

Resultat av 1 min googling. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Den tråden her, jeg river meg i håret. Er det c-vitamin i potet? Gulrot på tacoen. 

Jeg er usikker på hva jeg føler etter å ha lest denne tråden 😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tror du Bama driver med feilinformasjon? Jaja, neinei. 

BAMA har ikke ernæring som spisskompetanse, de selger frukt og grønt og lager litt info på nettsiden, that’s it... Det er som å stole på at en fastlege opererer like bra som en kirurg, de er jo leger begge to …

Skrevet
Anonym bruker skrev (49 minutter siden):

Den tråden her, jeg river meg i håret. Er det c-vitamin i potet? Gulrot på tacoen. 

Jeg er usikker på hva jeg føler etter å ha lest denne tråden 😳

At det finns c-vitamin i en potet betyr ikke at det er ernæringsmessig en god c-vitamin kilde for et menneske ..mye sunt i poteten, kalium og magnesium bl a, men ikke c-vitamin 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...