Gå til innhold

Brukte klær er overpriset på finn 😳

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor selger folk brukte klær til en overpris?

Anonymkode: ee435...aa2

Skrevet

Brukte klær er ikke veldedighet. Og det er plenty av gratis klær. Hvis det er slik at du vil ha noe som noen kan få en god pris for så får du betale. 

Anonymkode: 8d2f7...139

Skrevet

Hvis klærne blir solgt, uten at  selger lyver om kvaliteten, er ikke prisen forr høy.

Anonymkode: 73702...25a

Skrevet

Nå vet ikke jeg hva du legger i overpris. 

Hele og pent brukte plagg pleier jeg å selge for ca halv pris av hva du kan kjøpe den for. 

Anonymkode: 7a764...9d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis klærne blir solgt, uten at  selger lyver om kvaliteten, er ikke prisen forr høy.

Anonymkode: 73702...25a

Dette er standardsvaret hver gang noen antyder at noe er overpriset på Finn. Men blir det egentlig solgt? Det meste ser ut til å bli liggende lenge, jeg får i hvertfall opp de samme annonsene gang på gang når jeg søker etter noe.

Anonymkode: 9287d...30d

Skrevet

Veldig mye er overpriset der. Tror ikke folk regner med at frakt gjør at klærne blir mye dyrere. 

Mer fornøyd med Tise i grunnen 

Anonymkode: 66ca2...229

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nå vet ikke jeg hva du legger i overpris. 

Hele og pent brukte plagg pleier jeg å selge for ca halv pris av hva du kan kjøpe den for. 

Anonymkode: 7a764...9d2

Halv pris får man jo lett når det er salg. Jeg ser billige merker blir solgt til typisk halv pris og lignende mens dyrere kvalitetsmerker blir solgt veldig rimelig. Eksempel: kjole Vero Moda førpris 599 selges 299, dyrere merkekjole førpris 3600 selges 300. Så en kjole som koster fem ganger mer ny kan selges for det samme som en kjole fra at billigmerke.

Også merker som er populære blant ungdom selges mye dyrere (type halv pris). Noen prøver å selge for 30% av nypris, og det får de jo bare prøve seg på. 

Med frakt så er det liten vits å kjøpe billige merker eller klær til halv pris av nypris. Sats på kvalitet, kjøp heller mindre. Du kan få noen veldig gode kupp men lag en liste over hva du trenger og start med det først for det er mye som distraherer på Tise. 

Skrevet

Jeg stusser også over det samme. Folk som selger bodyer til 50 kroner stykket osv. 

Anonymkode: 58fbf...0fc

Skrevet

Det er jo markedet som styrer prisen. Overpris er det kun om det blir liggende. Får de solgt for prisen de legger det ut for så er det ingen overpris, selv om mange kan synes det er (for) dyrt. 

Det at dyre klær selges rimeligere/med større prisavslag enn billige er heller ikke overraskende. Mange med god råd  ønsker å bli kvitt klær (og utstyr) raskt. De kunne gitt dem bort, men får da ofte en del useriøse henvendelser. Da velger de en lav pris i stedet. En jeg kjenner bor i et område der folk er rike. På Facebook-sidene der gies det bort mye dyrt (eller selges veldig rimelig).  

Anonymkode: cee4b...f56

Skrevet
Elina skrev (5 timer siden):

Halv pris får man jo lett når det er salg. Jeg ser billige merker blir solgt til typisk halv pris og lignende mens dyrere kvalitetsmerker blir solgt veldig rimelig. Eksempel: kjole Vero Moda førpris 599 selges 299, dyrere merkekjole førpris 3600 selges 300. Så en kjole som koster fem ganger mer ny kan selges for det samme som en kjole fra at billigmerke.

Også merker som er populære blant ungdom selges mye dyrere (type halv pris). Noen prøver å selge for 30% av nypris, og det får de jo bare prøve seg på. 

Med frakt så er det liten vits å kjøpe billige merker eller klær til halv pris av nypris. Sats på kvalitet, kjøp heller mindre. Du kan få noen veldig gode kupp men lag en liste over hva du trenger og start med det først for det er mye som distraherer på Tise. 

Merker som er pop blant ungdom selges helt latterlig dyrt på Tise. Brukte douchebager f.eks, De selges for tett opp mot 2000 kr og da kommer frakten i tillegg. Lurer på hva ungdommen tenker på.

Anonymkode: ed3f3...7db

Skrevet

Jeg merker stor forskjell på pris på ulike steder. 

I Drammen overprises til dels dårlige varer, de samme varene får man i bedre stad og til rimeligere pris i Asker og Bærum. 

Anonymkode: f2159...78f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...