Gå til innhold

Hva er minst stygt på stranda?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ser du på Kompani Lauritzen?

De snakket om det i forrige episode, at vi mennesker ofte er sånn at vi stiller mye høyere krav til oss selv enn til alle andre... Det gjelder på alle arenaer. 

Når du ser en kvinne (eller mann) på stranden, som er litt overvektig, er det noe du reflekterer noe særlig over? Hvorfor skulle andre reflektere noe særlig over synet av deg? Jada, de ser at du er litt overvektig, men tror du virkelig de synes det gjør noe?

Jeg er litt overvektig selv, og har skikkelig eplefasong. Ganske tynne armer og bein, rund om magen. Jeg synes også at badedrakter fremhever det.

Jeg bruker bikini med litt høyt liv, så det ikke blir skikkelig "muffintop" når jeg sprader rundt, men jeg kan brette den ned litt når jeg ligger og soler meg så magen også får litt sol.

Både zizzi, kappahl og lindex har stor mote avdelinger, og min erfaring er at str 42/44 i stor mote avdelingene sitter mye penere enn samme størrelse fra vanlig avdeling. Et design som er laget til en str 34 og forstørret er ikke like pen på som et design laget for oss som er litt mer "frodige".

Anonymkode: ef8cd...c8f

Nei, jeg legger overhodet ikke merke til andre, men har tenkt jeg er litt sær der. Jeg kan gå rett forbi folk jeg kjenner på gata/butikken for jeg "ser" liksom ikke folk rundt meg. Hvis jeg skal tenke gjennom hva folk kler seg i eller hva slags sveis er moderne nå for tiden, så er jeg helt blank. Husker ikke noe om folk jeg har vært i nærheten siden jeg bare ikke legger merke til folk. Ikke engang de jeg har stått og snakket med. 

Men fint å høre at det er vanlig, at ikke alle glor så mye på andre. Har følt det er mest vanlig mtp hvor populært det er å glo på kjendiser og generelt reality programmer og slikt, blogger osv. Virker som mange er superopptatt av hvordan andre folk oppfører seg og ser ut. Men det gjelder sikkert bare interessante folk, ikke fru Keiko på sydentur 🤣

Anonymkode: 29379...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjør på! Ingen kommer til å tenke på dette uansett, det siter bare i ditt hode.

Men hvis du drar om to uker, så rekker du å gjøre noe med den tørre huden - kanskje det kan gi deg litt velfølelse?

Kjøp skrubb og skrubb vekk død og tørr hud i dusjen to ganger per uke. Smør deg med en god bodylotion hver dag frem til du drar, så kommer du til å merke forskjell. 

Anonymkode: 8e968...861

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men hvis du drar om to uker, så rekker du å gjøre noe med den tørre huden - kanskje det kan gi deg litt velfølelse?

Kjøp skrubb og skrubb vekk død og tørr hud i dusjen to ganger per uke. Smør deg med en god bodylotion hver dag frem til du drar, så kommer du til å merke forskjell. 

Og ikke minst få en mye jevnere, penere og langvarig brunfarge etterpå :)

Anonymkode: ef8cd...c8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ok, skal prøve å få til det😊

Skrevet

Som nevt i tråden, så er jo ikke folk blinde, og ser hvordan andre ser ut. Jeg er også en sånn person som liker å observere det sosiale samspillet på ulike arena. Når det kommer til bl.a. bading, så har jeg lagt merke til at de som er komfortabel, stråler mer. Så gå med det du er komfertabel i, om det er bikini, badedrakt, burkini, osv. Er du komfortabel, så synes det bedre enn vekta di. 

Anonymkode: 2b4f8...c02

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok, rutinert du skjønner jeg😉 De pleier sende raskt?

Hehe, ja. 

Det har hendt jeg har fått pakken 2 dager etter bestilling. Tror også du kan få express levering hjem på døra mot noe ekstra betaling. 

Anonymkode: 0d675...71a

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg legger overhodet ikke merke til andre, men har tenkt jeg er litt sær der. Jeg kan gå rett forbi folk jeg kjenner på gata/butikken for jeg "ser" liksom ikke folk rundt meg. Hvis jeg skal tenke gjennom hva folk kler seg i eller hva slags sveis er moderne nå for tiden, så er jeg helt blank. Husker ikke noe om folk jeg har vært i nærheten siden jeg bare ikke legger merke til folk. Ikke engang de jeg har stått og snakket med. 

Men fint å høre at det er vanlig, at ikke alle glor så mye på andre. Har følt det er mest vanlig mtp hvor populært det er å glo på kjendiser og generelt reality programmer og slikt, blogger osv. Virker som mange er superopptatt av hvordan andre folk oppfører seg og ser ut. Men det gjelder sikkert bare interessante folk, ikke fru Keiko på sydentur 🤣

Da jeg studerte drama, så var det viktigste vi lærte å studere andre. Noen av oss har det i seg fra før, og å være nysgjerrig på andre er ikke en negativ ting. Det er faktisk en positiv ting som både gir folk mer empati og gjør folk mindre seovopptatte. Jeg er veldig lite seovopptatte, og retter alltid blikket ut over meg selv. Jeg elsker å få inspirasjon fra andre og det som skjer utenfor meg selv. Å være nysgjerrig på andre trenger ikke bety at man dømmer folk. Jeg dømmer sjelden andre, men jeg bedømmer det meste- både oppførsel og utseende. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Takk! Skal begynne med litt styrketrening igjen snart. Har en skadet arm, så har måttet ta det med ro på det området (også), men kanskje jeg får en motivasjonsboost etter turen. Jeg fantaserer om å bli med "kjerringene" på vanngymnastikk i bassenget, vet de har tilbud om det der. Men da føler jeg meg vel bare enda mer gammel og sliten 🙈

Vanngymnastikk er supert, vannet gir motstand, men liten belastning - go for it! 

Anonymkode: 79da6...c99

Skrevet

Det er forskjell på å observere andre, og det å være opptatt og dømme andre!

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er forskjell på å observere andre, og det å være opptatt og dømme andre!

Ja, det er forskjell. Men likevel er begge deler helt vanlig. Det er rett og slett menneskelig selv om det er ubehagelig å tenke på. Når hi spør, så fortjener hun vel ærlige svar. Vi må skjønne at noen både bedømmer og dømmer oss, og andre la aldri merke til oss. Vi må tåle å vite slike ting. 

Skrevet

Men hva gjør det om noen legger merke til at jeg har bollemage? Jeg legger merke til folk, jeg kan humre og le av folk, jeg kan sikkert himle med øynene inni meg og det må jo være helt greit. 

Skrevet
amandine skrev (1 minutt siden):

Men hva gjør det om noen legger merke til at jeg har bollemage? Jeg legger merke til folk, jeg kan humre og le av folk, jeg kan sikkert himle med øynene inni meg og det må jo være helt greit. 

Ja det er akkurat det. Det er helt greit. 

Skrevet

Jeg har samme kroppsform som deg, og syns jeg kler bikini best. Evt en sånn badedrakt med «skjørt». Vanlig badedrakt blir ihvertfall ikke bra… Kos deg i varmen 👍😀

Anonymkode: 37830...daa

Skrevet

Jeg bruker badedrakt med skjørt, men det er for min egen del, ikke andres. 

Jeg tror folk tenker mest på seg selv jeg. Opptatt av seg og sitt. Skal det sitte noen på stranda der og tenke noe om at jeg veier 10 kg for mye.. Ja, da får de nesten bare sitte der og tenke på det. 

Jeg er mye syk. Kroppen er helt ute å kjøre. Men jeg bader sammen emd barna mine. 

Hvis du vil føle deg bra, ta deg en tur i dusjen på badeland. Der er det alle mulige kropper. Folk som veier mer enn deg, noen ser sånn og slik ut. Der ser du at det fins alt mulig. Du er bra nok som du er. 😊

Anonymkode: b2253...84d

Skrevet

Ryddet for negativ brukerdebatt og avsporing.

Rhodiola, moderator.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...