Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #1 Skrevet 17. mars 2023 Jeg er litt overvektig, og alt sitter på midten, dvs jeg har ikke særlig tykke armer og bein. Jeg er lav og har delte magemuskler så magen buler ganske mye, ser gravid ut. Jeg er også veldig dvask, utrent siden jeg ikke har kunnet trene stort de siste årene pga helse. Bleik er jeg også, med tørr nuppete hud med mye føflekker og jordbærprikker. Så veldig delikat🥴 Hva er minst stygt når jeg skal være på stranda? Legger folk merke til andre og hvordan de ser ut? Jeg synes jeg ser ut som en rar sakkosekk i badedrakt, men magen synes jo godt i bikini. Har fine pupper i bikini da, så de stjeler litt oppmerksomhet. Bør jeg dekke meg til i sarong/sånn luftig strandkjoe eller tåler folk å se litt dvaskt flesk? Drar om to uker, så rekker ikke gjøre mye forbedringer heller😅 Noen tips? Anonymkode: 29379...50b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #2 Skrevet 17. mars 2023 Folk tåler fint å se deg som du er. Det verste som kan skje er at noen tenker "takk og pris at det er fler som ikke er perfekte." Anonymkode: 28c61...e7d
ReneRene Skrevet 17. mars 2023 #3 Skrevet 17. mars 2023 Det du bør gjøre, er å tenke på hvordan du selv forholder deg til folk på stranda. Der har du svaret, for det er dem som tenker akkurat som deg.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #4 Skrevet 17. mars 2023 Ikke tenk på det, det gjør sikkert aldri noen andre heller. Jeg legger av og til merke til ekstra pene damer på stranda, men utover det tenker jeg ikke over hvordan folk ser ut. Dvs at alle som er normale eller lite pene får ha kroppene sine i fred for vurdering. Anonymkode: 28d9b...338
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #5 Skrevet 17. mars 2023 Jeg er nok motsatt av alle andre, for jeg legger merke til folk rundt meg. Jeg sliter med overvekt selv og legger merke til andres kropper. Når man har ekstra på magen syns jeg at det er mest kledelig med en god badedrakt. Det finnes typer med hold-in funksjon, og de kan være fine over bysten også. Finn noe du føler deg vel i, og prøv å nyt varmen. Anonymkode: ca0bd...357
ReneRene Skrevet 17. mars 2023 #6 Skrevet 17. mars 2023 (endret) Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Jeg er nok motsatt av alle andre, for jeg legger merke til folk rundt meg. Jeg sliter med overvekt selv og legger merke til andres kropper. Når man har ekstra på magen syns jeg at det er mest kledelig med en god badedrakt. Det finnes typer med hold-in funksjon, og de kan være fine over bysten også. Finn noe du føler deg vel i, og prøv å nyt varmen. Anonymkode: ca0bd...357 Du er ikke motsatt av alle andre. Jeg legger også merke til hvordan andre ser ut, og jeg tror vel det er minst like normalt som å ikke reflektere over andres utseende i det hele tatt. Det vil ikke si det samme som at jeg dømmer noen for noe, men kan være både kritisk til noe og bifalle noe annet. Endret 17. mars 2023 av ReneRene
Annesmiltillivet Skrevet 17. mars 2023 #7 Skrevet 17. mars 2023 Jeg var nettopp i syden selv (å så deilig!! bare gled deg til varmen!) Er selv overvektig både her å der, blek og tørr hud. Jeg ser ikke så mye på andre, men blir litt glad når jeg ser andre som meg 😂😍 Er litt dritt første dagen, da det er så uvant å gå med så lite klær forann så mange, men så blir man litt brunere, huden blir fort litt finere med mye solkrem og varme. Å da jeg jo "bare" overvektig Jeg har en lang sommer skjorte jeg slenger på meg om jeg skal kjøpe en is eller noe. Veldig mange slenger over seg noe når de skal noe uavhengig av hvordan de ser ut.
sug lut Skrevet 17. mars 2023 #8 Skrevet 17. mars 2023 Ingen andre enn deg bryr seg om det, flytt fokus! Fokuser på at du har mulighet til å være på ei fin strand og kan bade i akkurat det du vil, du.
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #9 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Jeg er nok motsatt av alle andre, for jeg legger merke til folk rundt meg. Jeg sliter med overvekt selv og legger merke til andres kropper. Når man har ekstra på magen syns jeg at det er mest kledelig med en god badedrakt. Det finnes typer med hold-in funksjon, og de kan være fine over bysten også. Finn noe du føler deg vel i, og prøv å nyt varmen. Anonymkode: ca0bd...357 Har kjøpt og prøvd flere badedrakter, men jeg synes det blir så stygt, det fremhever liksom at jeg er feit, og puppene "blir borte". Har aldri sett noen jeg synes er fin i badedrakt, ikke engang slanke fine damer, så har kanskje bare aversjon mot det. Umulig å gå på do også feks, er jo et lite he..... å få av og på. Trenger 3 hjelpere til å stappe og dytte🤣 Anonymkode: 29379...50b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. mars 2023 #10 Skrevet 17. mars 2023 Først og fremst; alle har mer enn nok med seg selv på stranden. Selv foretrekker jeg bikini og pleier å slenge en linskjorte over bikinien og med den og en stor hatt så føler jeg meg kledd😊
Optatium Skrevet 17. mars 2023 #11 Skrevet 17. mars 2023 Helt ærlig, vi som er overvektige er like overvektige med og uten klær. Det gjør ingen forskjell, alle ser det likevel😅 tenk derfor på hva du er vel i, og hva du er komfortabel med å vise frem. Jeg liker bikini fordi jeg syns våt badedrakt er ugreit å ligge og sole meg i. Liker også at magen får farge. Folk ser generelt lite på andre på stranda, vi er ganske selvopptatt😅
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #12 Skrevet 17. mars 2023 mamma til adhd gutt<3 skrev (32 minutter siden): Først og fremst; alle har mer enn nok med seg selv på stranden. Selv foretrekker jeg bikini og pleier å slenge en linskjorte over bikinien og med den og en stor hatt så føler jeg meg kledd😊 Det er jo beviselig feil. Man mister verken syn eller evnen til observasjon selv om man entrer en strand. Anonymkode: ca0bd...357
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #13 Skrevet 17. mars 2023 Jeg bruker tankini. Enkelt å bytte til bikinioverdel nå jeg soler meg og enkelt å gå på do. Anonymkode: 0d675...71a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #14 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg bruker tankini. Enkelt å bytte til bikinioverdel nå jeg soler meg og enkelt å gå på do. Anonymkode: 0d675...71a Aha, det skal jeg sjekke ut, takk! Vet du hvor de har sånne? Ikke sett disse tror jeg. Anonymkode: 29379...50b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #15 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Aha, det skal jeg sjekke ut, takk! Vet du hvor de har sånne? Ikke sett disse tror jeg. Anonymkode: 29379...50b Jeg bestilte mine på Ellos, men de har mange steder. Kommer opp flere når man googler 🙂 Anonymkode: 0d675...71a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #16 Skrevet 17. mars 2023 Det er jo ingen du kjenner der, så hvorfor bry seg om hva de tenker? Du ser dem aldri igjen, og de glemmer deg i samme øyeblikk som du er ute av syne. Gå i bikini, stram opp ryggen og stikk de fine puppene ut! 😃 Anonymkode: 7853a...09b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #17 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg er litt overvektig, og alt sitter på midten, dvs jeg har ikke særlig tykke armer og bein. Jeg er lav og har delte magemuskler så magen buler ganske mye, ser gravid ut. Jeg er også veldig dvask, utrent siden jeg ikke har kunnet trene stort de siste årene pga helse. Bleik er jeg også, med tørr nuppete hud med mye føflekker og jordbærprikker. Så veldig delikat🥴 Hva er minst stygt når jeg skal være på stranda? Legger folk merke til andre og hvordan de ser ut? Jeg synes jeg ser ut som en rar sakkosekk i badedrakt, men magen synes jo godt i bikini. Har fine pupper i bikini da, så de stjeler litt oppmerksomhet. Bør jeg dekke meg til i sarong/sånn luftig strandkjoe eller tåler folk å se litt dvaskt flesk? Drar om to uker, så rekker ikke gjøre mye forbedringer heller😅 Noen tips? Anonymkode: 29379...50b Jeg tror de færreste legger merke til eller bryr seg om hvordan andre ser ut, de fleste har nok med seg selv og folk flest har ikke modellkropp. Dessuten tenker jeg at du sannsynligvis dømmer deg selv unødvendig strengt og at du ser nok helt fin ut som du er. Ta litt peeling og en god bodylotion og ansiktsmaske, litt velvære gjør godt og man føler seg mer vel og det gir positivt utslag på selvtilliten og når man føler seg bra så ser man bra ut også. Gå på stranda og kos deg i sola, da får du farge og D-vitaminer og ser enda bedre ut. Og så tar du akkurat det badetøyet du liker best, dekker deg til med sarong når/hvis du ønsker og føler behov. Jeg liker å dekke meg til litt hvis jeg skal gå til kiosken, toalett eller noe. Angående trening så anbefaler jeg forresten varmt litt styrketrening. Jeg har flere helseutfordringer, diagnoser og skader selv, men det å trene styrke er utrolig bra og gir raskt resultater, man får bedre holdning og fastere kropp og det er ikke så mye som skal til før det blir resultater. Styrketrening kan tilpasses nesten alle kropper, utfordringer og nivåer, kan gjøres hjemme eller i treningssal med avansert utstyr, enkelt utstyr eller bare kroppsvekt/ting man har i hjemmet. Anonymkode: 79da6...c99
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #18 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Jeg bestilte mine på Ellos, men de har mange steder. Kommer opp flere når man googler 🙂 Anonymkode: 0d675...71a Ja, men mye nettbutikker og usikker på om jeg rekker få dem da, men får prøve 😅 Takk til alle som har svart meg, fått litt mere trua på meg nå og skal prøve å bare nyte istedenfor å gå inn i en Keiko state of mind😅 Anonymkode: 29379...50b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #19 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Det er jo ingen du kjenner der, så hvorfor bry seg om hva de tenker? Du ser dem aldri igjen, og de glemmer deg i samme øyeblikk som du er ute av syne. Gå i bikini, stram opp ryggen og stikk de fine puppene ut! 😃 Anonymkode: 7853a...09b Ja! Jeg pleier jo gjøre motsatt med uheldig effekt. Kroker meg sammen i håp om at jeg da skjulte magen, og det vet jeg jo blir helt feil. Fram med puppene, glem magen 😎☀️ Anonymkode: 29379...50b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #20 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Jeg tror de færreste legger merke til eller bryr seg om hvordan andre ser ut, de fleste har nok med seg selv og folk flest har ikke modellkropp. Dessuten tenker jeg at du sannsynligvis dømmer deg selv unødvendig strengt og at du ser nok helt fin ut som du er. Ta litt peeling og en god bodylotion og ansiktsmaske, litt velvære gjør godt og man føler seg mer vel og det gir positivt utslag på selvtilliten og når man føler seg bra så ser man bra ut også. Gå på stranda og kos deg i sola, da får du farge og D-vitaminer og ser enda bedre ut. Og så tar du akkurat det badetøyet du liker best, dekker deg til med sarong når/hvis du ønsker og føler behov. Jeg liker å dekke meg til litt hvis jeg skal gå til kiosken, toalett eller noe. Angående trening så anbefaler jeg forresten varmt litt styrketrening. Jeg har flere helseutfordringer, diagnoser og skader selv, men det å trene styrke er utrolig bra og gir raskt resultater, man får bedre holdning og fastere kropp og det er ikke så mye som skal til før det blir resultater. Styrketrening kan tilpasses nesten alle kropper, utfordringer og nivåer, kan gjøres hjemme eller i treningssal med avansert utstyr, enkelt utstyr eller bare kroppsvekt/ting man har i hjemmet. Anonymkode: 79da6...c99 Takk! Skal begynne med litt styrketrening igjen snart. Har en skadet arm, så har måttet ta det med ro på det området (også), men kanskje jeg får en motivasjonsboost etter turen. Jeg fantaserer om å bli med "kjerringene" på vanngymnastikk i bassenget, vet de har tilbud om det der. Men da føler jeg meg vel bare enda mer gammel og sliten 🙈 Anonymkode: 29379...50b
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 17. mars 2023 #21 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Takk! Skal begynne med litt styrketrening igjen snart. Har en skadet arm, så har måttet ta det med ro på det området (også), men kanskje jeg får en motivasjonsboost etter turen. Jeg fantaserer om å bli med "kjerringene" på vanngymnastikk i bassenget, vet de har tilbud om det der. Men da føler jeg meg vel bare enda mer gammel og sliten 🙈 Anonymkode: 29379...50b All trim er god trim❤️
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #22 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Ja, men mye nettbutikker og usikker på om jeg rekker få dem da, men får prøve 😅 Takk til alle som har svart meg, fått litt mere trua på meg nå og skal prøve å bare nyte istedenfor å gå inn i en Keiko state of mind😅 Anonymkode: 29379...50b Veldig fornøyd med de fra Ellos. Bestill 2-3 forskjellige str og så bare returnerer du de som ikke passer. Anonymkode: 0d675...71a
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #23 Skrevet 17. mars 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Veldig fornøyd med de fra Ellos. Bestill 2-3 forskjellige str og så bare returnerer du de som ikke passer. Anonymkode: 0d675...71a Ok, rutinert du skjønner jeg😉 De pleier sende raskt? Anonymkode: 29379...50b
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #24 Skrevet 17. mars 2023 Jeg er overvektig og bruker kun bikini. Føler meg vel i det, føler meg tykkere i badedrakt av alle ting😅 men jeg bryr meg ikke hva andre tenker. Og som andre sier så tenker jeg heller hvor tøff de er som tørr å gjøre som de vil😊 Anonymkode: baef0...1f4
Anonym bruker Skrevet 17. mars 2023 #25 Skrevet 17. mars 2023 Ser du på Kompani Lauritzen? De snakket om det i forrige episode, at vi mennesker ofte er sånn at vi stiller mye høyere krav til oss selv enn til alle andre... Det gjelder på alle arenaer. Når du ser en kvinne (eller mann) på stranden, som er litt overvektig, er det noe du reflekterer noe særlig over? Hvorfor skulle andre reflektere noe særlig over synet av deg? Jada, de ser at du er litt overvektig, men tror du virkelig de synes det gjør noe? Jeg er litt overvektig selv, og har skikkelig eplefasong. Ganske tynne armer og bein, rund om magen. Jeg synes også at badedrakter fremhever det. Jeg bruker bikini med litt høyt liv, så det ikke blir skikkelig "muffintop" når jeg sprader rundt, men jeg kan brette den ned litt når jeg ligger og soler meg så magen også får litt sol. Både zizzi, kappahl og lindex har stor mote avdelinger, og min erfaring er at str 42/44 i stor mote avdelingene sitter mye penere enn samme størrelse fra vanlig avdeling. Et design som er laget til en str 34 og forstørret er ikke like pen på som et design laget for oss som er litt mer "frodige". Anonymkode: ef8cd...c8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå