Gå til innhold

Når får barna deres dra alene på badeland?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi har hatt faste krav. 

De må kunne svømme 1000 m i basseng, takle ukontrollert fall i vannet fra 2 meter (vi har dyttet dem) og dykke til 2 meter og plukke opp ting fra bunnen.

Begge har bestått den testen da de var 10.

Anonymkode: 5b8f6...aed

Annonse

Her er regelen satt av de som driver stedet, 12 år alene.

Helt greit synes jeg.

Mine har alle vært svømmedyktig fra barnehagealder, og veldig trygge i vannet som 12 åringer, men det er helt greit å forholde seg til reglene som er satt.

Selvfølgelig kan man jo diskutere om en 11-åring som hopper fra 10 meteren ikke burde kunne være alene der, men det har vi sluppet ;)

Anonymkode: 41016...76e

Vi har fulgt regelen i svømmehallen her. Husker ikke hva den er, men husker ungene syns den var overraskende høy. Men de skjønte hvorfor første gang de var der alene. For vennene deres mistet alle sperringer når ikke noen foreldre var med, mine unger syns ikke det var så gøy så de var sjeldent med venner alene etter dette. 

Anonymkode: 1b048...797

12 års aldersgrense på badeland her. Sende 8 åringer til svømmehall alene (som noen skriver) høres helt galskap ut. Det er forøvrig ikke lov noen steder her. Det er det en grunn til. 

Anonymkode: f38af...9d0

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Min på 12 hadde ikke fått lov alene… 

Hun er god på å svømme, men redd for at andre skal trekke henne under vann o.l. 
MINST ungdomsskole alder…

Anonymkode: 6ec33...934

Men det er da badevakter? Jeg syns jeg er hysterisk som ventet til de var tolv, selv om grensen på å gå alene er ellve. Men du er jo mye verre enn meg

Anonymkode: e0ac5...c59

I svømmehallen her er det 10 år. Og da har de dratt alene sånn fra 10-11 års alder. Ikke så stort og det er veldig oversiktlig. Det større badelandet i nærheten har 12 års grense. Og det syntes jeg er fornuftig.  

Anonymkode: 734d0...0d2

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Men det er da badevakter? Jeg syns jeg er hysterisk som ventet til de var tolv, selv om grensen på å gå alene er ellve. Men du er jo mye verre enn meg

Badevakter hjelper ikke alltid, nok av tilfeller hvor de ikke har fulgt med 

Anonymkode: 91768...5d3

Annonse

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Smart å stole på at 16 årige badevakter får med seg alt og redder barnet ditt om uhellet er fremme🙄

Vel her i bygda er det voksne folk som jobber i badeland. Det er to oversiktlige bassenger så anser det som rimelig trygt. Skliene og boblebadene er det så og si umulig å drukne i for en tolvåring.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Smart å stole på at 16 årige badevakter får med seg alt og redder barnet ditt om uhellet er fremme🙄

16 åringer? Det er da voksne, profesjonelle badevakter i en svømmehall/badeland 🙄

Anonymkode: c52dc...793

Vært svømmedyktuge fra de var 5 år, men glad det er 12 års grense. Jeg bader med lillebror mens storesøster på snart 11 badet med venninner. Trenger ikke passe på dem, bare følge med i vannet. 

Anonymkode: ca5b9...48d

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

16 åringer? Det er da voksne, profesjonelle badevakter i en svømmehall/badeland 🙄

Tja ja jo. Noen 16 åringer er veldig usikre, møter ikke blikket, gjemmer seg, så hadde nok vært bedre med en på 30. Men. Man må. bare stole på at de gjør jobben. 

Tror aldersgrense er 10 år her, men siden det er stoler og en plass for voksne å sitte, har vi vært med inn frem til året yngste fylte 13. 

Litt kuslipp på enkelte av ungene her, da føles det tryggere å være med. Enig med de som påpeker hvordan utformingen er, stor forskjell på ett stort, oversiktlig basseng kontra flere avdelinger med bølger og strøm. 

Anonymkode: a62b3...ec9

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Tja ja jo. Noen 16 åringer er veldig usikre, møter ikke blikket, gjemmer seg, så hadde nok vært bedre med en på 30. Men. Man må. bare stole på at de gjør jobben. 

Hva mener du? Er badevaktene 16 år og gjemmer ssg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...