Gå til innhold

Dere som har feriert i Danmark og Kiel med barn

Anbefalte innlegg

Hvor er det best å overnatte rundt Billund? Det må være rent og fint, ikke hytter/motell eller ligende. Prisene i selve Legoland er helt ekstreme, så vi må finne noe annet. 

Vi tenker også kjøre til Kiel og ta Color Line hjem. Noe å anbefale? Evt overnattingssteder i Kiel? 

Hva er verdt å oppleve i Danmark og Kiel med barn fra 4-7 år? Hvordan reise dit, hvor burde vi bo etc? 

Er det noen sted å finne rabatter på Legoland, Color Line etc?

Alt av tips fra dere som har gjort dette tidliger tas i mot med stort takk! ☺️

Anonymkode: 9939c...af1

Fortsetter under...

Vi fant ut at pakkeløsningene til Colorline var billigere enn å kjøpe tingene hver for seg, altså en pakke med båt, inngang til Legoland  og overnatting. Sjekk det opp.

Avstandene i Danmark er veldig små, og om dere vil bo på hotell ville jeg valgt en av byene. Billund er lite, om Lalandia ikke er noe for dere ville jeg droppet å bo der. Ungene mine elsker, virkelig elsker, Lalandia, så vi har bodd der når vi har vært i Legoland ca annenhvert år.

Det er en time å kjøre fra Aarhus til Billund, så om dere vil ha storby og hotell er det et alternativ. Men Vejle og Esbjerg er også greie mindre byer å bo i.

Ungene synes sikkert de kjempe kjempestore strendene på f.eks Hvite sande e.l. steder langs kysten er morsomt å oppleve. Vi har noen store strender i Norge også, men mange barn i Norge har aldri sett slike strender før.

Anonymkode: c49e2...666

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Vi fant ut at pakkeløsningene til Colorline var billigere enn å kjøpe tingene hver for seg, altså en pakke med båt, inngang til Legoland  og overnatting. Sjekk det opp.

Avstandene i Danmark er veldig små, og om dere vil bo på hotell ville jeg valgt en av byene. Billund er lite, om Lalandia ikke er noe for dere ville jeg droppet å bo der. Ungene mine elsker, virkelig elsker, Lalandia, så vi har bodd der når vi har vært i Legoland ca annenhvert år.

Det er en time å kjøre fra Aarhus til Billund, så om dere vil ha storby og hotell er det et alternativ. Men Vejle og Esbjerg er også greie mindre byer å bo i.

Ungene synes sikkert de kjempe kjempestore strendene på f.eks Hvite sande e.l. steder langs kysten er morsomt å oppleve. Vi har noen store strender i Norge også, men mange barn i Norge har aldri sett slike strender før.

Anonymkode: c49e2...666

Tusen takk for gode tips, jeg skal sjekke det ut! 😊

Danmark har veldig mange fine og billige campingplasser, hvor det er lekeland/ badeland og servering på området, og med tipp topp campinghytter. Så du sa at du ikke vil ha hytte, men jeg ble faktisk overrasket av standarden da vi var der sist. Fullt utstyrt, gode senger, pent bad og restaurant og butikk med frokost på området.

Anonymkode: 332f2...46e

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Bare til info, Kiel er i Tyskland. Anbefaler dfds til København hvis det er Danmark som er planen.

Anonymkode: 7557a...3c7

Jeg vet hvor Kiel er ja 😅

Etterspør generelt Danmark/Billund OG Kiel her som det står i innlegget 🙈

Annonse

Østersjøkysten i Tyskland var overraskende fin. Sydenstrender, ganske mange turister og god stemning. Kommer man med Kielferga, ser man flotte strender. Havnet på strendene der da vi var i Lubeck (som også var en fin by) for noen år siden. Tipser om Vacanesoleil.com som har utleie av bofaste mobilhomes (med innlagt toalett og dusj) på innholdsrike campingplasser. 

Laboe (uttales Labøø) utenfor Kiel er et veldig fint feriested. Får litt sydenfølelse der. Fin strand, restauranter/caféer langs strandpromenaden, u-båtmuseum, badeland. Det går båt mellom Kiel sentrum og Laboe :)

Anonymkode: a15f0...548

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vi er ofte i Laboe. Fantastisk plass. Fine strender og som å være i syden. 

Anonymkode: 2828f...aa3

Hvor pleier dere å bo? Altså konkret hvilket hotell eller ferieleilighet? :)

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Lübeck er fantastisk. Ta også turen innom hansapark hvis du har barn i riktig alder.

Anonymkode: 1d4ad...2bf

Hvilken alder vil du si er mest relevant?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...