Gå til innhold

Sydentur med barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi skal til syden med barn på 7 og 11. Hva er ditt beste pakketips? Hva bør vi ha med på flyet? Og dit? Blir borte ei uke. 

Anonymkode: e16ee...3e8

Ikke ta med for mye. Det er det beste rådet. Hvis dere hovedsakelig skal bade og slappe av på stranden så trenger dere ikke mye klær. Er det i sommerferien så trengs ikke jakke osv. på flyet holder det lenge med telefon, nettbrett eller en bok. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (30 minutter siden):

Ikke ta med for mye. Det er det beste rådet. Hvis dere hovedsakelig skal bade og slappe av på stranden så trenger dere ikke mye klær. Er det i sommerferien så trengs ikke jakke osv. på flyet holder det lenge med telefon, nettbrett eller en bok. 

Vi er nok mer motsatt, vi pleier gå tom for klær, de må jo ha klær til måltider, selv om vi er mest på stranda. Og utflukter. Og med sand, is, svette og solkrem kan ikke klærne gjenbrukes. Så vi må ta med mer enn vi tror, det husker jeg fra siste tur.

Og vi må nok ha litt mer underholdning enn det på en 6 timers flytur.

Tenkte mest på noen smarte tips, noe som folk har erfart er lurt å ha med, eller måter å pakke på feks. Å ta med lite har litt motsatt effekt🙃

Anonym bruker skrev (54 minutter siden):

Vi er nok mer motsatt, vi pleier gå tom for klær, de må jo ha klær til måltider, selv om vi er mest på stranda. Og utflukter. Og med sand, is, svette og solkrem kan ikke klærne gjenbrukes. Så vi må ta med mer enn vi tror, det husker jeg fra siste tur.

Og vi må nok ha litt mer underholdning enn det på en 6 timers flytur.

Tenkte mest på noen smarte tips, noe som folk har erfart er lurt å ha med, eller måter å pakke på feks. Å ta med lite har litt motsatt effekt🙃

Det kan være lurt å ta med vaskepulver. Ikke noe stress å vaske noe barnetøy i vasken. Vi tar alltid med tynne badehåndklær i stedet for vanlige tykke. Vi har kjøpt små kofferter til ungene slik at de ikke pakker for mye, men et tips er å la ungene bære /trille egen koffert. Vi har erfart at det lett lar seg gjøre å finne mynt-vaskeri de fleste steder. Gutta tar gjerne med seg 2 badeshorts, 3 skjorter, 5 t-skjorter , undertøy for en uke, 2 par sokker , treningsklær , en langbukse , sandaler og sneakers. Da kan vi være borte flere uker. På flyet kan sikkert tegnesaker være fint. Vi pakker også alltid med oss et lite reiseapotek med solkrem, myggmiddel, plaster, Paracet og tabletter mot diaré. Egen liten sekk til ungene er også smart.

Hvor i syden skal dere? Noen steder er det godt utvalg av klær, andre steder ikke. Har alltid med flytende vaskemiddel, liker å få skylt opp badetøy og håndklær. 
Ta med litt snacks ungene liker til flyturen, flymat er ikke godt. Last ned noen filmer til ungene på iPad og spill som kan spilles uten nett.

Solkrem ville jeg tatt med fra Norge, den som selges i typiske sydenland har ofte stått i solsteiken i mange mnd

Anonymkode: 0a054...6bc

Våre barn pleier å ha med: 

På flyet:

-tlf/ipad med nedlastet film/spill+høretlf

-bok eller blad å lese i

-Et lite teppe og kosedyret sitt

-Et klesskift + våtservietter tilfelle søl, uhell, oppkast 

-Noen småting å drive med, f.eks. litt tegnesaker, en aktivitetsbok og noen småleker

-en matpakke med litt forskjellig, brødskive, fruktbiter, kjeks og litt godteri f.eks. pastilleske, kjærlighet på pinne, rosiner 

I kofferten:

-litt mer klær og badetøy, men ikke pakk for mye for det er ikke så mye som trengs. Ta med sokker og en liten jakke eller genser, det kan være kjølig om kvelden el bli kjølig ved uvær.

-solbriller

-solkrem (?) Noen steder har godt utvalg, andre ikke så jeg tar med det hjemmefra så jeg er sikker på at barna får en solkrem de tåler med høy faktor.

-termometer, paracet, pinsett, plaster og sårrens.

Ellers er det ikke mye som er nødvendig etter min mening, det meste er enten å få tak i på stedet eller trengs ikke.  

Anonymkode: fffde...002

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Våre barn pleier å ha med: 

På flyet:

-tlf/ipad med nedlastet film/spill+høretlf

-bok eller blad å lese i

-Et lite teppe og kosedyret sitt

-Et klesskift + våtservietter tilfelle søl, uhell, oppkast 

-Noen småting å drive med, f.eks. litt tegnesaker, en aktivitetsbok og noen småleker

-en matpakke med litt forskjellig, brødskive, fruktbiter, kjeks og litt godteri f.eks. pastilleske, kjærlighet på pinne, rosiner 

I kofferten:

-litt mer klær og badetøy, men ikke pakk for mye for det er ikke så mye som trengs. Ta med sokker og en liten jakke eller genser, det kan være kjølig om kvelden el bli kjølig ved uvær.

-solbriller

-solkrem (?) Noen steder har godt utvalg, andre ikke så jeg tar med det hjemmefra så jeg er sikker på at barna får en solkrem de tåler med høy faktor.

-termometer, paracet, pinsett, plaster og sårrens.

Ellers er det ikke mye som er nødvendig etter min mening, det meste er enten å få tak i på stedet eller trengs ikke.  

Anonymkode: fffde...002

Dette! Men jeg pleier kjøpe solkrem, sjampo, balsam, dusjsåpe og andre kremer på taxfree.

Anonymkode: 81ce8...5c9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...