Gå til innhold

Konfirmant dress

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at konfirmanten får ny dress til konfirmasjonen  . Eller er det innafor å bruke ein dress som blei kjøpt til han i fjor hos Dressmann.  Ikkje blandt dei dyreste men sitter veldig fint på han .

Anonymkode: 1cf0f...5f7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nja. Usikker på hva som er vanlig når man har, men fikk intrykk av at størsteparten her hadde ny dress (fordi alle hadde like :)
Sønnen min hadde nok ikke brydd seg dersom han hadde dress fra før. Han nekta å kjøpe nye sko f.eks, fordi han ville låne faren sin Dr.Martins. Dattera mi hadde gnagd av seg armen før hun ble konfirmert i noe hun hadde brukt før. Så hør med han? 

Anonymkode: 3fdc6...8a1

Skrevet

Har han dress som passer så har han dress som passer. Kjøp heller ny når han vokser ut av den.

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Nja. Usikker på hva som er vanlig når man har, men fikk intrykk av at størsteparten her hadde ny dress (fordi alle hadde like :)
Sønnen min hadde nok ikke brydd seg dersom han hadde dress fra før. Han nekta å kjøpe nye sko f.eks, fordi han ville låne faren sin Dr.Martins. Dattera mi hadde gnagd av seg armen før hun ble konfirmert i noe hun hadde brukt før. Så hør med han? 

Takk for svar . Han bryr seg ikkje i det heile tatt .bare gleder seg til dagen er over 😅bryr seg ikkje om noko om konfirmasjonen . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Takk for svar . Han bryr seg ikkje i det heile tatt .bare gleder seg til dagen er over 😅bryr seg ikkje om noko om konfirmasjonen . 

Da ville jeg ikke tenkt på det! Det er jo ingen andre enn han som vet at den ikke er ny? Gjenbruk er i vinden!

Skrevet

Har han fin dress som passer er det bare dumt å kjøpe ny. Min sønn kunne ikke bruke konfirmasjonsdressen til jul et halvt år etter.  

Kanskje han kan få ny skjorte og slips, men det er heller ikke nødvendig. 

Anonymkode: 2f38f...d1d

Skrevet

Min sønn har en nesten ny dress som passer fint så han bruker den, men får nye sko, slips og skjorte. 

Anonymkode: 4ebb5...598

Skrevet

Bruk den dere har, men sjekk godt om den passer. Prøv buksa med sko.

Anonymkode: 26ced...192

Skrevet

Må det være dyre dresser? Jeg har bare råd til dresser fra Hm🙈

Anonymkode: 63f1a...79e

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Nei, selvfølgelig må det ikke være det, men til konfirmasjonen er det greit om de sitter relativt godt på ungdommen. Det er godt mulig dressen fra H&M vil det, og da er det godt nok. Dyr dress trenger man egentlig aldri som tenåring, og jeg synes ikke det er poeng i å legge penger i en dress før de er ferdig utvokst når de er rundt 20 år.

Anonymkode: b5f9d...77a

Skrevet

Helt innafor med dress dere har fra før, men kanskje en ny skjorte og slips, så har han noe nytt?

Anbefaler egentlig å kjøpe brukt, de aller fleste gutter vokser som ugress i den alderen og konfirmasjonsdressen er ofte fravokst før 17.mai i 10. klasse. Man får flotte dresser som er brukt to ganger i den størrelsen liksom.

Anonymkode: e9388...df1

Skrevet

Takk for svar alle saman . Då går me for den dressen han har . Den er brukt 1 gong og alt fra sko ,slips ,skjorte osv er kun brukt 1 gong . Han er fornøyd med dressen og den sitter fint på han . 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Takk for svar alle saman . Då går me for den dressen han har . Den er brukt 1 gong og alt fra sko ,slips ,skjorte osv er kun brukt 1 gong . Han er fornøyd med dressen og den sitter fint på han . 

Så bra , unødvendig med ny når han har en som passer 🙂

Anonymkode: 3f482...f95

Skrevet

Helt unødvendig med ny og ok å kjøpe brukt. 

For meg er god passform viktig og at den er ren og uten skrukker.

Nypussede sko, men skoene trenger ikke være nye.

Anonymkode: ed2f4...335

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Er det vanlig at konfirmanten får ny dress til konfirmasjonen  . Eller er det innafor å bruke ein dress som blei kjøpt til han i fjor hos Dressmann.  Ikkje blandt dei dyreste men sitter veldig fint på han .

Vanlig med ny 

Anonymkode: d0203...750

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Det finnes salg på dresser rundtomkring , blant snnet på moods

Anonymkode: d0203...750

Skrevet

Er det så farlig? Nei. Hvem bryr seg. Seremonien varer én time. Vi i familien er ikke så nøyde på det ihvertfall. Dressen fra i fjor er bra nok. 

Anonymkode: 911f4...e76

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...