Gå til innhold

Sjokkert over hva en dress koster!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Haha. Er ikke de aller fleste «opptatt av riktige klær» i den alderen?

Bare fordi din sønn mener en dress skal være sånn eller slik betyr ikke at han får det. 
Fint å ha meninger, men bare fordi det er et penplagg han kan se flott ut i når bestemor fyller 80 så betyr ikke det at han dikterer pris. 
Ok, du vil ha den dressen. Her har du 5 000,- resten må du betale selv. 
Det er jo en ypperlig anledning å lære han om penger og prioriteringer. 

Anonymkode: 530f0...043

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Saken et at den ikke holder i 50 år. Derfor bør man heller ikke være villig til å betale så mye. Det vil sansynelig vis være billigere å leie dress de gangene han trenger det.

Anonymkode: c5167...331

Enig. Og det aller viktigste. Kjøp den et sted som gir hjelp til tilpassing. Det hjelper ikke om merket er dyrt, om den sitter som en sekk. Veldig mange kjøper dress alt for stor over skuldrene, for lange på ben og ermer. Den hjelpen får man bl.a på Dressmann.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Haha. Er ikke de aller fleste «opptatt av riktige klær» i den alderen?

Bare fordi din sønn mener en dress skal være sånn eller slik betyr ikke at han får det. 
Fint å ha meninger, men bare fordi det er et penplagg han kan se flott ut i når bestemor fyller 80 så betyr ikke det at han dikterer pris. 
Ok, du vil ha den dressen. Her har du 5 000,- resten må du betale selv. 
Det er jo en ypperlig anledning å lære han om penger og prioriteringer. 

Nei, virkelig ikke. Jeg jobber ved en videregående skole, og vil anslå at minst halvparten av elevene ikke er det minste antydning til snobbete en gang, og virker helt uinteressert i mote, og de færreste er veldig snobbete og moteriktige. Når det er sagt så er vel absolutt alle friske og rusfrie mennesker "opptatt av riktig klær" i den forstand at de klærne de bruker skal føles riktig for en selv. 18-åring min har en så mikroskopisk interesse for klær at han helst hadde foretrukket å slippe shopping helt selv, men han har den preferansen at klærene må være myke og behagelige å gå med. 20-åringen har funnet seg en stil han trives godt med, og både han og hun på 13 år er opptatt av gjenbruk og at det ikke skal være såkalte merkeklær de har på seg, det er viktig for dem. Å være veldig opptatt av mote ol. er nok også litt avhengig av hvor man bor, men her vi bor er det altså unntaket heller en flertallet av ungdommene som bryr seg, mens det sannsynligvis er omvendt på Oslo Vestkant f.eks.

Anonymkode: 2f625...34e

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nei, virkelig ikke. Jeg jobber ved en videregående skole, og vil anslå at minst halvparten av elevene ikke er det minste antydning til snobbete en gang, og virker helt uinteressert i mote, og de færreste er veldig snobbete og moteriktige. Når det er sagt så er vel absolutt alle friske og rusfrie mennesker "opptatt av riktig klær" i den forstand at de klærne de bruker skal føles riktig for en selv. 18-åring min har en så mikroskopisk interesse for klær at han helst hadde foretrukket å slippe shopping helt selv, men han har den preferansen at klærene må være myke og behagelige å gå med. 20-åringen har funnet seg en stil han trives godt med, og både han og hun på 13 år er opptatt av gjenbruk og at det ikke skal være såkalte merkeklær de har på seg, det er viktig for dem. Å være veldig opptatt av mote ol. er nok også litt avhengig av hvor man bor, men her vi bor er det altså unntaket heller en flertallet av ungdommene som bryr seg, mens det sannsynligvis er omvendt på Oslo Vestkant f.eks.

Kanskje det er der du bor som er unntaket. Sånn i området indre enfold. 
Du konkludere fritt at fordi du kjenner er slik så er det jeg kjenner inntaket. Fulgte argumentasjonsrekken til Oslo Vest ble brukt. Utvid horisonten litt, der er ikke bare der skjønner du. 😂

Annonse

Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Kanskje det er der du bor som er unntaket. Sånn i området indre enfold. 
Du konkludere fritt at fordi du kjenner er slik så er det jeg kjenner inntaket. Fulgte argumentasjonsrekken til Oslo Vest ble brukt. Utvid horisonten litt, der er ikke bare der skjønner du. 😂

Det var bare et eksempel, det skjønte du sikkert. Jeg har et bredt kontaktnett og har bodd mange steder, så det er ikke basert på bare ett observasjonsfelt. Nå bor jeg i Bergen og jobber på en av skolene i området, men ikke de midt i sentrum. Det er ikke akkurat indre enfold...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...